• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bijna nieuw in NL; wachten op kenteken / Nieuw @ Carclean

Ga je vanwege je werk weer terug naar Nederland? En als je de Z4 dan op Nederlands kenteken zet moet je dan ook BPM afrekenen of kan je hem belastingvrij meenemen als "verhuisgoed"?

De site van de belastingdienst geeft iets anders aan:

Verhuisboedelvrijstelling
Krijgt u een vrijstelling van rechten bij invoer van een motorrijtuig? Dan komt u meestal ook in aanmerking voor een vrijstelling van bpm.

Voorwaarden
Wilt u in aanmerking komen voor vrijstelling van bpm? Dan moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:

¦U verhuist vanuit een ander land naar Nederland en neemt uw personenauto, bestelauto of motor mee.
¦De personenauto, bestelauto of motor die u meeneemt hoort bij uw inboedel.
¦U gebruikt de personenauto, bestelauto of motor die u meeneemt voor hetzelfde doel waarvoor u deze in het buitenland gebruikte.
¦U kocht de personenauto, bestelauto of motor die u meeneemt minimaal 6 maanden vóór uw verhuizing naar Nederland en u hebt het motorrijtuig in die periode gebruikt.
¦U woonde minimaal 12 maanden in het buitenland vóór uw verhuizing naar Nederland.

Klopt helemaal, zo heb ik mijn auto ook ingevoerd toen ik van België naar NL verhuisde.

Slk, je hebt helemaal gelijk!

Ik heb mijn ZZZZ als inboedel mee kunnen nemen en ben weer in NL ivm mijn werk.

Laat de zomer maar beginnen, slaan we dit jaar de lente gewoon een keertje over :)

Salut, Jelmer