Hey mensen,
Ik zit met het volgende :
Bij het vervangen van de waterpomp moest ook deels het inlaat traject gedemonteerd worden.
Zodoende kwam ik er na het verwijderen van de EGR klep er achter dat mijn inlaatspruitstuk bijzonder sterk vervuild is.
Het is een soort vettige smoesige laag welke op sommige plekken zelfs circa 4-5 mm is.
Waar het uit bestaat durf ik niet te zeggen maar verwacht dat een mengsel van neergeslagen roetdeeltjes en diesel is.
Nu heb ik een zogenoemde blankingkit besteld om van de egr klep af te komen, echter wil ik bij montage dan wel natuurlijk mijn inlaatspruitstuk weer netjes hebben.
Zodoende vroeg ik mij af of jullie misschien goede suggesties hebben?
Het spruitstuk wordt los gehaald dus spoelen/weken in een bak is ook een optie.
Zelf denk ik er aan om zoveel mogelijk met doeken ze verwijderen en het daarna te lijf te gaan met Meguiar's Super Degreaser.
Momenteel heb ik geen geschikt middel staan dus er moet sowieso iets gekocht worden!
Hopelijk heeft er iemand een erg goede tip.
Gr.
Ik zit met het volgende :
Bij het vervangen van de waterpomp moest ook deels het inlaat traject gedemonteerd worden.
Zodoende kwam ik er na het verwijderen van de EGR klep er achter dat mijn inlaatspruitstuk bijzonder sterk vervuild is.
Het is een soort vettige smoesige laag welke op sommige plekken zelfs circa 4-5 mm is.
Waar het uit bestaat durf ik niet te zeggen maar verwacht dat een mengsel van neergeslagen roetdeeltjes en diesel is.
Nu heb ik een zogenoemde blankingkit besteld om van de egr klep af te komen, echter wil ik bij montage dan wel natuurlijk mijn inlaatspruitstuk weer netjes hebben.
Zodoende vroeg ik mij af of jullie misschien goede suggesties hebben?
Het spruitstuk wordt los gehaald dus spoelen/weken in een bak is ook een optie.
Zelf denk ik er aan om zoveel mogelijk met doeken ze verwijderen en het daarna te lijf te gaan met Meguiar's Super Degreaser.
Momenteel heb ik geen geschikt middel staan dus er moet sowieso iets gekocht worden!
Hopelijk heeft er iemand een erg goede tip.
Gr.