• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Duurtest: Wolf's Bodyguard - Collinite 476S - Sonax Polymer Netshield - Gyeon Bathe+

Goeie test zo StijnV !
ik heb op 1 auto Collinite 845 met daaroverheen Natty's en op de andere Sonax Pns. De Pns blijft al 3 maanden mooie beading en sheeting geven (sheeting wordt iets langzamer nu) maar de Natty's is mooier rond en diep qua glans...is wel al 3 kwart weg nu met al die regen van de laatste tijd.
Ik ben benieuwd naar jou testscore's.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Update 4: resultaat na 7800 km (dag 43)
Na de regen van vandaag was het tijd voor een nieuwe update! De wagen werd enkele dagen geleden gewassen.
Alle producten lijken serieus wat sterkte verloren te hebben. De Sonax Polymer Netshield heeft nog steeds de bolste druppels, al zijn de verschillen met de Collinite 476S en de Wolf's Chemicals Bodyguard niet bijzonder groot. Mijn verwachting is dat de meeste bescherming verdwenen gaat zijn over een tweetal weken, dan zit ik aan zo'n 10.000 km.


Foto's toegevoegd in de eerste post.
 
Update 5: resultaat na 9800 km (dag 58) Opnieuw controleerde ik de beading tijdens een regenbui, enkele dagen nadat de wagen werd gewassen.
Alle producten zijn nog slechts een schim van zichzelf, vergeleken met het begin van de test.
De Sonax Polymer Netshield lijkt als enige nog wat beading op te leveren, dus is het tijd om deze duurtest af te ronden.

Foto's toegevoegd in de eerste post.

Conclusie
Persoonlijk had ik grotere verschillen in duurzaamheid verwacht. Gyeon Bathe+ gaf halverwege deze test de geest, de andere producten waren erg aan elkaar gewaagd.
De Bathe+ voegt echter geen extra stap toe aan je routine, dus wint het wel wat gebruiksgemak betreft.

De Collinite 476S bevestigd zijn reputatie als duurzame wax: de coating en de sealant hielden het niet of nauwelijks langer uit!
Prijs-kwaliteit is dit product ook een echte topper.

Sonax Polymer Netshield wist me aangenaam te verassen: gedurende heel de test stond dit product garant voor de beste beading.
Op het gebied van gebruiksgemak scoorde Sonax ook hoger dan verwacht, zolang je maar in kleine stukjes werkt.

Wolf's Chemicals Bodyguard hield het weliswaar niet langer vol dan de rest, maar hij beschermde wel uitstekend tegen een vlek vogelpoep.

De top 3 hield het met 1 laag zo'n 10.000 km / 2 maanden uit. Ik vermoed dat de standtijd nog gevoelig kan verlengd worden door twee lagen aan te brengen of een nano detailer of quick wax te gebruiken.
 
Fantastische review!
Resultaten vind ik tegenvallen, maar dit is een 'in the real world' test. Hulde!
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Ik heb hetzelfde ervaren, zelfs waxen of sealants die 1jr / 30.000km zouden moeten beschermen, halen amper de helft...
Ook al vele producten geprobeerd, tot nu toe lijkt de Nanolex Paint & Alloy sealant het beste te presteren, ware het niet dat deze bij mij niet goed uitgehard is (laag zit dus VOL waskrassen :( )
Andere kandidaten waren:

- Colli 845 (2 lagen)
- Dodo SN2.0 (2 lagen)
- Gtechniq EXO (2 lagen, deed het ook aardig, 4-5mnd)
- Polish Angel Master Sealant (2 lagen, test nog ongoing, nu 3mnd en bescherming is ook HARD minder aan het worden... :( )
- Nanolex Paint & Alloy sealant (2 lagen, na 4 mnd nog flinke beads, maar zoals gezegd in mijn geval niet goed uitgehard helaas...)
 
Follow-up: op Detailing World wordt beweerd dat het wassen met Bathe+ er voor gezorgd heeft dat de Bodyguard niet goed gehecht is. Een paint cleaner zou de SiO2 deeltjes van Bathe+ niet verwijderen?

Als ik in het weekend tijd heb, probeer ik het nog eens op de motorkap volgens hun aanwijzingen.