• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bladblazer voor verwijderen van water

Filmpje bekeken en met wat zoeken op het net lijkt mij de EGO 765 wel interessant.
Waarom interessant het kliksysteem als je het mondstuk wilt veranderen of eraf halen en de blaaskracht.
Ego LB7650E
Bij kees van de spek tuin machines in Stolwijk verkoopt deze zonder accu nu een actie lopen. Van 285 voor 264
Een beetje accu heb je wel nodig 2.5 AH is net te weinig voor optimaal gebruik toch een 4AH
Komt nog een lader bij verschillende uitvoeringen en prijsklasse goedkoopste 69 met een laadvermogen van 210W
Een snellader laadvermogen van 700W voor 159.
De 2.5AH li-ion accu voor 127.50 de 4AH accu voor 198 euro
Wil je een beetje kracht dan lijkt de EGO LB7650E met accu 4AH met een goede lader kost alles 621 euro

Wacht wel op de parkside voor 24.99
 
Ik heb zelf al wel een ego heggenschaar en grastrimmer, is wel echt top kwaliteit. En de 2,5ah accu zou je ruim 10 minuten op hoge snelheid mee moeten kunnen blazen, zo lang ben je met een auto lijkt me niet bezig. Maar idd, het is geen goedkoop spul.
 
Bladblazer binnen.
Het verpakken lijkt mij wat overdreven.
IMG_6725.jpeg


Eerst kijken of de machine werkt.
Dat doet het als je de buis erop aansluit en je blaast over de vloer werkt het prima.
IMG_6727.jpeg


Zonder het mondstuk voel je minder druk met mondstuk veel beter. Zo even naar de wasbox en kijken of het iets is.
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr en RoyR
Het mondstuk is smaller, vandaar dat je meer druk hebt.
Normaalgesproken zou ik zeggen kijk eens naar de producten van Stubby Nozzle Co., maar die hebben niks voor Parkside.
Zelf een kort en smal mondstuk fabriceren is ook een optie, dat is wat prettiger om mee rond de auto te lopen.
 
IMG_6728.jpeg
IMG_6729.jpeg
IMG_6732.jpeg
IMG_6733.jpeg
IMG_6734.jpeg
Dus zoals gezegd even naar de wasbox. Hoefde niet veel te doen alleen foam en afspoelen.
De bladblazer werkt wel maar je moet echt even de tijd nemen. Niet te lang op de zelfde plek blijven zitten. Heb de hele auto afgeblazen. Het is geen EGO maar dat mag je verwachten voor dat geld.
Verder lijkt het mij niet verstandig om als het echt warm weer is dan ook nog in de zon heb je er niet veel aan.
Toen het meeste water eraf was met een doek de rest eraf gehaald. Wel veel droog plekken, de doek die ik gebruikte staat dat deze wat vochtig moet zijn, dat was hij dus niet.
Om de droog vlekken weg te poetsen ging goed toen de doek wat vochtig was.
Bij de portieren gaat het prima ook bij de spiegels en verder waar water tussen zit. De velgen wil wel maar denk met een doekje dat het sneller gaat.
De accu een 4AH gebruikt er branden nog 2 lampjes van de 3.
Voor 25 euro en genoeg tijd nemen denk ik dat het niet verkeerd is.
Binnenkort de motor wassen en dan kijken of het goed werkt.
 
Zit er wel aan te denken om een andere mondstuk te maken. Om nou meteen de originele in stukken snijden wacht ik nog mee. Genoeg spullen in de garage liggen vast en zeker dat er wel iets is wat ik gebruiken kan. Het dak gaat moeizaam om goed droog te krijgen. Je kunt wel merken dat je wat druk mist. Ramen en de zijkant zijn zo droog.
 
Aan machines die voor dit gebruik bedoeld zijn zit niet voor niets een slang met een mondstuk.
Kan je die phallus gigantus op je rug hangen ;)
 
Even kijken in de garage of er nog iets is wat ik gebruiken kan. Nog een mondstuk van een afzuiging, is van rubber dus kom je op de lak zal het niets uitmaken
IMG_6737.jpeg
 
Eerlijk gezegd voel de druk op de hand die is nu een stuk groter dan met het lange mondstuk.
Mijn vrouw gaat morgen naar Düsseldorf AirPort en weet nu al dat ik zaterdag de auto weer kan schoonmaken.
Dan weet ik ook of het nieuwe mondstuk beter is.