• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

beste wax voor bmw i8?

bmwi8

Detailing rookie
6 nov 2014
8
0
hallo. weet iemand wat een goede wax is voor mijn bmw i8 met kleur donker grijs? en voor mijn bmw z8 uni zwart? prijs is niet belangrijk zolang het maarr een goede glans geeft. ik heb zelf al wel een paar waxen geprobeerd maar die gaven nooit zon goed resultaat (vooral op de z8). wat ik heb geprobeerd is autoglym HD wax, Mitchell and King wax en Chemical Guys 50/50 wax. deze gaven allemaal niet genoeg glans en de Mitchell and King gaaf een soort waas.

Als je de zoekfunctie gebruikt dan vindt je al heel snel dat het niet de wax is die de glans geeft maar de stappen ervoor : wassen, clayen, paint cleaner / polijsten.

Of je er nou een wax van €10 of €100 euro opsmeert maakt in dat opzicht erg weinig uit.

Het wassen clayen en polijsten is perfect gebeurd aangezien de z8 uni zwart is en zelfs in de zon geen krasje of swirl/hologram te zien is en het zelfse geld voor de i8. En hij glanst ook wel mooi maar ik wil nog net dat beetje extra glans wat ik nu nog mis op de i8 maar vooral oo de z8

Bmw i8 we gaan de winter in waarom zet je er geen collinite 915 op? Lange standtijd en geeft op mijn zwarte bmw een mooi resultaat daargelaten dat polijsten de sleutel is naar glans. En ff wat anders heb je niet een paar fototjes van die i8?

Glaze erop. Dan een wax.

Want je hebt al best lekkere waxen uitgeprobeerd, HD en 50/50 zijn prima waxen. Met Mitchell and King heb ik persoonlijk geen ervaring, maar ik lees veel positieve verhalen over dat merk.

Zoals zo vaak al vermeld: de voorbereiding geeft de glans. De wax is een klein kersje op de taart en kan een subtiel effect geven op je glans. Als jij dan een goede wax erop zet (en dat zijn de drie die je hebt gebruikt) en je vindt het niet genoeg glans geven, dan moet je uitwijken naar iets anders dan een wax. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een glaze, eentje met veel oliën. Probeer eens Lime Prime van Dodo Juice. Houdt wel in het achterhoofd dat een glaze de standtijd van je wax kan verminderen. Succes.

Ik zou eerlijk gezegd op een Uni i8 helemaal geen wax zetten, maar de auto laten behandelen met Gyeon Q² MOHS+ dat is veel verstandiger voor het behoud van de lak en de uitstraling!

Prachtige auto trouwens!

Van iemand die een Swissvax cursus heeft gevolgd, had ik deze vraag niet verwacht. Zeker niet omdat geld geen rol speelt. In dat geval zeg ik: Swissvax Divine.

Ik ben voorstander van coating, zo is de lak langdurig beschermd, tenzij je graag om de 2 maanden wax wil zetten.

Ik vraag me ook even af welke M&K wax je 'problemen' mee had? Ik heb er verschillende, nergens last mee....

LB: ik heb wel een grens met wat ik betaal. ik vind 2500 euro iets teveel. ;-) verder vind ik de swissvax waxen super hoor. maar ik zoek naar nog iets meer glans, maar ik denk dat ik misschien wel naar een onmogelijke hoeveelheid glans zoek. en als ik het forum lees (over swissvax) hoor ik dat er betere alternatieven zijn voor swissvax want swissvax is inderdaad heel duur. dus wou ik graag weten wat jullie aanrader is vooral op de uni zwarte z8. het probleem is ook niet zozeer op de i8 (metallic grijs) daar doet de autoglym het super op en de 50/50 redelijk. maar ik zoek eigenlijk een beetje een universele wax of tenminste een goede voor de z8

Ivo's : de Mitchell and King wax gaf een soort waas. hij zelf gaf aan dat dit te maken had met een grotere hoeveelheid aan olie die de wax bevat (wat alleen nodig is als je de auto buiten waxt in het zonlicht). hij ging er van uit dat ik de auto buiten behandelde. hij heeft me gisteren net een bericht gestuurd dat hij wat anders zal opsturen. dus we zullen het zien.
conv_1041.webp
conv_1042.webp

bmwi8;n406563 zei:
LB: ik heb wel een grens met wat ik betaal. ik vind 2500 euro iets teveel. ;-) verder vind ik de swissvax waxen super hoor. maar ik zoek naar nog iets meer glans, maar ik denk dat ik misschien wel naar een onmogelijke hoeveelheid glans zoek.

Ik weet 300% zeker dat je met Gyeon PRIME de glans krijgt die je zoekt. Tot op heden hebben wij geen enkel ander product gevonden dat zoveel glans toevoegt als de PRIME.

Ik blijf erbij, je auto's schreeuwen om Gyeon Q² PRIME.

Dat heb je goed gezien, even gegoogled en inderdaad is dat de ruimte van CCT.

En even teruggezocht en 'bmwi8' is de eigenaar van Car Care Twente.

Jurian, ik raad je echt aan te kijken naar de Gyeon producten. Je biedt dan zoveel meer dan Swissvax dat natuurlijk ook prima is, maar echt minder voor je klanten biedt dan de nieuwe coatings.

Klopt. Ik ben van cct. Ik ben trouwens geen dealer van swissvax. Ik ben hier wel officeel detailer van (als ik het certificaat binnen heb) maar aslnog is mijn bedrijf meer hobby dan echt werk. ik vind swissvax verder super (vooral voor onze prive collectie). maar ik wou graag weten wat jullie aanraden. en tim ik ga gyeon zeker proberen ;)

verder wou ik niet teveel over vertellen dat ik van cct was omdat ik begreep dat je in dit forum geen reclame voor je bedrijf mag maken.

Mijn ervaringen tot heden met de Gyeon producten (Bath+, Trim, Tire en Cure) zijn top. De glans van Cure is erg mooi. Van de Mohs verwacht ik een paar stappen extra tov de Cure.

ben wat info aan't zoeken over Gyeon Coating en kwam hier terecht.
Ik heb vorige week een Porsche Cayenne voorzien van Gyeon Cure omdat ik ook meer glans wou dan een 'gewone' wax.
Resultaat was zeer bevredigend. Hoe lang die glans nu gaat standhouden zal ik in de gaten houden...

Cayenne Cure Klein.webp