• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 318dA - Mijn eerste post

2.DIE.4

Detailing rookie
25 mei 2015
3
0
Hoi iedereen,

Ik volg al geruime tijd hier op het forum, maar beslist om toch eens zelf een verslagje te maken.

Benieuwd wat jullie ervan vinden!

*Gekopieerd van op Detailingworld Forum*






April 10th I received a new company car and I want to try and keep it as clean as possible.

Work carried out yesterday and today.

Here goes!




Started off with the wheels.

1Qns3gJ.jpg


2ddI7Sz.jpg


Hit them with an 8% solution of Bilt Hamber Auto-Foam through a pump sprayer and pressure washed off.

ieIePB7.jpg


Came up pretty clean already!

bRloxTu.jpg


Next was to tackle them with Autosmart Smart Wheels (1:8) and different brushes.

QQhZYlP.jpg


0cfK5v3.jpg


Finished!

oFYfmgr.jpg


Next up was the bodywork. Had been a couple of weeks since its last clean.

Don4Mip.jpg


k3QFifp.jpg


ra6ZyQL.jpg


Again some Auto-Foam 8% solution through the sprayer.

N0YxaGq.jpg


BY7XAl8.jpg


Though not foaming up as well as other products (when using with a foamlance) this product's cleaning abilities are unmatched!

oTM1brn.jpg


Next up was something new for me: Dodo Juice Born To Be Mild.
Diluted about 1:400. Gave some great suds and really satisfied with the cleaning power.

Wrn0X8g.jpg


Ww05Qc5.jpg


bYRd5W6.jpg


1joaaIC.jpg


Hit with a little BSD as a drying aid and to add some protection. Pressure washed off and then a hosedown.

NrJjt35.jpg


BQQooyg.jpg


Sadly, as the sun was out yesterday, I was left with quite some watermarks.
Had ordered some Dodo Juice Basics Of Bling Detailer Spray and gave it a try. Got rid of most of the marks, but the most stubborn were still there :(.
Found the detailer spray left some streaks as well. Used it diluted 1:10 with distilled water. Any tips? Found my last detailer spray to be way easier - Meg's Last Touch - though this I use at a 1:1 dilution.

U96fKt2.jpg


7nOYSLT.jpg


iNFoHym.jpg


Decided to clay the bonnet and roof and gave them a go with some Meg's 205 on a white Hexlogic. This removed all the water spots.

sI6onil.jpg


UfTzvMJ.jpg


MLPAU1a.jpg


This morning I gave the car a quick wash before applying a layer of Bilt Hamber Finis Wax. Found it easy to apply and hope it will give the results I'm hoping for (minimum 4 - 6 months?).

I4ZA57x.jpg


TcfIaEf.jpg


Buffed off to a high gloss finish.

Lax8QqZ.jpg


fiH3ERC.jpg


aUQFGy1.jpg


WVHn8IR.jpg


HhO2nCB.jpg


eVXHJme.jpg


And then the afters. Enjoy!

d4jIxJC.jpg


riHxe9o.jpg


V1vA4tf.jpg


oeqA249.jpg


ia1HXBK.jpg


fTZdCfr.jpg


8hyZAMa.jpg


egs2XPR.jpg


wowknkV.jpg


Kuaezqf.jpg


Tb6ea4A.jpg


DiODGr9.jpg


Hope joy enjoyed!

C & C welcome!
 

Bijlagen

  • conv_2060.jpg
    conv_2060.jpg
    98,5 KB · Weergaven: 99
Nice ride! En ziet er ook proper uit! Maak je je tweede post in het voorsteldraadje? En gezien de Belgische nummerplaat geef er dan direct een plaatsaanduiding bij ;)
 
Schitterend gewerkt zou ik zeggen! Mooie wagen trouwens.. Heb zelf ook n 318d lci break bwj 8/2010
ik ben van Ieper west Vlaanderen. Niet zoveel Belgen op dit forum of heb ik dat mis?
 
ps
Op Hemelvaartsdag naar de Lotus happening in Ieper geweest.
Was om bij te staan wenen hoe sommige (lees: de meeste) hun auto wassen/onderhouden....
 
Aha.. Izegem is trouwens niet zo heel ver hé. Toch detailers in de streek :)
ja de Lotus day, te laat van gehoord en niets gezien maar idd hoe sommige mensen hun wagen onderhouden is om bij te wenen. Eerst n pak geld uitgeven voor n dikke bak en dan echt verwaarlozen :(
 
Bedankt voor de reacties!

Altijd leuk om eens wat detailers uit de buurt te leren kennen.

Tip: Zondag 7 juni Supercar Sunday op het circuit van Zandvoort. Vorig jaar bijgewoond en was wel de moeite (enkel spijtig van het weer toen ...)!
 
Mooi resultaat...en Belgen op dit forum? Half detailend Vlaanderen zit hier denk ik :-"
Valt me trouwens op dat wij Belgen niet dikwijls de nummerplaten onleesbaar maken...bij de Nederlandse vrienden ligt dit blijkbaar gevoeliger.
 
Dominique;n423176 zei:
Schitterend gewerkt zou ik zeggen! Mooie wagen trouwens.. Heb zelf ook n 318d lci break bwj 8/2010
ik ben van Ieper west Vlaanderen. Niet zoveel Belgen op dit forum of heb ik dat mis?


ook van Ieper hier!
 
Nog een Vlaming hier ... van Herent bij Leuven (en getrouwd met een West-Vlaamse!)
Ik vermoed dat de Nederlanders hun nummerplaat onleesbaar maken omdat de wagengegevens kunnen opgevraagd worden a.d.h.v. de nummerplaat.

En voor ik het vergeet: mooie, verzorgde Beemer!
 
Merivawim;n423498 zei:
Mooi resultaat...en Belgen op dit forum? Half detailend Vlaanderen zit hier denk ik :-"
Valt me trouwens op dat wij Belgen niet dikwijls de nummerplaten onleesbaar maken...bij de Nederlandse vrienden ligt dit blijkbaar gevoeliger.

Zelfs ik - als Nederlander - snap er niets van :)

En ja, je kan via internet de gegevens van de auto inzien, maar nooit de gegevens van de eigenaar (wet op privacy).

Tot slot.. mooie bolide :cool:
 
serge2609;n424064 zei:
Zelfs ik - als Nederlander - snap er niets van :)

En ja, je kan via internet de gegevens van de auto inzien, maar nooit de gegevens van de eigenaar (wet op privacy).

Tot slot.. mooie bolide :cool:


Je kan in NL gewoon via het kenteken gegevens opvragen bij het RDW, kost je een paar tientjes maar dan krijg je dus gegevens zoals het adres enz. dit soort forums worden ook goed in de gaten gehouden door boefjes, die bijv. een eigen autobedrijf opzetten of een autosloop. Die komen ook makkelijk aan die gegevens. Je ziet veel mooie auto's van echte liefhebbers bij elkaar op 1 plek op het internet, of wat ze allemaal aan mods erop hebben zitten. Soms zelfs nog wat voor beveiliging. Vandaar dat de meeste hun kenteken weg halen.