• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 740i project topic

Gerwin

Detailing addict
10 okt 2013
54
65
35
Omdat het toch een project in meerdere delen wordt en ik nog niet echt een Show Off kan doen, maar een project topic aanmaken hier. Ergens midden dit jaar een BMW 740i van 1995 gekocht, mijn werkpaard want die moet dus elke dag mee. Omdat het nogal een rumoerig jaar was op mijn werk eigenlijk niet toegekomen aan de auto om deze eens helemaal naar mijn zin te maken. Langzaam en zeker wat dingen veranderd naar mijn zin, maar we zijn er nog niet.

Buiten dat moet de Bimmer natuurlijk goed onderhanden genomen worden wat betreft detaileren, maar ook hier zit het qua tijd wat moeilijker. Buiten dat past hij net in mijn garage, alleen kan ik er dan niet meer omheen lopen. Dus bij gebrek aan een andere locatie moet hij buiten behandeld worden en voor een full detail moet je dan zeker 2 dagen mooi weer hebben. Dus dan nu alleen maar even beschermen voor de winter en een korte winter detail doen.

Zo stond de auto er vanmorgen dan nog bij, lekker gebruikt en onder de bagger die ik onder andere opgedaan heb in de polder. Ook even een close-up gemaakt van de motorkap waar goed te zien is dat er geen bescherming meer aanwezig is:
1995_BMW_740i_1.jpg

1995_BMW_740i_2.jpg

1995_BMW_740i_3.jpg

1995_BMW_740i_4.jpg


Gewassen met Monello Lavare, de Monello Washmit en daarna gedroogd met de Monello Senza Aqua. Wat een wasbeurt al niet kan doen...
1995_BMW_740i_5.jpg

1995_BMW_740i_6.jpg


Dan maar eens een rapport gemaakt van de staat van de auto. Dit ook met oog op de komende ronde polijst- en correctie werkzaamheden waar ik nu even niet aan toe kom. Eigenlijk geen hele rare zaken, er is eens wat spuitwerk gedaan aan de auto maar dat wist ik. Verder wat kleine schades in de vorm van krassen, sommige wat dieper dan de andere. In het achterscherm zit een klein deukje, net als onder het rechter achterlicht. Algehele staat is best aardig, swirls en krassen die wel weg te krijgen zijn op den duur:
1995_BMW_740i_7.jpg

1995_BMW_740i_8.jpg

1995_BMW_740i_9.jpg


Tijd om een rondje te kleien, gedaan met de Paint Shaving kit van Mothers. Hier zit de klei, detailingspray en een MF-doek in, dus alles om een rondje te kleien. Beetje rode spuitnevel verwijderd (geen idee waarvan) en wat zwarte resten hier en daar:
1995_BMW_740i_10.jpg

1995_BMW_740i_11.jpg

1995_BMW_740i_12.jpg


En omdat de tijd nu eigenlijk al weer begon te dringen ben ik verder gegaan met de afwerking. Omdat het toch geen uitgebreide detail ging worden, maar ik liever mijn auto goed bescherm de auto in de Dodo Juice Need for Speed gezet. Deze even laten curen en uitgepoetst. Daarna de laatste afwerking gedaan met Dodo Juice Purple Haze. Waarom deze keuzes? Omdat ik wat ervaring wou opdoen met het gebruiken van een vaste was, maar omdat er in Need for Speed wat lichte polish zit heb ik deze eerst gebruikt. Al met al toch een leuk resultaat behaald en ik ben eigenlijk wel verliefd op die heerlijke geuren van de Dodo Juice waxen! En hoe kunnen we vandaag goed afsluiten, door mijn andere hobby fotograferen erbij uit te oefenen en het resultaat te showen:
1995_BMW_740i_13.jpg

1995_BMW_740i_14.jpg

1995_BMW_740i_15.jpg

1995_BMW_740i_16.jpg

1995_BMW_740i_17.jpg

1995_BMW_740i_18.jpg

1995_BMW_740i_19.jpg

1995_BMW_740i_20.jpg

1995_BMW_740i_21.jpg

1995_BMW_740i_22.jpg


Ik ben voor de winter in ieder geval tevreden, binnenkort ga ik het leer eens onderhanden nemen en dan meld ik met weer in dit topic. Ik zal hieronder nog even een lijstje met gebruikte spullen vermelden van deze winter "detail".

- Monello Lavare
- Monello Washmit
- Monello Senza Aqua
- Mothers Paint Shaving kit
- Dodo Juice Need for Speed
- Dodo Juice Purple Haze
- Monello Picolo Nero

Voor de foto's gebruik ik een Nikon D3100 waarna ik de foto's iets bewerk met Photoshop CS4. Mochten er op- of aanmerkingen zijn hoor ik dat graag, bedankt voor het kijken alvast.
 
Thanks. Zeker bommetje vol, eens kijken of ik wat dingen op een rijtje kan zetten:

- Volautomatische- gescheiden airco
- Cruise control
- Leren bekleding
- Electrische voorstoelen met memory
- Stoelverwarming voor
- Electrisch verstelbare stuurkolom
- Electrische zonnerollo op hoedenplank
- Privacy shades (zonneschermen in de achterdeur)
- Luxe houten inleg
- Dubbel glas
- BMW Hifi audiosysteem
- Electrisch bedienbare spiegels met dip functie (klappen naar de stoeprand bij achteruit rijden)
- Servotronic (stuurbekrachtiging met servobesturing)
- Originele BMW autotelefoon
- PDC (parkeersensoren)
- en wat ik nog vergeet...