• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW Z4 Betonzuur / kalkvlekken

Donovan

Detailing guru
27 okt 2019
199
135
Vandaag de moeilijkste klus uit mijn detail hobby/carrière gehad.
Deze BMW had in een parkeergarage gestaan zodat er geen vuurwerk op zou komen. Niet wetende dat er lekkage was. 2 weken later kwam de eigenaar bij de auto en had hij 2 enorme witte kalk / betonzuur vlekken om de motorkap zitten met een groot spoor richting de voorkant van de auto. De rest van de motorkap had een enorme ruwe laag er op zitten die ook helemaal wit was uitgeslagen. Na een beetje rondvragen op de Carclean Facebook pagina had ik een stappenplan gemaakt.

- Motorkap wassen
- motorkap kleien
- ontvetten met Prep
- De dikke plekken stomen om het proberen zacht te maken
- Kokend water op de plek gieten en schrapen, schrapen en nog eens schrapen met een verschillende kunststof beitels.
- Randjes nat schuren met P2000 en p3000
- De waas kreeg ik er bijna niet uit met polijsten dus heb gekozen om de hele motorkap te schuren
- Hele kap nat geschuurd met p2000 en p3000
- Gepolijst met Rupes MF pad met de blauwe Rupes compound
- Gepolijst met Rupes Gele pad en Rupes finishing compound
- Poorboys Wax voor wat bescherming
- volgende week de laatste plekjes met een lakstift bijwerken

Totaal 6 uur bezig geweest.
IMG_0164.jpeg


IMG_0165.jpeg


Na alles er af geschraapt te hebben
IMG_0166.jpeg

Eindresultaat
IMG_0171.jpeg

IMG_0172.jpeg

Helaas paar plekjes waar de blanke lak helemaal zacht was geworden.
 
Zo zeg, dat ziet eruit.

Kun je hier niet de eigenaar van de parkeergarage aansprakelijk stellen?
Het is een gratis parkeergarage van de supermarkt. En er staat een groot bord met parkeren op eigen risico... Ze zullen zichzelf wel indekken.
Jemig, wat een klus, en een best spannende ook! Hoe is je rug er aan toe? o_O
Ja, was echt veel werk... Mijn rug is echt klaar. Het is best een lange motorkap haha
 
Wow! Ondanks de wel erg gehavende motorkap nog een redelijk resultaat behaald, alleen erg jammer van de lakschade...

Hoe reageerde de eigenaar op het resultaat?
 
Dat heb je weer heel netjes hersteld zeg (zover als mogelijk was), flinke klus maar met een mooi resultaat inderdaad.
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
Tjonge jonge. Nu ik dit zie wordt ik wel bang voor ondergrondse parkeergarages :D
Het is in ieder geval wel stukken beter geworden!
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
Wow! Ondanks de wel erg gehavende motorkap nog een redelijk resultaat behaald, alleen erg jammer van de lakschade...

Hoe reageerde de eigenaar op het resultaat?
Die was ontzettend blij met het resultaat. Het compleet overspuiten van de kap was ook ongeveer 5x zo duur geweest denk ik.

Dat is wel een karwei geweest. Mooi resultaat. Heb je met de hand of machinaal geschuurd?
Thanks! helemaal met de hand. Machinaal durf ik nog niet zo goed. Wetsanden doe ik eigenlijk bijna nooit, behalve met koplampen dan.
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb en AndyVR
Beetje late reactie, maar je hebt echt een mega resultaat geboekt @Donovan . Chapeau!
Ik denk als de eigenaar een lakstiftje had dat je er bijna niks meer van zou zien. Nog steeds niet ideaal maar voor de schade dat het veroorzaakt heeft kan het alleen maar beter :joy:
 
  • Leuk
Reactions: Donovan