• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Binnenkant ramen blijft vet.

Mercedes a200

Detailing rookie
9 sep 2025
7
15
Beste forum leden,

Ik probeer nu al een paar keer de binnenkant van mijn ramen schoon te krijgen.
Vooral het achterraam wil maar niet.
De eerste keer heb ik dit met stipt clear glass geprobeerd.
Dit werkte niet en er blijft een waas op het raam zitten die je maar uit blijft vegen.
Toen heb ik de glasreiniger van gyeon besteld maar het resultaat blijft het zelfde.
Ook heb ik het voorzichtig met remmenreiniger geprobeerd maar ook dit gaat niet geweldig.
Ik gebruik als doek een wavel doek speciaal voor glas.
Ook met gewone microvezeldoeken geprobeerd.
Maar er blijft een waas op zitten.
Hebben jullie ideeën want ik ben wel een beetje ten einde raad momenteel

Groeten Erwin.

Welkom op het forum, Erwin.

Mijn methode voor glas reinigen:

1) Glasreiniger op een MF-pad (Bijv. ''DIsco Duo - setje) en hier mee boenen om het vuil/vet/etc. los te weken en grotendeels af te nemen.
2) Nawrijven met een glasdoek of papier. (Keukenrol/Garagerol/krant/etc)

Soms is herhaling simpelweg nodig, als de vervuiling zich niet laat losweken en afnemen. Dan is het dus belangrijk om vaker te boenen -> afnemen en zoveel mogelijk met schone pads en doeken.

Welkom op het forum, Erwin.

Mijn methode voor glas reinigen:

1) Glasreiniger op een MF-pad (Bijv. ''DIsco Duo - setje) en hier mee boenen om het vuil/vet/etc. los te weken en grotendeels af te nemen.
2) Nawrijven met een glasdoek of papier. (Keukenrol/Garagerol/krant/etc)

Soms is herhaling simpelweg nodig, als de vervuiling zich niet laat losweken en afnemen. Dan is het dus belangrijk om vaker te boenen -> afnemen en zoveel mogelijk met schone pads en doeken.
Dankjewel voor je advies! Dan zit er niks anders op dan morgen weer een herhaling te doen

Autoglym glass polish is fantastisch voor een diepte reiniging. Het stoft na verwerking maar de reiniging is veel sterker dan de vloeibare varianten.

Vanwege het stoffen gebruik ik het niet als regulier onderhoud maar grijp ik er juist naar wanneer de normale reiniger onvoldoende effect heeft.

Autoglym Car Glass Polish en een (semi) stevige handpad.

Dit is aan de binnenkant... :eyes:

foto-012-webp.webp

Autoglym glass polish is fantastisch voor een diepte reiniging. Het stoft na verwerking maar de reiniging is veel sterker dan de vloeibare varianten.

Vanwege het stoffen gebruik ik het niet als regulier onderhoud maar grijp ik er juist naar wanneer de normale reiniger onvoldoende effect heeft.
Dankjewel! Zou die geen negatieve werking hebben op de geplakte achterruitverwarming draden?