• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bijna net zo duurzaam als Collinite 476S maar beter looks.

DAF-44

Banned
Disaster of Bling
1 nov 2008
619
0
Sinds enige tijd gebruik Collinite 476S wax icm. Carlack68. Ik ben erg tevreden over de duurzaamheid en de "looks" van de carnauba wax.
Ik lees echter op de diverse fora dat men niet echt onder de indruk is van de "looks" van Collinite. Aangezien ik als beginner weinig referenties heb zou ik dus in het voorjaar en zomer wel eens wat anders willen proberen. Een goede duurzaamheid is wel belangrijk aangezien ik niet de mogelijkheid heb om elke maand te waxen.

Hebben jullie tips voor mij?

O,ja wordt gebruikt op donker groen metallic en blauw metallic.
meuh
 
Dan zou ik eens naar Dodo Juice kijken als ik jou was. De SN 2.0 doet het altijd wel goed! ;)
 
Het effect van een wax doet bijna niets aan je finish hoogstens wat extra diepte of warmte ,maar dat is bijna niet te zien.
90% zit gewoon in de voorbereiding ..Mooi gepolished oppervlakt ,en afwerken met een goede glaze..Als het er dan niet is zal een wax geen verbetering brengen.

Laatst een pot Collinite 915 gekocht en ben meer als tevreden er over ,Beading & Sheeting is beter als bij alle andere waxen die ik heb.
Eventueel een duel met Supernatural..
Duurzaamheid kan ik niets over zeggen maar daar staan ze toch bekend om ,wat wil je nog meer deze tijd van het jaar.
De potten zien er mss niet super uit ,maar wat doet dat er uiteindelijk toe..?
Het enige nadeel is dat je even moet wennen aan de applicatie ,maar eens je het door hebt is een heel makkelijke wax om mee te werken.

Dus je kan je een andere wax kopen maar je zal zo goed als geen verschil zien.
 
Dus eigenlijk is b******t als erg geschreven wordt dat Collinite 476S er niet super uitziet?:confused:
Ik vind deze wax overigens heel makkelijk aan te brengen. Het is een vaste wax welke je heel zuinig en schoon kunt aanbrengen. Geen geknoei met vloeibare wax.
Ik heb overigens, denk ik, juiste voorgewerkt.
Klei (Meguiars)
Pre-wax cleaner (Mothers)
Polish/Sealant (Carlack68)
Wax (Collinite 476S)
Zoals gezegd ben ik er tevreden mee maar aangezien ik verder weinig vergelijk heb is dat niet helemaal objectief.

Overigens van een mooie verpakking of een lekker luchtje daar word ik niet warm van. De kwaliteit van het produkt daar gaat het om.:!

meuh
 
Probeer volgende keer voor de Carlack de lak eens te voeden met een glaze ,de mothers Pre-wax ken ik niet ,dus of deze dat ook doet durf ik niet te zeggen..

Meguiars M7 ,Lime Prime ,Black Hole...:)^

De Crystal Wet Glaze van Chemical Guys gaf wel ook goede resultaten voor mij..
 
Pre-wax is een cleaner:
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Pre-Wax_Cleaner_Ultimate_Wax_System_Step_1_473ml_7100_100215

Carlack68 is naast een sealer tevens een chemische polish. Ook bekend onder de namen Klasse en Jeff's Werkstatt. Ik denk dat alles wat hiervoor aangebracht wordt door de polish werking wordt verwijderd of heb ik het mis?
meuh
 
Klopt.. Ik zou gewoon voor de winter deze combinatie houden..

Dit was een suggestie voor het voorjaar en de zomer ..Zonder de Carlack dan toch ,probeer eens wat Lime-Prime dit voegt echt wel wat toe.
En als je dan toch je wax-collectie zou willen uitbreiden dan is Dodo zeker aan te raden.
 
Mijn ervaring met Carlack 68 + Colllinite 476 is erg goed.
Nog mooier wordt het met glaze + sealer van Chemical Boys getopt met deze (erg goede) Collinite wax.
 
DAF-44 zei:
Dus glaze+sealer van Chemical Boys IPV Carlack 68?

Yep! Ik gebruik de EZ Creme Glaze en de Wet Mirror Finish sealer.
Op m'n Lupo zie ik duidelijk verschil i.v.m. de Carlack 68.