Deze betreffende E92 zie ik een paar keer per jaar. Afgelopen seizoen zijn er flink wat kilometers gereden, dus de lak had wat meer te verduren dan normaal. Aangezien ik de auto maar een dagje kon hebben zijn we vooral voor bescherming en iets minder correctie gegaan.
Op de eerste foto de vervuiling van de lak.
[ATTACH=full]113221[/ATTACH]
De velgen konden ook wel enige liefde hebben.
[ATTACH=full]113222[/ATTACH]
De behandeling begonnen met Nanolex Pre-Wash en Non-Ferro voor de velgen. Hiermee al heel wat vervuiling kunnen verwijderen.
[ATTACH=full]113223[/ATTACH]
Ook op de lak deden de Non-Ferro, daarna ValetPro Tar & Glue en als laatste Waxaddict Shampoo hun werk.
[ATTACH=full]113224[/ATTACH][ATTACH=full]113225[/ATTACH]
Na het wassen de auto lekker binnen gezet, het was koud vorige week. Kleien met DodoJuice Supernatural klei en Born Slippy Concentrate. Aangezien de lak qua swirls/krassen niet heel slecht was had ik geen zin in eventuele marring door de klei. Mijn ervaring is met deze combi, dat er weinig 'schade' aangericht wordt.
[ATTACH=full]113226[/ATTACH][ATTACH=full]113227[/ATTACH][ATTACH=full]113228[/ATTACH]
Bovenstaand een slechte foto, helaas de beste die ik heb. Met Scholl S30 op de gele Rupes pad met de LHR 15 en Mini de hele auto gepolijst om wat glans terug te halen. Met de eigenaar afgesproken eventueel in het voorjaar toch wat meer te corrigeren indien gewenst, ook is er dan wat steenslag weg te werken.
[ATTACH=full]113229[/ATTACH]
Onder de motorkap gereinigd met APC+D 1:20 en een kwast en wat doeken. Hierna gevoed met Gyeon Preserve, een nieuwe favoriet!
[ATTACH=full]113230[/ATTACH][ATTACH=full]113231[/ATTACH]
Als bescherming is voor Waxaddict Quartz gekozen, een heerlijk wax in mijn ogen. Zeker binnen met goede omstandigheden niet lastig aan te brengen en af te nemen. De banden zijn in de WA Feeder gezet en de velgen in de Autoglym Alloy Wheel Sealant.
[ATTACH=full]113232[/ATTACH][ATTACH=full]113233[/ATTACH]
Het interieur heb ik grondig uitgezogen en gereinigd. Het leer met Autoglym Leather Cleaner en de rest met Poorboys APC+D. Glas van binnen met Gyeon Glass, buiten is het glas in de Clearvue gezet.
Het Leder is gevoed met AG Leather Care Balm en het kunststof met Poorboys Natural Look.
[ATTACH=full]113235[/ATTACH][ATTACH=full]113236[/ATTACH]
De eigenaar is weer tevreden de weg op, daar gaat het uiteindelijk om!