• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Big Green Pig

Fantastisch werk....

Kwam pas "zijn" jongere broertje tegen opeen beurs

Foto-DURWV6FX-D.jpg


Hartelijke groet,
Kees.
 
Vandaag een werkje voor binnen gedaan. Kachelhuis voor onder het dashboard
Uit elkaar gaat aanzienlijk sneller dan weer terug. Kraan is nieuw, klemmetjes ook.
Maar het resultaat is er naar (vette vingers gaan er na montage wel af)

DSC_6570.jpg


Zwarte poedercoat in de CQuartz, Radiatorzijden, klemmetjes en kraan in de Rejex
Vilt stukjes op het radiatortje behandeld met Raggtop fabric protectant

... omdat het kan ;)
 
lol, eigenlijk tot nu toe deze topic overgeslagen omdat ik dacht "green pig" 't zal wel.

Vindt het echter juist schitterend om oldtimer projecten te volgen, dus heb gelijk maar een abootje genomen op deze topic.

Je pakt het goed aan, je bent al net zo'n pietlut wat details betreft als ik. :)^

Helaas heb ik echter niet de ruimte om zoiets groots te stallen, dus heb het tot nu toe nog maar bij oldtimer 50cc'tjes gehouden. ;)
 
Dat is zo onderhand een volleidge restauratie !

Knap, knap, erg knap zelfs, mijn vingers beginnen te jeuken als ik dat zie ! :party:

Mss dirngend tijd om ook een restauratie-project te beginnen, maar vraag me af of ik er het geduld voor heb :confused:
 
Dank voor de complimenten, valt allemaal wel mee hoor ik heb het vaker gedaan.
Dit keer kan ik meer tijd nemen. In mijn studietijd deden we het ook voor anderen, lang niet zo leuk.

Na de mooie plaatjes ook wat slechter nieuws. het is tijd voor consessies :confused:
De remklauwen had ik nog laten zitten, maar dat blijven ze ook
Die gaan er nog een keer helemaal af, nieuwe rubbers en spuiten.

Vanochtend de schokbrekers opnieuw afgevuld met olie. Ja hoor #@$% één lek en juist de originele
Aan de andere kant zit er een die niet origineel is. Diep zuchten en twee gereviseerde bestellen
Voor het dempen zelf heb ik ze niet nodig, ventielen zijn er al uit. Er komen gasveren naast te staan.
Voor de ophanging en de geometrie moet het wel allemaal kloppen ...

Officieel de 19e APK, maar later kan ook. Ik ken inmiddels een APK station met een liefhebber als eigenaar

Vandaag de wielkuipen voorbereid. Een kant zat al in de menie, andere kant nu ook
Een baan steenslagbescherming er in, en inmiddels ook in de primer.
Morgen groen spuiten en dan verder aan de verlichting en bumpers

DSC_6575.jpg
 
Weer goed bezig geweest!

Tegenslagen blijf je houden. Had het zelf ook toen ik mijn motor van de grond af aan opgebouwd had. Zoveel dingen die fout zijn gegaan.
Maar uiteindelijk als alles naar wens is ben je dat allang weer vergeten.

Ik blijf met heeel veel plezier mee lezen en veel succes nog :)^
 
FF een speciaal voor BlackPassat ;)

Onderdelen bij elkaar; fuseestuk, kingpin, lagerschijven, trunion, moer
DSC_6583.jpg


En in elkaar; kingpin door fuseestuk heen, lagerschijven erop en trunion erover met als laatste de moer.
Luistert vrij nauw want de horizontale speling op de kingpin bepaalt ook de verticale ruimte in de bussen
De bussen (dik onder dun boven) zitten in het fuseestuk en de kingpin draait daar binnenin
Onderaan een oog voor de onderste draagarmen, bovenaan een oog in de trunion naar de schokbreker.
In de ogen komen blauwe polyuretaan bussen ipv rubber

DSC_6585.jpg
 
Thanx Hans voor de privéclinic. Binnenkort maar eens afspreken dat ik op een tochtje met de brommert bij je langskom. Ik wil al dat prachtige restauratiegeweld weleens in het echt bekijken.
 
Het vordert, maar net ff te langzaam naar mijn zin
Hele dag gedaan over de voorverlichting ...

DSC_7044.jpg


Bumpers liggen inmiddels klaar voor montage, chrome is eigenlijk op.
Ik heb twee nieuwe maar die blijven liggen voor later.

DSC_7023.jpg


APK wordt eind deze maand
 
Hans bedenk dat je er langer van geniet als het langzamer gaat.:-"
Zo'n klus moet een deel van je leven worden (niet héél je leven natuurlijk) des te mooier zijn de herinneringen straks.