• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bijna nieuw in NL; wachten op kenteken / Nieuw @ Carclean

T4R

Detailing chief
12 mei 2012
106
75
53
Hillywood
Beste forumleden,

Nieuw op het forum eerst maar eens beginnen mij voor te stellen.
Mijn naam is Jelmer, ben 40 jaar en ben onlangs de gelukkige eigenaar van een BMW Z4 2.5Si uit 2006 voorzien van alle denkbare opties geworden :love
Ik woon momenteel met mijn vriendin in Lyon (ivm mijn werk) wat de perfecte locatie is om met een dergelijke auto de buurt te verkennen!
Voor de Z4 heb ik met veel plezier oa in een 306 cabrio gereden die helaas totall loss is gereden op een van de laatste dagen dat ik nog in NL aan het werk was vlak voor de zomer van 2010.... daar ging onze carbio vakantie en mijn droom van open rijden in La France..... maar dat is dubbel en dwars inmiddels goedgemaakt door de komst van de Z4. Zowel qua design, techniek, kracht en rijgedrag. Art on Wheels 8-)

Heb het altijd heerlijk gevonden om aan mijn auto te poetsen, altijd met de hand, met de meest gangbare merkmiddeltjes maar werd op het detailen getriggerd door mijn vorige buurman tinus / Martijn :) Hij is het die mij ook op dit forum heeft gewezen waarvoor dank :-)^
Heb het genoegen gehad met hem eens mijn hele 306 van top tot teen onder handen te nemen met een geweldig resultaat tot gevolg, BLING BLING 8-())

Wat ik vooral wil gaan doen is mijn auto in de nieuwstaat houden zoals hij is en veel van al jullie ervaringen opsteken en waar mogelijk uiteraard ook mijn bijdrage leveren.

Omdat foto's zoveel meer zeggen dan woorden.....

IMG_0263.webp

en dicht

IMG_0134.webp

de cockpit:

BB%2520Z4%2520%25284%2529.webp

Hey wat een grappig wagentje....:lol

Welkom in ieder geval!,

Ps een kleine antenne voor de Z4 krijg je bij de Peugoet dealer voor 6.-

Dank voor jullie reacties en tip van McShine :)

Deze heeft de vorige eigenaar er op gezet en dacht vd week idd aan een nog kleiner exemplaar!
Heb je detaillering en foto's met veel plezier bekeken.

Grt, Jelmer.

Zonder iemand terecht te willen wijzen (zeker geen BMW-rijders) hierbij een uitleg over het verschil tussen een "Beemer" en een "Bimmer"
:rules
Bimmer vs Beemer
Enthusiasts vs others
Definitions:
Bimmer - proper accepted slang for BMW cars. Most people don't know this.
Beamer/Beemer - proper accepted slang for BMW motorcycles. You will hear this term used incorrectly by many people.
Bummer - When you get a speeding ticket.
Bitter - Another German car. Very rare; hand built.

So just why is a BMW car called a 'bimmer' not a 'beemer' or 'beamer'?

The answer in part lies in knowing some BMW history and what came first.

All real BMW enthusiasts know that BMW got a big start on two wheels, what many call the real BMWs.

In those days, BMW motorcycles were quite active in racing, and one of their competitors at the track was often the BSA bikes.

Well as things would have it, a track slang developed, and the BMWs were usually referred to as 'beemers' and the BSAs were referred to as 'beesers'.

So, of course for any true enthusiast, there is no way that a BMW car could be called a 'beemer', so they were called 'bimmers'.

Unfortunately, in the US and Canada, and perhaps other countries, there was a time (kind of still is) where for various reasons, a BMW owner was considered an upwardly mobile person, and of course due to the fun in driving their BMWs most all of them had big grins on their faces.

Hence it is little surprise that the non enthusiast types out there incorrectly labeled BMW cars and their owners as 'beamers' or 'beemers'.

Op een forum met detail- en auto enthousiastelingen moeten we natuurlijk wel de goede termen blijven gebruiken. ;)

Marv77, ik berijp wat je bedoelt, bedankt voor je compliment!

Vanmiddag met 20C op de klok nog even heerlijk de sporen gegeven op een mooi kronkelend B-weggetje net even buiten Lyon :)

Life is good!

Z4 zei:
En dat voor een passat rijder, moet een BIMMMER liefhebber zijn, hulde :)
Ja dat wel een beetje, maar alléén van de auto's. De motoren van het blauw-witte merk uit Bayern kunnen me aaabsoluut gestolen worden, wat een schijthuizen vind ik dat zeg.

Vandaag bij de RDW en de douane langs geweest om mijn (Belgisch-) Franse bolide in te voeren!

Na allerlei verhalen daarover op het www gelezen te hebben (m'n over de tijd die het in beslag kon nemen van 2 tot 3 uur....) hiervoor de hele ochtend vrij genomen!

Dat was dus niet nodig :D Nadat de keuringsman bij mij in de cockpit keep, mijn kilometer stand zag en een seconde onder de motorkap keep omzet VIN te controleren was de klus geklaard. Hij had nog nooit zo'n mooi exemplaar gezien :) :) :)

Douane papieren vooraf ingevuld en dat was binnen 5 min geregeld!

Nu een dag of vijf wachten, krijg dan deel 1a en B opgestuurd neming kenteken zodat ik plantenkenner laten maken en weer lekker gaan toeren!

Heb een garage in de buurt gevonden zodat 'ie' (het is een 'ze' hoor maar dat staat toch een beetje vreemd haha) lekker binnen kan slapen.

Wordt vervolgd, Jelmer.

Beetje laat, maar toch ....

BlackPassat;275726 zei:
... De motoren van het blauw-witte merk uit Bayern kunnen me aaabsoluut gestolen worden, wat een schijthuizen vind ik dat zeg.
Dan moet een BUMMER bij jou wel heel hard aankomen als je door een motoragent wordt staande gehouden :roll
Overigens kan ik met de mijne van hier naar Zuid Duitsland zonder zadelpijn ...

Leuke Z, lekker lange neus ook