Helaas nog niet eerder tijd gehad voor een verslagje.. dus bij deze
Een aantal weken geleden werd ik benaderd door de eigenaar van een BMW 4 Gran Coupe, voor hem heb ik in het verleden al eens zijn Porsche Boxster gedaan en ook zijn Mercedes Vito heb ik al eens mogen doen.
De auto is zaterdag aan het einde van de middag hier al neergezet, hij stond gepland voor zondag (deels) en maandag.. Ik moest zaterdagnacht nog tot 5 uur werken en ben om 11 uur het bedje weer uitgegaan om met deze auto aan de slag te gaan, hij wou hem graag van binnen en buiten aangepakt hebben. Maar toen de auto van dichtbij eens goed bekeek, beangstigde me de tijd wel enigszins en was ik bang dat ik te weinig tijd had om de wagen af te krijgen..
Zoals jullie zien was er werk genoeg aan de winkel en dan druk ik me nog zachtjes uit
Ik ben begonnen met een flinke dosis Meguiars APC en diverse borstels en kwasten om in alle hoekjes, sleufjes etc te komen, denk hierbij aan de deursponningen, binnenkant tankklepje, alle kunststof aan de buitenkant..
Daarna de auto ingefoamed met Monello Artico icm de hogedrukreiniger, terwijl de foam zijn werk deed, heb ik me ontfermd over de wielen en wielkasten. Ik was stellig in de veronderstelling dat ik nog voldoende Monello Ferro maar dit bleek helaas niet het geval.. ik had nog wel een spuitbus van volgens mij de Acti*n staan en deze heb ik er maar voor gebruikt icm diverse brushes etc, ze zijn in ieder geval weer toonbaar geworden..
Na de wielen en wielkasten gereinigd te hebben, heb ik de auto gewassen met CG Maxi Suds, dat spul schuimt als een malle, maar slaat heel snel dood en dat maakt het voor een shampoo die ik zo snel mogelijk "op" wil hebben, ik wil een shampoo die schuimt en dat ook blijft doen
Na het wassen, heb ik de Meguiars klei erbij genomen icm Meguiars Last Touch als lube.. ik vind dat zo lekker ruiken en dat het nodig was, blijkt ook nu maar weer eens
Er waren veel teerspetters zichtbaar en uiteraard zie je dat op een witte auto heel goed, al met al ben ik ruim 2,5 uur bezig geweest om de auto een beetje fatsoenlijk gewassen en gekleid te hebben.. de basis moet goed zijn zeggen we dan.
In de tussentijd de vloermatten (heel veel zand !) uitgeklopt, ingespoten met Meguiars APC en geborsteld met behulp van de accuboor, daarna alles nog eens afgespoten met de hogedrukreiniger, het was per slot van rekening erg warm en dat kwam dus mooi uit in dit geval.
Ik heb er vervolgens voor gekozen om als eerste het interieur aan te pakken... die lichte kleur leder is prachtig, maar oh zo besmettelijk zeg..
Alles in het interieur behandeld met Waxaddict Interior cleaner en diverse borstels, kwasten, luchtcompressor en uiteraard de stofzuiger.
Hieronder een paar voor / na foto's voor een idee van het interieur, het leder heb ik na het reinigen (en drogen uiteraard) gevoed met Gliptone conditioner
In de avond heb ik een testspot gemaakt op de motorkap om te kijken hoe hard de lak was en wat er nodig was.. toen ik mijn koffer keek naar polijstmiddel, zag ik de good old Meguiars Ultmimate Compound ook nog staan, deze erbij gepakt, even flink geschut en vervolgens hiervoor gekozen.
Het resultaat was naar mijn zin en vooral het gemak van dit middel was doorslaggevend, weinig tot geen stof, geen residu en afnemen is echt peanuts!
De volgende dag verder gegaan met deze combo en zo de hele auto afgewerkt.. gekozen voor bescherming in de vorm van Meguiars Ultimate wax, evenals de compound net zo makkelijk te verwerken.
Nadat de auto helemaal klaar was, de auto nog nagelopen met P&S Beadmaker, ook de velgen hiermee gedaan, kleur kwam goed op en spiegeltjeglad ! Bandjes in de Meguiars tiregel, de ramen met Monello Cristalino en voilà.. eenmaal een shiny witte BMW die weer gezien mag worden!
Een aantal weken geleden werd ik benaderd door de eigenaar van een BMW 4 Gran Coupe, voor hem heb ik in het verleden al eens zijn Porsche Boxster gedaan en ook zijn Mercedes Vito heb ik al eens mogen doen.
De auto is zaterdag aan het einde van de middag hier al neergezet, hij stond gepland voor zondag (deels) en maandag.. Ik moest zaterdagnacht nog tot 5 uur werken en ben om 11 uur het bedje weer uitgegaan om met deze auto aan de slag te gaan, hij wou hem graag van binnen en buiten aangepakt hebben. Maar toen de auto van dichtbij eens goed bekeek, beangstigde me de tijd wel enigszins en was ik bang dat ik te weinig tijd had om de wagen af te krijgen..
Zoals jullie zien was er werk genoeg aan de winkel en dan druk ik me nog zachtjes uit
Ik ben begonnen met een flinke dosis Meguiars APC en diverse borstels en kwasten om in alle hoekjes, sleufjes etc te komen, denk hierbij aan de deursponningen, binnenkant tankklepje, alle kunststof aan de buitenkant..
Daarna de auto ingefoamed met Monello Artico icm de hogedrukreiniger, terwijl de foam zijn werk deed, heb ik me ontfermd over de wielen en wielkasten. Ik was stellig in de veronderstelling dat ik nog voldoende Monello Ferro maar dit bleek helaas niet het geval.. ik had nog wel een spuitbus van volgens mij de Acti*n staan en deze heb ik er maar voor gebruikt icm diverse brushes etc, ze zijn in ieder geval weer toonbaar geworden..
Na de wielen en wielkasten gereinigd te hebben, heb ik de auto gewassen met CG Maxi Suds, dat spul schuimt als een malle, maar slaat heel snel dood en dat maakt het voor een shampoo die ik zo snel mogelijk "op" wil hebben, ik wil een shampoo die schuimt en dat ook blijft doen
Na het wassen, heb ik de Meguiars klei erbij genomen icm Meguiars Last Touch als lube.. ik vind dat zo lekker ruiken en dat het nodig was, blijkt ook nu maar weer eens
Er waren veel teerspetters zichtbaar en uiteraard zie je dat op een witte auto heel goed, al met al ben ik ruim 2,5 uur bezig geweest om de auto een beetje fatsoenlijk gewassen en gekleid te hebben.. de basis moet goed zijn zeggen we dan.
In de tussentijd de vloermatten (heel veel zand !) uitgeklopt, ingespoten met Meguiars APC en geborsteld met behulp van de accuboor, daarna alles nog eens afgespoten met de hogedrukreiniger, het was per slot van rekening erg warm en dat kwam dus mooi uit in dit geval.
Ik heb er vervolgens voor gekozen om als eerste het interieur aan te pakken... die lichte kleur leder is prachtig, maar oh zo besmettelijk zeg..
Alles in het interieur behandeld met Waxaddict Interior cleaner en diverse borstels, kwasten, luchtcompressor en uiteraard de stofzuiger.
Hieronder een paar voor / na foto's voor een idee van het interieur, het leder heb ik na het reinigen (en drogen uiteraard) gevoed met Gliptone conditioner
In de avond heb ik een testspot gemaakt op de motorkap om te kijken hoe hard de lak was en wat er nodig was.. toen ik mijn koffer keek naar polijstmiddel, zag ik de good old Meguiars Ultmimate Compound ook nog staan, deze erbij gepakt, even flink geschut en vervolgens hiervoor gekozen.
Het resultaat was naar mijn zin en vooral het gemak van dit middel was doorslaggevend, weinig tot geen stof, geen residu en afnemen is echt peanuts!
De volgende dag verder gegaan met deze combo en zo de hele auto afgewerkt.. gekozen voor bescherming in de vorm van Meguiars Ultimate wax, evenals de compound net zo makkelijk te verwerken.
Nadat de auto helemaal klaar was, de auto nog nagelopen met P&S Beadmaker, ook de velgen hiermee gedaan, kleur kwam goed op en spiegeltjeglad ! Bandjes in de Meguiars tiregel, de ramen met Monello Cristalino en voilà.. eenmaal een shiny witte BMW die weer gezien mag worden!