• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste wax Carclean.com voor een uni-zwarte lak voor mijn peugeot 206gti!

johan van der sluis

Detailing rookie
3 nov 2011
38
0
zoals de titel al luidt..

sinds de aanschaf van de auto is het me duidelijk dat het karretje een HELE uitgebreide behandeling moet gaan krijgen,
maar heb er tot nu toe nog geen tijd voor gehad.. Volop swirls en dergelijke en de glans is gewoon niet sterk genoeg..
Ik ben van plan dit aan te pakken met drie stappen Poorboys World (grof-middel-fijn) of anders 2 stappen (middel-fijn)

maar hierna moet er dan een goede wax op komen.. ik hoor graag van julli!
 
Johan, als jij vind dat je auto dof is en glans wilt hebben moet je op de juiste manier te werk gaan.
wassen
kleien
polijsten
glaze
sealant
wax

laatste 2 zijn te combineren maar hoeft niet je kan ook 1 van beide gebruiken ipv beide:rules
wat betreft welke wax is afhankelijk van je voorkeuren en je budget natuurlijk:rules
 
ff de zoekfunctie gebruiken :-" : typ : g l a z e en ... v i n d

https://forum.Carclean.com/cc_postst613/Polish-Glaze-Polijstmiddel.aspx
 
@johan van der sluis: Geen idee of je een vriendin/vrouw hebt, maar als die lekker haar gezicht met scrubje heeft gedaan dan doet ze er ook een creme op om alles weer wat minder droog te maken en te voeden
je wast de auto, je kleit de auto, polijst de auto: de lak maak je dus schraler en je haalt de aanwezige oliën weg en middels een glaze voed je de lak weer .... ff jip/janneke maar bekijk het zo maar even gemakshalve
 
kijk dat is een duidelijk verhaal daar kan ik wat mee! bedankt,

komt het met die wax nog aan op speciaal voor uni kleuren? of speciaal voor de kleur zwart?

wassen - heb ik btbm shampoo voor
klei - heb ik al, maar miss nog ander setje
polijsten - heb een splinternieuwe flex machine met goede pads (juiste polijst ga ik hier nog bestellen)
glaze - kan iemand mij hierover adviseren?
wax - zoals hierboven vermeld
 
Glaze: Dodo Juice Lime Prime Lite of de Poorboys Black Hole vind ik alle 2 super
Wax: dat is een moeilijke gezien 1000 mensen en 1000 wensen/meningen.
Zelf een Dodo Juice fan, Purple Haze (pro) is een hele fijne wax voor donkere kleuren en verwerk lekker ( en ruikt nog eens jammie jammie )
Ligt er ook een beetje aan wat je er voor wilt uitgeven, raad je aan om even wat topics om wax ( proberen ) door te nemen omdat er zoveel verschillende soorten zijn
 
Glaze: PBW Black hole

Wax: Fijne wax voor fijne prijs: PBW - Natty's paste wax blue
of deze DoDo JuIce - Blue velvet Pro :heart_eyes: Harde wax dus zeer zuinig en fijn aan te brengen met Dodo finger mitt's
 
Qua wax kun je in principe met iedere goede wax uit de voeten op (uni)zwart.
De Dodo Juice waxen zouden wel een minieme kleurcomponent hebben, maar dat is echt miniem.

Mag ik uit nieuwsgierigheid eens vragen wat voor Flex je hebt en welke pads?
 
Heb je wel ervaring met een rotary? Heb namelijk ook deze Flex rotary, en heb lang geoefend op testpanelen. Een rotary is niet een beginnersmachine.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Heb je wel ervaring met een rotary? Heb namelijk ook deze Flex rotary, en heb lang geoefend op testpanelen. Een rotary is niet een beginnersmachine.

Heb sinds me 14e al gepoetst met de flex machines
Bij een autobedrijf, en ben voor zover ik weet nog nooit
Door de lak heen gegaan of iets dergelijks...
Vind het een heerlijke machine om mee te werken
En wat lekker licht t.o.v. De oude types!
Ga via carclean alleen nog op zoek na
Ca. '3 stappen pads' kun je me wat aanrade?
 
Het gaat niet alleen om niet door de lak heen te gaan,met een rotary heb je meer kans op hologrammen als je niet weet wat je doet..
Niet iedereen kan met een rotary poetsen en het in 1 x strak krijgen. Vandaar dat we meestal de DAP aanraden voor de meeste mensen. Kan eigenlijk niet fout gaan met een DAP.

Flex is verder een goede rotary,werk er zelf al 12 jaar mee.
 
ik mag dan misschien geen pro zijn in het professioneel poetsen van auto's,
maar kan toch wel een behoorlijk autootje mooi maken ;)..

Een van de redenen dat ik lid ben geworden van dit forum is om het optimale te gaan halen uit mijn machine,
met de juiste producten. De producten die ik nu heb bevallen mij prima (cartec) bij het poetsen van auto's van
kennissen vrienden / klanten , maar vooral speciaal voor mijn eigen auto wil ik het exclusievere / professionele
detail segment gebruiken. Hierover vraag ik advies binnen het door mij geopende topic :schaam
 
Misschien dat je de juiste info of aanvulling kunt krijgen als je deelt wat je ervaringen zijn en wat de produkten zijn waar je al ervaring mee hebt, dit is wat makkelijker om info te geven:rules
 
Omdat er zoveel keuze in waxen, kun je niet echt afgaan op ds mening van een ander vindt ik.

1000 producten, 1000 verschillende meningen....

Wat je zou kunnen doen, om zoveel mogelijk diverse waxen te proberen, zijn de panelpots van dodo juice. zo kun je kijken welke wax jij het beste vindt. Of bij je auto het beste tot zijn recht komt.

Later kun je desnoods een grote pot aanschaffen.

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Fantastic_Four_Test_Tube_4x30ml_DJTT010_101245

of

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Soft_Four_panel_pot_kit_DJTT003_101048

of

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Straight_Eight_panel_pot_kit_DJTT001_101049

Zo heb je veel keuze voor relatief weinig geld.

En met 1 panelpotje kun je je 206-je 3 tot 4 keer behandelen. ;)
 
hallo johan,je moet eerst zorgen dat de zwarte uni lak
goed gepolijst is,dan zou je voor zwart kunnen gebruiken,als glaze
pb black hole en als wax de dodo purple haze pro.
een mooie set voor uni zwart.
 
bedankt voor de tips allemaal!

nog een vraagje wat betreft wax vloeibaar en pasta..

Letterlijk weet ik het verschil wel maar omdat ik qua waxen een beginner ben:
Wat is het daadwerkelijke verschil ik bedoel qua aanbrengen?
Vloeibaar lijkt me duidelijk maar als ik de foto's zie van zulke 'harde' wax in een klein potje, heb ik daar nog een andere vloeistof bij nodig?
 
Voor het gebruik van een vaste wax heb je geen vloeistof o.i.d. nodig, gewoon met een applicatorpadje een likje uit de pot nemen en dan uitsmeren.
Iedere keer een klein likje is voldoende.

Het voordeel van een vloeibare wax is dat je deze machinaal kan aanbrengen.
 
Beste wax?
Zonder twijfel de Monello Ibrido, ook gelijk een beste prijs voor die pot.