Mijn vader heeft zich een andere auto gekocht, de Barchetta is inmiddels verkocht en nu rijd hij in een BMW 320 diesel van 2002.
Dinsdagmiddag zijn we begonnen aan de auto...
De vorige eigenaar of de garage is ook bezig geweest om te polijsten, resten op de rubbers en wit uitgeslagen kunststof :no
Verder zag de auto er over het algemeen genomen goed uit, hier en daar wat beschadigingen en een paar plekken waar een vogel zonodig haar behoeftes moest doen
Doffe plekjes rondom de deurklink
Beschadiging tankdeksel
Vogelpoep
Motorruimte voor
En na...
De auto voor de behandeling..
We zijn dus begonnen om alle kunststof in te sprayen met Meguairs APC 1:10 , evenals de deurstijlen. De garage had alle scharnieren en sloten ingespoten met een heel vettig goedje wat moeilijk te verwijderen was. Alles is allemaal met een kwastje ingeborsteld, de wielen zijn allemaal gedemonteerd om geheel schoon te maken met Meguairs WB en daarna voorzien van een laagje Poorboys Wheel Sealant alvorens ze weer gemonteerd zijn.
In de tussentijd dat mijn vader bezig was met de wielen, heb ik de auto gewassen met een overdosis Smartwax shampoo zodat fillers en vettige troep zoveel mogelijk van de lak was...
Ogenschijnlijk leek het dat de lak schoon was en niet gekleid hoefde te worden, maar oh wat is kleien een belangrijke stap :!
Dit was de klei na een klein stukje motorkap, trouwens nieuw stukje Dodo SN clay icm Meguairs LT
Na het kleien de wagen nogmaals nagelopen met microfibers om haar de nachtrust te gunnen
De volgende ochtend, woensdag 22 september zijn we verder gegaan. Eerst moesten we maar eens de staat van de lak goed bekijken onder een lamp
Met de wetenschap dat de lak hard is, gekozen om te starten met SSR 2.5 op een witte Kompressor icm de DAP900, wel verbetering maar niet het gewenste resulaat.
Daarom voor een uitgebreide polijstsessie gekozen, te weten:
- Oranje Kompressor met SSR 3
- Witte Kompressor met SSR 2.5
- Groene Kompressor met SSR 1
Dat gaf onderstaand als resultaat
Op deze manier dus de hele auto gepolijst, waarbij ik wel moet vertellen dat ik de witte Kompressor pad het minst fijn vond werken, deze "draaide" het minst goed tijdens het polijsten...
Mijn vader heeft tijdens de polijstbeurt allerlei dingen gedaan, denk hierbij aan stofzuigen, dashboard en dergelijke afnemen en voorzien van een laagje PB Naturel Look, banden voorzien van bandengel, ramen schoonmaken met Meguairs GCC, voorruit voorzien van Carlack 68 glasverzegeling, kunststof en rubbers behandelen met Trim Restorer etc etc
Als wax is gekozen voor de Natty's Bleu, hij heeft zelf de Limited Red Edition waarmee hij zelf nog een vers laagje kan aanbrengen wanneer dat nodig is.
Tot slot nog de foto's
Bedankt voor het lezen en bekijken !
Dinsdagmiddag zijn we begonnen aan de auto...
De vorige eigenaar of de garage is ook bezig geweest om te polijsten, resten op de rubbers en wit uitgeslagen kunststof :no
Verder zag de auto er over het algemeen genomen goed uit, hier en daar wat beschadigingen en een paar plekken waar een vogel zonodig haar behoeftes moest doen
Doffe plekjes rondom de deurklink
Beschadiging tankdeksel
Vogelpoep
Motorruimte voor
En na...
De auto voor de behandeling..
We zijn dus begonnen om alle kunststof in te sprayen met Meguairs APC 1:10 , evenals de deurstijlen. De garage had alle scharnieren en sloten ingespoten met een heel vettig goedje wat moeilijk te verwijderen was. Alles is allemaal met een kwastje ingeborsteld, de wielen zijn allemaal gedemonteerd om geheel schoon te maken met Meguairs WB en daarna voorzien van een laagje Poorboys Wheel Sealant alvorens ze weer gemonteerd zijn.
In de tussentijd dat mijn vader bezig was met de wielen, heb ik de auto gewassen met een overdosis Smartwax shampoo zodat fillers en vettige troep zoveel mogelijk van de lak was...
Ogenschijnlijk leek het dat de lak schoon was en niet gekleid hoefde te worden, maar oh wat is kleien een belangrijke stap :!
Dit was de klei na een klein stukje motorkap, trouwens nieuw stukje Dodo SN clay icm Meguairs LT
Na het kleien de wagen nogmaals nagelopen met microfibers om haar de nachtrust te gunnen
De volgende ochtend, woensdag 22 september zijn we verder gegaan. Eerst moesten we maar eens de staat van de lak goed bekijken onder een lamp
Met de wetenschap dat de lak hard is, gekozen om te starten met SSR 2.5 op een witte Kompressor icm de DAP900, wel verbetering maar niet het gewenste resulaat.
Daarom voor een uitgebreide polijstsessie gekozen, te weten:
- Oranje Kompressor met SSR 3
- Witte Kompressor met SSR 2.5
- Groene Kompressor met SSR 1
Dat gaf onderstaand als resultaat
Op deze manier dus de hele auto gepolijst, waarbij ik wel moet vertellen dat ik de witte Kompressor pad het minst fijn vond werken, deze "draaide" het minst goed tijdens het polijsten...
Mijn vader heeft tijdens de polijstbeurt allerlei dingen gedaan, denk hierbij aan stofzuigen, dashboard en dergelijke afnemen en voorzien van een laagje PB Naturel Look, banden voorzien van bandengel, ramen schoonmaken met Meguairs GCC, voorruit voorzien van Carlack 68 glasverzegeling, kunststof en rubbers behandelen met Trim Restorer etc etc
Als wax is gekozen voor de Natty's Bleu, hij heeft zelf de Limited Red Edition waarmee hij zelf nog een vers laagje kan aanbrengen wanneer dat nodig is.
Tot slot nog de foto's
Bedankt voor het lezen en bekijken !