• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

bizarre lakschade op '95 Audi A6

struikie

Detailing addict
22 mrt 2012
163
62
sta ik vanavond nog wat te polijsten aan de Ibiza Cupra...
komt een buurman vragen of ik even naar zijn lak wil kijken...

20120630_203544.jpg


20120630_203557.jpg


20120630_203602.jpg


20120630_203610.jpg


bergen krassen in de lengte richting van de auto... op het kofferdeksel ook in de breedte...
alsof de auto door een wasstraat met staalborstels is gehaald...

het dak lijkt behandeld te zijn met een watergedragen blanke lak die er nu weer af aan het bladeren is...

het lijkt me een mooi object om eens te leren hoe een rotary werkt ;)
de lak vernaggelen is niet meer mogelijk :D

JW
 
het is een auto van 950euro... spuiten is dus geen optie voor de eigenaar...
ik wil er best wel even op oefenen met een rotary... kan het alleen maar beter van worden..

JW
 
helaas geen overzicht foto... maar het gaat om dit model.... de Audi A6.. upgrade van de laatste 100...
een 2.6 V6...
auto heeft verder nog wat schraap schade...

3529493724_7034c34734.jpg


JW
 
Misschien dat er inderdaad kratten op het dak hebben gestaan. Op de foto lijken de krassen flink diep.. Succes met deze klus!
 
Ik zou vooraf wel hele goed afspraken (op papier) maken.
Als dit idd watergedragen lak is die aan het verdwijnen is dan lijkt me het effect van een rotary erg lastig inschatten.

struikie zei:
kan het alleen maar beter van worden..
JW

Het kan ook nog slechter worden, als je blanke lak echt weg zou zijn dan heb je nu dus alleen nog maar een kleurlaag van een paar micron eer je bij je primer en grondlaag bent.
Eenmaal daar aanbeland kan het idd niet meer slechter worden en ben je echt gebonden aan nieuw spuitwerk.

Uiteindelijk zal het allemaal wel meevallen maar ik zou er toch nog even goed over nadenken en de buurman ook zeker op eventuele gevolgen wijzen.
 
Heb ik al wel eens vaker gezien, vooral met zwarte kleuren uit de VAG groep uit die periode, ook hele series Golfjes 3, Polo´s hebben daar last van op liggende delen.

Hier valt geen eer meer aan te behalen, abslouut onbegonnen werk. Je kunt de delen laten blinken, maar die schade ga je er niet uitkrijgen.

Heb destijds bij een maatje van me het getracht weg te halen, uiteindelijk heb ik het motorkapje gewoon opgeschuurd en opnieuw gespoten
 
de schade gaat inderdaad nooit weg... de enige echte optie is overspuiten, maar dat is het de eigenaar niet waard...
wat ik wel kan doen is de A6 er weer wat beter uit laten zien... meer wordt er ook niet gevraagd ;)

JW
 
Heb dit verschijnsel volgens mij eerder gezien. Zal de foto er even bij zoeken en als het klopt, weet ik ook de oorzaak.

Hartelijke groet,
Kees.
 
Nog even wachten en het gaat er zo uitzien....

Foto-8UMRCUIC-D.jpg


Mijn gok: iemand heeft bepaalde delen (zonder goede voorbereiding) met een spuitbus gespoten. Hechting is niet goed en door de spanning komen er allerlei rare strepen en krassen op. Wordt steeds erger.

Ben benieuwd of het klopt.

Hartelijke groet,
Kees.
 
De Peugeot 106 van mijn vrouw haar vriendin heeft ook zo'n dak. Lijken net allemaal krassen. Word alleen maar erger. Heb er eens de rotary overheen gehaald; de hele pad ging naar de knoppen doordat de lak net schuurpapier was geworden.
 
Hier een zelfde dak,enkel is hier niets meer aan te doen aangezien de eerste eigenaar(s) er blanke lak op hebben laten zeten...lol,wordt een wrap hiero