• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 1994 zeer harde lak?

Je zult een krasje of swirl niet kunnen voorkomen en daar schuilt ook het gevaar: ieder krasje weer weg. Daarom is een aantal keer gezegd: neem afstand en kijk naar het totaalplaatje. Als de reflectie weer goed is en de kleur weer diep, dan is je doel bereikt toch?
Oh daar gaat het mij niet zo om hoor, Ik heb al eerder vermeld dat ik ben geïnteresseerd in de techniek en zo de juiste diagnose en methode te kunnen toepassen. Je moest eens zien hoe normaliter mijn auto's eruit zien, dan zou je niet denken dat ik zo'n liefhebber ben :p
Qua visueel doel ben ik al klaar, dat klopt helemaal. Alleen vergeet niet een ieder kan een polijstmachine met een oranje pad over een lak heen halen en de hele buurt denkt dat je een pro bent. Alleen door verdieping wat wij hier doen kun je stapjes maken.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Mijn "zeer lichte combinatie" was een foute benaming. Ik kreeg het in 1x weg met Monello op een oranje pad, dus dat is niet zeer licht.
Ik neem even aan dat je Monello - Mezzo op een oranje pad bedoeld. Dit is in de basis een medium-combi en in verhouding met "een flink zware combi gebruikt en dan nog de swirls niet weg" is dit dus wel een zéér lichte combi. ;)

Wassen hoeft niet heel secuur, maar zorg wel voor de juiste methode. Voorwassen, schone materialen, etc.
 
Misschien is een nieuw topic nodig, maar vandaag viel mij het volgende op toen ik mijn andere bolide (e39) ging polijsten. Ik heb dit al eens eerder gezien, ook toen ik van deze auto de motorkap liet spuiten. Dit fenomeen op het lak zit ook op het dak, maar dus ook in de nieuwe lak op de motorkap.
Het is geen craquelé, dat ziet er net iets anders uit. Is dit dan gewoon het niet netjes spuiten van de blanke lak?
ps. op de fot ziet het er vreselijk uit, in het echt is het wat subtieler, maar voor de beeldvorming is de foto perfect.
 

Bijlagen

  • e39lak2.jpg
    e39lak2.jpg
    156,5 KB · Weergaven: 0