• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bestickering, waar op letten bij schoonmaken?

pop

Detailing rookie
5 dec 2012
16
0
Hoi , eerste post (na welkom natuurlijk), dus wees aardig :)

Ik heb een nieuwe Skoda Citigo die aan de zijkant (onderrand) en achter (onderrand klep) wat bestickering heeft (stripes). De auto is zwart, stickers zijn zilverkleur (ala velgen). Maakt het net wat sportiever in mijn ogen.

Foto's staan HIER in mijn voorstelbericht.

Nu ik de wagen eenmaal heb gewassen met hand (Mequiars washand en shampoo, wil ik een heel stappenplan (kleien, polijsten, waxen (met hand) gaan doen. Moet ik ergens op letten wat betreft die stickers? Kan daar gewoon alles overheen zonder dat het de kwaliteit beïnvloed? De stickers zijn aangebracht door een professioneel bedrijf (niet door Skoda zelf, dat was veel duurder).

Gr,
Pop

Zolang ze nog mooi uitzien zou ik ze proberen te vermijden vwb kleien en polijsten. Zet ze wel in de bescherming (Bijv met CarPro Reload)

Foto?

Let vooral op met folie dat metallic achting is en een beetje ruw aanvoelt
en voor de bescherming +1 voor de Reload

Kan je daar ook niet gewoon met de sealant of wax overgaan waarmee je de rest van de auto doet?
In plaats van een apart product ervoor te kopen... ?

Geloof me, Reload is zo universeel, die mag eigenlijk in geen enkele collectie ontbreken....

Voor het wassen, kleien en waxen maakt het niets uit voor de stickers.
Polijsten is weer een ander verhaal, daar zou ik wel iets meer mee oppassen.

Stickers+wax is altijd een grote kans op opgedroogde waxrandjes, een spraywax zoals Reload voorkomt dat.

Kan ik mee akkoord gaan :-)
Maar ik stelde de vraag maar even omdat als je alles in één keer moet kopen, je direct een hele hoop geld moet uitgeven.

En aangezien de TS ook net begint, wou ik hier toch even op inspelen.

Reload ga ik zeker kopen, ik wil niet teveel risico lopen met die stickers. Dus die ga ik gewoon goed wassen en dan behandelen met reload. Ik denk dat dat dan wel voldoende is. Om problemen met die randje te voorkomen, dacht ik ze bij (wax/klei/polish activiteiten) af te plakken met van die blauwe 3M tape. (kan toch wel?)

Daarnaast denk ik dat het de spulletjes van Meguiars ga kopen (wax, klei en polish). Ik heb de shampoo al, de mitt en een interieurspray. Van binnen is de auto nog als nieuw, dus dat blijft wel goed voorlopig (ik rij alleen).

Het is verstandig om de sticker te beschermen. Voordat ik met het detailen begon had ik een striping waar ik niets aan had gedaan. Die zat na een jaar helemaal onder de vlekken.

pop;308228 zei:
Reload ga ik zeker kopen....Daarnaast denk ik dat het de spulletjes van Meguiar's ga kopen (wax, klei en polish). Ik heb de shampoo al, de mitt en een interieurspray.

Waarom zou je persé Voor Megs kiezen als er alternatieven zijn die goedkoper en minstens evengoed zijn ?

Van hetgene je uitspaart door GEEN megs te kiezen , kan je nog iets extra kopen.

(bvb een lamswollen handschoen die je kan gebruiken voor de "properdere delen" en die Megs voor meer naar onder , altijd beter dan maar met 1 handschoen aan de slag te gaan :ja )

Omdat sommige merken je meer aanspreken dan andere ;) Die keus is niet altijd gebaseerd op wat het kost.