• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blanke lak velgranden polijsten

Jeroenn

Detailing rookie
2 jul 2011
261
0
Hallo allemaal.

Ik heb al verschillende setjes meerdelige velgen gehad waarvan ik de randen (blank metaal) altijd zelf gepolijst en onderhouden heb.

Dit jaar heb ik een speciaal setje 2-delige BBS'en dat nog volledig origineel is en nog nooit een band heeft gezien. Maar helaas is de originele blanke lak op de randen wat dof uitgeslagen.
Omdat ik deze velgen origineel wil houden (en ze liefst ook niet al onmiddellijk uit elkaar haal) vroeg ik mij af of ik gewoon de blanke lak zou kunnen polijsten zoals de lak op een wagen? Heeft iemand hier ervaring mee? Zal de dofheid verdwijnen en de glans wederkeren?

Ik hoor het graag :ja

Groeten
Jeroen

Is gewoon blanke lak, dus ja dat kan.
Enige 'maar' is dat er ook iets tussen het aluminium en de blanke laklaag zit, waardoor het dof blijft kijken.
Daar kom je echter maar op één manier achter..... ;)

Bedankt voor de reacties, ik heb ondertussen één velg getest, maar het is geen gemakkelijk model om te polijsten.

Hieronder een voorbeeld van de velg. Bij deze ben ik al eens rond de rand geweest met de DAP900 met Mezzo op oranje en Finale op zwart.
IMAG2095.webp

Ik ben erover aan het denken om een polijstcone of polijstbal te kopen als deze meer succes kunnen hebben op de velgen. Want ik raak niet tot onderaan de rand waar het hart samenkomt met de rand.