• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

B'lucky

B'lucky

Detailing rookie
6 jul 2009
19
0
Hallo allemaal,

Ik ben B'lucky (Job) tot voor kort brandweerman in Rotjeknor (ik mocht er nog lekker vroeg mee stoppen) en heb een Renault Grand Scenic uit 2005. De kleur is zwart metallic met half lederen bekleding (beige / grijs interieur) Via het Renaultforum hier terecht gekomen en met verbazing gelezen waar jullie je mee bezighouden. Ik was met mijn vorige auto zo'n typische "met een emmertje voor de deur / af en toe een wasstraatje autobezitter.
Ik heb de Renault pas sinds kort en heb al snel ontdekt dat de wasstraat voor mijn zwarte autootje niet het summum is om hem echt netjes te houden.
Dus al veel hier gelezen en heb, al duizelt het me nog vanwege al de vaktermen, afkortingen en producten, besloten dat de Renault een beter lot verdiend.
En ik heb al gelijk een tweede object op het oog: mijn groene Honda Pan European die wel wat glim glim kan gebruiken :ja

Ik hoop dus dat ik op korte termijn een redelijk onderhoudsplan met bijbehorende producten bij elkaar kan sprokkelen om beiden in goede conditie te krijgen/houden. Stap een wordt dus inventariseren wat ik zoal nodig heb om mee te beginnen. Dat zal nog een hele klus worden als ik al die berichten om er de goeie producten er uit te filteren zie, maar ik ga mijn best doen. Ik hoop hier dus veel te leren en wens iedereen veel plezier op dit forum.
 
Welkom Job.

Je verhaal moet bij een hoop forumgangers bekend in de oren klinken. Velen zijn zo begonnen.
Je hebt hier op het forum genoeg leesstof om te kijken wat je nodig gaat vinden (misschien zelfs teveel). Je kunt gewoon rustig aan beginnen met een goede shampoo, washmitt en droogdoek. Een goede wax en/of sealant erbij, paar pads en wat doeken en je bent al een heel eind op weg.
Zo kun je al doende kijken wat je nog wilt hebben.
En stel gerust wat vragen als je iets specifieks wilt weten. De mensen staan hier te trappelen om anderen op weg te helpen.

Wees trouwens wel gewaarschuwd: als je eenmaal de smaak te pakken hebt met detailen, is er geen weg meer terug. Legio voorbeelden hier te vinden van luitjes die niet meer te redden zijn. ;)
 
Welkom! Er zijn nog meer Scenic rijders op het forum, waaronder Scenic zelf :-b
Lees vooral de how to´s goed door, dat scheelt al een heleboel. En eventueel een telefoontje of bezoekje naar B´hoek
 
Bedankt voor jullie reacties, ik ga het forum zeker doorspitten!
Eerst maar eens kijken wat voor lak (hard of zacht?) er op de Renault zit denk ik? Dat bepaald al voor een deel welke producten ik kan/moet gebruiken volgens mij. Uiteraard ga ik zeker even hier kijken bij andere Renault bezitters zodat ik van hun ervaringen kan leren.
De hulpvaardigheid hier is me trouwens al opgevallen, die is perfect :cool:
 
Welkom!
Geen brandweerrode auto gekozen? ;)
Heb je overigens foto's van je Scenic, daar zijn we dol op hier :grinning:
 
Dank je wel.

Nee, ik heb intussen genoeg in rode auto's gereden :D
Nee, nog geen foto's maar dat komt nog wel. Ik besef pas sinds een paar dagen dat er meer is dan het emmertje met sop en de wasstraat. Ik kijk dus eerst nog eens even mijn ogen uit hier en ga dan rustig wat spullen aanschaffen en experimenteren.

Het niveau van de die-hards hier die vaak (semi) professioneel bezig zijn zal ik wel niet halen en dat hoeft ook niet. Maar ik ben wel geïmponeerd geraakt door de kennis en de passie die veel mensen hier hebben om optimale resultaten te behalen. En dat inspireert natuurlijk ook anderen, waaronder mijn persoontje, om er wat meer dan het standaard sop werk van te maken.

Wordt dus vervolgd.
 
B'lucky zei:
Het niveau van de die-hards hier die vaak (semi) professioneel bezig zijn zal ik wel niet halen en dat hoeft ook niet. Maar ik ben wel geïmponeerd geraakt door de kennis en de passie die veel mensen hier hebben om optimale resultaten te behalen. En dat inspireert natuurlijk ook anderen, waaronder mijn persoontje, om er wat meer dan het standaard sop werk van te maken. Wordt dus vervolgd.

Dat zeg je nu. Eenmaal begonnen, kom je er niet meer van af. Het gefft niets, je bent niet de eerste die dit zegt en binnen 2 maanden toch niet meer kan stoppen :D :D Dit forum is een soort van verslaafdenkliniek
 
Dit forum doet het tegenovergestelde van een verslaafden kliniek.
Hoe vaker je hierop komt hoe verslaafder je raakt aan poetsen!
 
Wie weet :D
Misschien begin ik wel voorzichtig en pak ik eerst mijn Honda Pan eens aan. Ik neem aan dat, wat goed is voor de auto, ik dat op de motor kan smeren :grinning:
Langzaam opbouwen dus en misschien wel in een afkick kliniek eindigen :)_[]