• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste WAX mogelijk voor mij

pol121

Detailing trainee
16 nov 2015
17
47
Beste,

Momenteel werk ik met deze producten:
conv_3069.webp


en een autogym WAX

Deze MPA 5000 is wel zeer nuttig voor krassen te verwijderen en de andere 8000 en 11000 moeten dus een mooie glans geven,
en na het polijsten van deze 3 producten is er wel een mooie glans op de wagen MAAR als het een week regent en hij heeltijd buiten staat
is die glans al volledig weg, de krassen blijven wel weg maar die glans waar je uiteindelijk zolang voor werkt , verdwijnt zomaar na een korte periode.

Nu vraag ik mij af wat jullie mij kunnen aanbevelen , een langdurige WAX die een heel goeie beschermingslaag geeft tegen regen en niet na een maand al volledig zijn glans kwijt is!

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke "wax" van autoglym gebruik je momenteel : de Super Reshine Polish, Extra Gloss Protection, de High Definition of de Radiant wax ?

Ontvet je na het polijsten de auto ook of neem je de polijst af en breng je daarop direct de wax aan ?


Persoonlijk ben ik erg fan van de Dodo Juice waxen. Stuk voor stuk erg fijne en mooie waxen die een hele lange standtijd hebben,
 
Is je auto na die week niet gewoon vies? Als er geen krassen zijn dan lijkt dat me de meest waarschijnlijke reden waarom de glans weg zou zijn.
 
eerst zeep ik hem goed in , en met klei verwijder ik alle mogelijke tikjes
dan breng ik dus eerst de MPA 5000 met een 5000 PAD , dan de 8000 met een 8000 pad en de 11 000 met een 11 000 pad
ben hier redelijk lang met bezig , en als laatste doe ik die autogym wax erop , met de hand erop gewreven en laat ik die 5minuten inwerken,
endan met zo een vezeldoekje of hoe het ook noemt :D ontvet ik het volledig ,

maar ik merk nu dat na een week , die mooie glans , dat blinkend effect volledig weg is,
de structuur van de lak is nog goed , de krasse blijven ook weg maar ik vraag mij dus af wat het best is voor een blijvende glans , toch zeker 4maanden
 
mX80SEL.webp

N009I5U.webp


Dit is de wax die ik nu gebruik dat er eiglijk na een week regenen volledig de glans weg is
iemand ervaringen met dit product?
 
Hey Pol121,

Ik weet niet waarom het nog niet gezegd is, maar als binnen een week de glans van je auto is, dan is je voorbereiding niet zo goed geweest.
Glans komt immers niet uit een potje, maar wordt verkregen door cleanen/polijsten. (Ligt aan de staat van je lak)

Wanneer ik een auto polijst, dan wil ik met deze stap al tot het grootste deel van het resultaat komen. Als ik hiermee al veel meer glans heb, dan wax ik daarna de auto en zie ik niet enorm veel verschil tussen gepolijst en wax of alleen gepolijst.


Is naast de glans ook bescherming weg..?

Zoals Juffer1 aangeeft; Ontvet je de boel voordat je de wax aanbrengt? Jij geeft aan dat je na het waxen de boel uitwrijft en dit zie jij als ontvetten.
Juffer1 doelde echter op het ontvetten ná het polijsten met een ontvettend product als bijv. Gyeon Prep. Dit ontvetten doe je om achtergebleven polijstresidu te verwijderen dat eventueel ook in krasjes kan zitten, om je werk te controleren, om het gepolijste deel te ontvetten zodat de wax beter hecht en eventueel als hulpmiddel om polijstmiddel makkelijker te verwijderen.


Ik heb geen ervaring met de wax van AutoGlym, maar er zijn genoeg waxen die een stevige standtijd hebben van een aantal maanden.

- Collinite
- Dodo Juice
- etc.


Greetz


EDIT; Zie net dat je tussen mijn schrijven door wat foto's geplaatst hebt.

Ik ken dit product niet, maar als ik de tekst op de flessen lees, is het product dat meerdere dingen tegelijk doet. Misschien iets van een Cleaner + Glaze + Wax ofso?
 
Dat is dus de Autoglym Radiant.

Die Radiant is een AIO (All in One) dus een polijst en een "wax" in een. Je doet met dit soort producten altijd concessies. Deze valt voor mij in de categorie "showroom" waxen.
Het geeft een mooie glans maar heeft een standtijd van niks.

Herhaal je laatste polijststap eens en neem die af met een doek.
Neem hierna de lak af met een schone microvezeldoek waarop een product zoals de Gyeon Prep, Monello Spruzzo of gelijkwaardig is aangebracht.
Eventueel zou je het ook kunnen doen moet isopropylalcohol oplossing die bij de apotheek kan halen. Deze moet je dan wel 1:1 verdunnen met (demi) water.
Wellicht ten overvloede : Dasty, dreft, terpentine, amoniak ed ontvetten ook maar niet op de manier die je hier nodig hebt.
Mocht je deze producten niet in huis hebben en ook niet willen aanschaffen dan zou je de auto ook opnieuw kunnen wassen met een shampoo zonder wax toevoegingen.


Laat de lak hierna even uitademen (minuut of 5-10) en breng dan een goede wax aan zoals de Collinite 845 (blijft enorm lang zitten) of een Dodo Juice wax.
Het heeft geen zin om in een dure wax te gaan investeren als de voorbereidende stappen nog niet 100% goed worden uitgevoerd.


Wellicht is het een idee om je woonplaats aan te geven, wellicht kan je bij iemand wat "ontvetter" lenen en wellicht kan je daar dan ook wel een wax uitproberen ?
Mocht je hier in de buurt wonen (Harderwijk) dan ben je van harte welkom om samen wat dingen uit te proberen.
 
Quantoxx;n435429 zei:
Hey Pol121,

Ik weet niet waarom het nog niet gezegd is, maar als binnen een week de glans van je auto is, dan is je voorbereiding niet zo goed geweest.
Glans komt immers niet uit een potje, maar wordt verkregen door cleanen/polijsten. (Ligt aan de staat van je lak)

Wanneer ik een auto polijst, dan wil ik met deze stap al tot het grootste deel van het resultaat komen. Als ik hiermee al veel meer glans heb, dan wax ik daarna de auto en zie ik niet enorm veel verschil tussen gepolijst en wax of alleen gepolijst.


Is naast de glans ook bescherming weg..?

Zoals Juffer1 aangeeft; Ontvet je de boel voordat je de wax aanbrengt? Jij geeft aan dat je na het waxen de boel uitwrijft en dit zie jij als ontvetten.
Juffer1 doelde echter op het ontvetten ná het polijsten met een ontvettend product als bijv. Gyeon Prep. Dit ontvetten doe je om achtergebleven polijstresidu te verwijderen dat eventueel ook in krasjes kan zitten, om je werk te controleren, om het gepolijste deel te ontvetten zodat de wax beter hecht en eventueel als hulpmiddel om polijstmiddel makkelijker te verwijderen.


Ik heb geen ervaring met de wax van AutoGlym, maar er zijn genoeg waxen die een stevige standtijd hebben van een aantal maanden.

- Collinite
- Dodo Juice
- etc.


Greetz


EDIT; Zie net dat je tussen mijn schrijven door wat foto's geplaatst hebt.

Ik ken dit product niet, maar als ik de tekst op de flessen lees, is het product dat meerdere dingen tegelijk doet. Misschien iets van een Cleaner + Glaze + Wax ofso?
bedankt voor de reacties en tips iedereen,
En jah ik ik doe de MPA 5000 , 8000 ; 11000 direct na elkaar zonder te ontvetten endan direct als afsluiter de wax erop inwrijven endan wrijf ik alles volledig af met een vezeldoekje ,
tis is dus slecht?
 
Juffer1;n435435 zei:
Dat is dus de Autoglym Radiant.

Die Radiant is een AIO (All in One) dus een polijst en een "wax" in een. Je doet met dit soort producten altijd concessies. Deze valt voor mij in de categorie "showroom" waxen.
Het geeft een mooie glans maar heeft een standtijd van niks.

Herhaal je laatste polijststap eens en neem die af met een doek.
Neem hierna de lak af met een schone microvezeldoek waarop een product zoals de Gyeon Prep, Monello Spruzzo of gelijkwaardig is aangebracht.
Eventueel zou je het ook kunnen doen moet isopropylalcohol oplossing die bij de apotheek kan halen. Deze moet je dan wel 1:1 verdunnen met (demi) water.
Wellicht ten overvloede : Dasty, dreft, terpentine, amoniak ed ontvetten ook maar niet op de manier die je hier nodig hebt.
Mocht je deze producten niet in huis hebben en ook niet willen aanschaffen dan zou je de auto ook opnieuw kunnen wassen met een shampoo zonder wax toevoegingen.


Laat de lak hierna even uitademen (minuut of 5-10) en breng dan een goede wax aan zoals de Collinite 845 (blijft enorm lang zitten) of een Dodo Juice wax.
Het heeft geen zin om in een dure wax te gaan investeren als de voorbereidende stappen nog niet 100% goed worden uitgevoerd.


Wellicht is het een idee om je woonplaats aan te geven, wellicht kan je bij iemand wat "ontvetter" lenen en wellicht kan je daar dan ook wel een wax uitproberen ?
Mocht je hier in de buurt wonen (Harderwijk) dan ben je van harte welkom om samen wat dingen uit te proberen.
heel erg bedankt voor deze informatie!
Moet ik na elke laag , na de MPA 5000 , na de MPA 8000, na de MPA 11000 , elke keer volledig alles ontvetten en dat product ervan doen voor ik met
een volgende stap begin , of mag ik direct na de MPA 5000 , de MPA 8000 al doen?
en pas na de MPA 11000 eens volledig ontvetten voor ik de WAX erop aanbreng?
 
Je hoeft niet na elke stap te ontvetten maar je kan met Gyeon prep wel bv de staat van de lak inspecteren tussendoor.
Na de laatste finish stap ontvetten volstaat.
 
Yup, zoals Ric325i aangeeft, is tussendoor ontvetten bedoeld om je werk goed schoon te maken en te kijken of je klaar bent. Als je werk naar wens is, ontvet je de boel simpelweg om je wax over een zo schoon mogelijk paneel/auto leggen. (Betere hechting, dus meer kwaliteit, zeg maar)


Greetz
 
Ik heb jarenlang met autoglym gepoetst ,de resin polish en deextra glosh protection als sealant.
Glans is redelijk, maar de stand tijd is belachelijk kort.

Naar mijn mening is Collinite de beste wax gezien de prijs kwaliteitsverhouding, glans/beading zijn verschikkelijk goed.

https://www.Carclean.com/product/Colli..._CO_845_101219
https://www.Carclean.com/product/Colli..._CO_915_100812
https://www.Carclean.com/product/Colli..._CO_476_100990

Ik heb ze alle drie, de 476S gebruik vooral in de winter voor de extreem lange standtijd tot 6 maanden.
De 845 vind ik het makkelijkst verwerken.
collinitechart620_zps5e090498.webp