• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 750i Alpina (Marcel) stelt zich voor.

Bmw750I

Detailing rookie
2 mrt 2009
16
0
Hallo,

Via cardetailing.nl ben ik op deze site gekomen. Zelf poets ik al heel wat jaren auto's. En heb ook al heel wat auto's gehad. Ben 40 jaartjes jong :p En rij nu in een BMW 750i. Met een alpina sport pakket. Heb altijd handmatig gepoetst. Met goede resultaten. En dus blijf ik bij het handmatige. Heb wel een nieuw merk ontdekt namelijk PB ,^^ En wil hier in de toekomst meerderen spullen van hebben.

Wat foto's van de auto.

2h4vy9f.jpg


2qd38rt.jpg


x6ilwk.jpg


Verder had ik gelezen dat de SSR 1 met de hand kan worden aangebracht. Iemand die mij hiermee kan helpen ?

Gr Marcel.
 
Welkom! Mooie wagen! :)^ Enne, 40 geeft niet hoor, ben leeftijdgenoot ;)

Voor wat betreft de SSR1, alle SSR producten kunnen zowel handmatig als met de machine gebruikt worden. Wat wilde je er precies van weten?
 
De dus ?

https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/SmartPads_CCS_55_inch_White_Polishing_Pad_LC-78-62550_100740
 
Nee die is voor de machine, deze moet je hebben:

https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/White_Polishing_Euro_Foam_Hand_Applicator_87-109_101176
 
Als ik de SSR 1 gebruik. En ik heb eerst geclayd. Want dat zal noodzakelijk zijn. Wat dan ? Een sealent ofzo ? En hoe is het resultaat SSR1 handmatig ?
 
Welkom..! :)^

Eens het kleien voorbij is kan je met de SSR aan de gang ,daarna kan je nog glazen en dan een wax en/of sealant . Als je beiden doet wel eerst de sealant zetten.
Handmatig zal je altijd beperkt zijn ,als het de bedoeling is om zeer lichte swirls weg te halen dan is dit ideaal. Wil je echter zwaar werk doen ,dan is een machine onmisbaar.
 
Het is vrijwel altijd een 5 stappen plan:

1 Wassen
2 Kleien
3 Cleanen (SSR in jouw geval)
4 Voeden, Poorboy's Black Hole is erg geschikt voor jouw kleur
5 Beschermen met een wax of sealant naar keuze (of beide, eerst de sealant dan de wax)
 
Handmatig was ook niet mijn favoriet. Investeer (jaja) in een DAP500. Scheelt een hoop tijd en ook beter resultaat.
 
Welkom op het forum! Erg knappe wagen hoor! Dat gaat een klus worden om um schoon te houden! :D