• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste shampoo om waxlaag te onderhouden?

Aikinoodle007

Detailing rookie
1 jun 2012
50
0
Beste,

ik vroeg me af wat de beste shampoo is om een waxlaag die werd aangebracht zo intact mogelijk (en zo lang mogelijk) te houden bij het wassen? En liefst deze nog eens een boost geven natuurlijk, kwestie van het mooie beading-effect zo lang mogelijk te behouden. Ik heb er wel enkele in gedachten maar wilde graag even jullie -professionele- mening horen!

Greetz

Jonathan
 
Dodo Juice Born to be Mild en Sour Power! Laatste boost de waxlaag een beetje. Wil je de waxlaag boosten na het wassen: Red Mist of Reload, QD+ etc.
 
+1 Paulus.

De meeste shampoos die in de webshop verkocht worden zijn kwalitatief wel goed. Ieder heeft een mening over een bepaald product. De een vind X goed, de ander Y.

Gewoon de dosering aanhouden die wordt aangegeven;)
 
Zoek een shampoo die gewoon de wax zo weinig mogelijk afbreekt (als je er met dreft op gaat zitten dan kan je elke week weer waxen denk ik zo :p). Omdat ik gezien heb dat veel mensen BtbM gebruiken voor de wekelijkse wasbeurt dacht ik wel dat die een goede optie zou zijn. Maar ik zoek eigenlijk een shampoo om eens de auto te wassen als ie heel vuil staat en wanneer ik hem volledig ga detailen (hiervoor gebruik ik de NXT generation van Meguiars). En dan voor de wekelijkse wasbeurt een milde shampoo die de waxlaag niet of nauwelijks aantast. Hoop dat ik wat duidelijk ben :p

Alvast bedankt voor de antwoorden!
 
En je kan zelfs wat minder er in doen dan de aanbevolen hoeveelheid.
Altijd afhankelijk van de staat qua vervuiling e.d. maar over algemeen kan je er best wat vanaf snoepen .
Bijkomend voordeel is dat de kans dat de wax aangetast wordt door de shampoo ook weer wat kleiner geworden
 
MIJN ervaring met Lavare is ook niet echt slecht, BTBM blijft een favoriet, alhoewel lavare dicht in de buurt komt.
en de 3de plaats word dan ingenomen door sour power omdat deze zelfs op een niet gedetaild voertuig toch een goede week een "mooie" beading geeft, en de sheeting direct na het wassen is hier ook iets beter dan lavare of btbm.
 
Supernatural van Dodo is een erg goede shampoo, gebruik 'm steeds vaker.
Lavare van Monello is ook een hele goede shampoo welke ik vaak gebruik.

Tja, Sour-power en Btbm staan ook op de plank en zijn ook blijvertjes.
Is toch ook meer een persoonlijke keuze die je zou maken.

Zijn zoveel goede shampoo's.......
 
Veel shampoos zijn goed; Born to be Mild van Dodo Juice, Meguiar's Goldclass, Lavare van Monello. Als je je aan de dosering houdt is er geen probleem met je waxlaag.
 
Hoe zit het met de Wolfgang Autobathe?

Ik heb toch het gevoel dat deze shampoo de waxlaag sneller stript dan de meguairs gold shampoo.
 
Na vele shampoos is de Lavare en Born to be Mild bij mij favoriet.
 
BTBM en Auto Finesse Lather, wat een geur, gladheid en cleaning power! Doen verder niets met je waxlaag en dat is precies wat je wilt. :heart_eyes:
 
Looney zei:
Hoe zit het met de Wolfgang Autobathe?

Ik heb toch het gevoel dat deze shampoo de waxlaag sneller stript dan de meguairs gold shampoo.


Bij gelijke dosering zeker! Maar bij een juiste dosering niet. Is samen met Glossworkz, BTBM en Lavare een van mijn favoriete shampoo's, ik wissel dan ook af tussen die 4.
 
Eens met Ralf hierboven wbt de Autobathe, heerlijke shampoo hoor!
Verder hier Dodo SN, Dodo Sour Power, Swissvax Bathe, Zymöl Bathe, Duragloss 601 en Auto Finesse Lather in gebruik.
Man of many shampoo's here ;)
 
Na de nodige shampoo's te hebben gebruikt (NXT, SmartCarwash, Born To Be Mild, Sour Power, Pinnacle Bodywork Shampoo, Auto Bathe, Mothers California Gold, Duragloss 901 ;) , Lather),
grijp ik toch het liefst naar Born To Be Mild of Duragloss 901.
 
Maar de BTBM (Born to be Mild) doet niets met de waxlaag en dat is toch de vraag hier? Dus in dit geval de Dodo Juice Sour Power.

Lavare doet trouwens niet onder voor BTBM vind ik.
 
Valet Pro - Poseidon's Carnauba wash doet dat nog net ff wat beter dan Sour Power is mijn ervaring.