Na al de auto's die ik tot nu toe met het handje heb "gepolijst" is het dan eindelijk zover. Ik heb afgelopen week een DAP aangeschaft. Om precies te zijn de DAP900 v2 starterskit power pack. Inclusief wat rollen tape. Ik had hier op het forum begrepen dat je gauw een rol per auto gebruikt en nooit teveel kan hebben dus. Dit vooral omdat de BMW een soort lease afspraak is. Hij stond bij de vorige/huidige eigenaar in de weg, of ik hem niet wilde "hebben" als ik dan in ruil daarvoor zijn auto's zou poetsen! Nou deal! Maar de BMW was toch wel erg smerig. Toen ik hem net had heb ik hem dus maar even door de wasbox gehaald. Sorry, valsspelen, ik weet het. Maar hij was zo stoffig en goor...
Vrijdag was m'n bestelling binnen en zondag ben ik aan de slag gegaan. Helaas heb ik thuis niet de ruimte om auto's te doen dus moet ik kiezen tussen de oprit van mn tante en oom (10km) en of die van mn zwager (60km). Dit keer werd het de laatste van die 2. Zodoende ben ik nogal laat, zeker naar mn zin, begonnen en heb ik dus niet alle tijd gehad die ik wilde en nodig had
Ik ben om 12u begonnen met de auto en ben om 19.30u gestopt. (Vriendin was er ondertussen ook, moest eten, F1 race etc....).
Dit zijn de stappen die ik heb gedaan:
- Naden, kieren en velgen ingespoten met Dasty,
- Afspuiten met de HD,
- Auto en velgen ingespoten met Iron.X (paar minuten in laten werken),
- Afspuiten met de HD,
- Wassen, 2 emmers met Megauirs NXT Wash,
- Afspuiten met de HD,
- Kleien, Auto Finesse clay met PB S&W. Alle liggende delen 3x en alle staande delen 2x.
- Zo goed mogelijk alles afgeplakt
- DAP erbij gepakt. Begonnen met het linkervoorscherm. Oranje pad + Raffini Mezzo op standje 4. Daar bereikte ik niet mee wat ik voor ogen had. Daarom maar opgeschaald naar Geel + Veloce op stand 5. Hier uiteindelijk de hele auto mee gedaan. (in kleine delen, welke ik daarna met CarPro eraser afnam)
- Afspuiten met de HD,
- Wassen, zoals bovenstaand,
- Afspuiten en drogen,
- Sealen met PB EXP (2 maal)
- Trims met Auto Finesse dressing
- Banden met Megauirs tire dressing,
- Ruiten met RainX.
Ik heb het hele afbouwen met de DAP overgeslagen ivm tijdgebrek. Zelf leek het me verstandiger de tijd die ik nog had te gebruiken om de lak te sealen ipv nog een keer met een mildere pad over de auto te gaan en niet te kunnen sealen. Dat afbouwen komt nog wel een keer Het grove voorwerk is vast gedaan
Maar goed, wat foto's!
Als ex-drifter ooit eens een bandje gekopt?
Dak
Dit was een beetje de algehele staat van de auto toen ik hem kreeg, helaas heb ik hier geen na-foto's van gemaakt:
Velgen & auto in de Iron.X
Dak kleien, dit is van alleen dak kleine stukje, de eerste hit
Staat van de lak, na 't wassen/kleien:
motorkap
Linksachter
Afplakken:
Resultaat:
Glans!
Maar toch niet
Al met al ben ik erg blij met het resultaat, 100% dat ik dit met de hand niet had bereikt natuurlijk. Het werken met de DAP was wel zwaarder en duurde vooral langer dan ik had verwacht. Maar als ik nu naar de auto kijk kan ik niet anders dan concluderen dat dit een hele goede aankoop is geweest! De stappen die ik heb overgeslagen worden nog wel een keer ingehaald. Wanneer moet ik nog even zien
Bedankt voor het kijken en als jullie tips hebben hoor ik die graag!