• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste shampoo om waxlaag te onderhouden?

Bedankt Tim en de rest van de meepostenden! Ik hou het voor de wekelijkse wasbeurt dan maar op Sour Power met oog op het minimaal aantasten van de waxlaag (zoals gevraagd ;)). Voor de grondige detailbeurt ga ik mij een bus btbm aanschaffen :D. Gisteren nog die Meguiars Gold class gebruikt, moet zeggen dat die glans toch ook niet slecht is. Dan maar even die NXT en Gold class opmaken en daarna (op 7 Juli :D) wat Dodo Juice shampoos aankopen :D
 
Toch blijf ik Poorboys World - Super Slick & Wax ook erg goed vinden al pak ik de laatste tijd vaker BTBM maar dat is idd geen boost voor je wax laag
 
Dat "boosten" van een waxlaag vind ik wel wat tricky.... Ja er zit Carnauba in Sour Power/ Super Slick & Wax / Wash & Wax, en ja dit is een waxbestanddeel, maar ik betwijfel of je de bestaande waxlaag hierdoor boost. Ik denk dat er hooguit een filmpje over gelegd wordt en dan geef ik het al veel credit, gezien de hoeveelheid shampoo die in een 15 liter emmer gaat, en de hoeveelheid die dan uiteindelijk contact maakt met de autolak.

Ik denk dat je het boosten beter kunt overlaten aan producten als Red Mist, Quick detailer etc dan dat je veel van een shampoo moet verwachten....

Zoek je een shampoo die vriendelijk is voor je bestaande waxlaag, dan zoek je eigenlijk niets meer of minder dan de juiste dosering van 1 van de al genoemde shampoo's.
 
McShine zei:
Uh......Maar jij hebt niet genoeg kennis van de producten......:D
Gaat hard hier ;). Allemaal bedankt voor het antwoorden. Wat ik echt zocht was dus een shampoo die niet te aggressief de waxlaag gaat aantasten (vooral voor de wekelijkse wasbeurt). Denk dat er ruim suggesties gegeven zijn, hartelijk dank en op naar de volgende bestelling ;)

Greetz
 
McShine zei:
Dat "boosten" van een waxlaag vind ik wel wat tricky....

Ik denk dat je het boosten beter kunt overlaten aan producten als Red Mist, Quick detailer etc dan dat je veel van een shampoo moet verwachten....
mijn idee is eerder dat het niet de carnauba is die je waxlaag boost, maar dat er ook ingredienten inzitten zoals in red mist(wat een heerlijk product...) en dergelijke die de extra "bescherming" geven... en door de extra hydro fobe eigenschappen dat deze toevoegen, vind ik dat men wagen properder blijft(nu op donker blauw nog niet getest, maar op zilver is het wel echt mijn ervaring!)

en red mist.... het blijt een zalig product, maar ik wil wel eens een duurtest zien....
paneel volledig met een echte carnauba wax, na een weekje, red mist op 50/50, en dan duurzaamheid afwachten van je carnauba wax.... de ingredienten van je red mist(en andere echte boosters) hebben ook een drager nodig, en deze is volgens mij schadelijk voor je wax laag(MIJN IDEE/MENING)
 
Ik gebruik als boost al een paar maanden QD+ van poorboys na elke wasbeurt....de lak blijft inmiddels superglad aanvoelen. Als je deze regelamtig blijft gebruiken ben ik zeker dat het bijdraagt tot de bescherming van je waxlaag.
De beading van de vorige waxlaag (collinite 915) bleef zelfs na de winter super (laagje was al 8 maanden oud!)
 
Gevaarlijke uitspraak Wim....
Naar mijn mening zie je na die 8 maanden helemaal NIETS meer van de originele beading, enkel de beading van de laagjes QD+ die je 'opgestapeld' hebt na elke wasbeurt ;)
 
jonathanl zei:
Zoek een shampoo die gewoon de wax zo weinig mogelijk afbreekt (als je er met dreft op gaat zitten dan kan je elke week weer waxen denk ik zo :p). Omdat ik gezien heb dat veel mensen BtbM gebruiken voor de wekelijkse wasbeurt dacht ik wel dat die een goede optie zou zijn. Maar ik zoek eigenlijk een shampoo om eens de auto te wassen als ie heel vuil staat en wanneer ik hem volledig ga detailen (hiervoor gebruik ik de NXT generation van Meguiar's ). En dan voor de wekelijkse wasbeurt een milde shampoo die de waxlaag niet of nauwelijks aantast. Hoop dat ik wat duidelijk ben :p

Alvast bedankt voor de antwoorden!


Hoi Jonathan. Als je voor detailen, NXT generation van Meguiar's gebruikt, kan je ook het best de shampoo van NXT gebruiken. Deze producten zijn op elkaar afgestemd, deze is PH neutraal en voedt de waxlaag.
Ik denk dat altijd het beste is dat je de producten in één lijn gebruikt, wat merk het ook is. Doe ik in ieder geval toch.:)^
 
Ben het niet eens met de bovengenoemde stelling: ik weet namelijk voor 1000% zeker dat als je een ander product pakt wat zijn waarde heeft bewezen ( lees bovengenoemde opties ),
dat dit niet afbreuk doet aan het feit dat het niet uit 1 en dezelfde lijn komt.

Ik was ( megs ) / lube ( valet pro ) / klei ( dodo ) / polijst ( monello ) / wax ( dodo ) / onderhoud ( poorboys ) met allemaal verschillende producten en tot op heden echt geen klachten hoor ;)
 
Hier net als mk-us verschillende producten uit verschillende lijnen, kan je prima combineren. :ja Wellicht dat het voor je gevoel beter aansluit op elkaar, maar in de praktijk hoeft dit niet altijd zo te zijn. Je kunt heel prima wassen met Monello Lavare terwijl er een Dodo Juice wax op de lak is aangebracht. Hiervoor hoef je niet per se met Dodo Juice Born to be Mild te wassen.
 
Ik gebruik zelf de glossworkz shampoo van CC. Vind dit een fijne en zuinige shampoo, en lijkt tot dusver geen aantasting op de waxlaag te veroorzaken. Krijg er voor mijn gevoel ook betere resultaten mee dan met meg's nxt shampoo (of het ook werkelijk is laat ik in het midden :))
 
martijn13 zei:
Toch blijf ik Poorboys World - Super Slick & Wax ook erg goed vinden al pak ik de laatste tijd vaker BTBM maar dat is idd geen boost voor je wax laag
Die heb ik vandaag ook binnen gekregen en ik wil eens kijken of er veel verschil zit tussen de SS&W en SS&S van poorboys, zeker voor inde winter als ik geen tijd heb om fatsoenlijk te waxen.

Mark