• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 5 serie koplamp restauratie

Matthijs

Detailing addict
29 jul 2008
262
65
Hallo,

Vandaag de koplampen van onze BMW 5 serie met nu al 302.000 km op de teller.
Ik heb ze gewetsanded en daarna gepoetst met mijn nieuwe DAP500.

Werkwijze:
Natschuren met 1500 grit
Natschuren met 2000 grit
Poetsen met PlastX en LC Oranje Light Cutting pad
Poetsen met PlastX en LC Zwarte Finishing pad

Foto's:
Vieze koplamp
IMG_2326800x600.webp

Even schoongemaakt, stukken beter maar erg dof
IMG_2329800x600-2.webp

Schuurpapier wat de hele nacht had liggen weken in water
IMG_2337800x600.webp

Water en een beetje NXT shampoo gebruikte ik als glijmiddel voor het schuurpapier
IMG_2335800x600.webp

Aan het wetsanden
IMG_2342800x600.webp

Na het wetsanden
IMG_2339800x600.webp

IMG_2341800x600.webp

De set-up
IMG_2344800x600.webp

Wat PlastX op de koplamp verspreiden
IMG_2351800x600.webp

En poetsen maar!
IMG_2353800x600.webp

IMG_2354800x600.webp

Eindresultaat
IMG_2360800x600.webp

Dus van
IMG_2329800x600-2.webp

naar
IMG_2360800x600.webp

Ik vond het erg leuk om te doen, mijn DAP500 is ontmaagd (ik eigenlijk ook met het wetsanden) en ik heb er ook een hoop van geleerd.
Ik stond verbaasd van PlastX. Zelfs met een witte polishing pad kreeg ik een mooi resultaat, maar ben uiteindelijk toch maar voor oranje gegaan zodat ik het beste resultaat kreeg. Ik heb het daarom ook nabewerkt met een zwarte pad zodat eventuele hologrammen verwijderd zouden worden.

Groeten Matthijs

Is er goed van opgeknapt!

En hoe beviel de DAP?? wel leuk dat je het op zulke dingen uitprobeert :-)^
Ligt het aan mij of is de motorkap een andere kleur?? :weetniet of was hij nog niet schoon en de rest v/d auto wel..

Het lijkt op de foto's alsnof er toch nog een waas op de koplamp zit, maar dat kan ook aan de foto icm de zwarte achtergrond in de koplamp liggen. Was het koplamp"glas" weer helemaal helder na je behandeling?

Bedankt!
De DAP beviel erg goed. Ik vind hem stil in vergelijking met mijn oude excenter (schuurmachine) en hij maakt veeel meer toeren. Ligt goed in de hand, super dingetje!
De rest van de auto was gewoon vies. Heb alleen ff de koplamp en de omliggende delen schoongemaakt.

Er zit nu geen waas meer op de koplamp, ziet er stukken beter uit dan dat hij was. Ben je niet in de war met de voor-foto die als een na laatste bij het verslag staat?

rickk zei:
Dit gaat op m'n todo-lijstje!
Inderdaad, op die van mij ook :ja
Had altijd het idee dat koplampen met een rotary gepolijst moesten worden, maar lees steeds meer dat de D/A hier ook voor gebruikt kan worden als de koplampen van kunststof zijn. Logisch eigenlijk.

In ieder geval: mooi werk Matthijs. Duidelijk uitgelegd en dito foto's :-)^

Licht het aan mij gebruik je wel erg veel PlastX voor 1 koplamp??

Verder wel mooi resultaat. Ik heb zelf een half achterlicht net na de kerst met PlastX gedaan en ik zag zaterdag na het wassen nog precies de scheidslijn.