• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bmw interieur

nickname456

Detailing trainee
5 jul 2015
71
20
37
Gezien de huidige actie vandaag is de tijdsdruk heel hoog :p

Ik heb apc om het interieur te reinigen/behandelen van mijn bmw 3 reeks van 2013.
Het interieur is normaal gewoon kunststof maar de zetels zijn nepleder denk ik.
Welke producten heb ik nog nodig buiten apc?
Vorig jaar af trim dressing hiervoor gebruikt maar was niet echt de bedoeling/succes.

Bedoeling is om mooie zwarte kleur te hebben + beschermen/behouden.
303 aerosp prot?
Een andere aanrader?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de conditioner van gliptone gebruiken !
Dit is bedoeld voor echt leder maar, ik heb zelf een opel astra gtc en daar zit een half lederen interieur in (nep leer)
Het werkt super en het ruikt ook echt naar leer, persoonlijk vind ik het lekker ruiken.
Ik breng het altijd aan met aplicator pad goed in laten trekken en neem het daarna weer af met een doek!
Met de apc ligt het er denk ik aan welk merk maar, niet te sterk gebruiken!
Ik gebruik Poorboys apc 1:15 voor het leer en vervolgens goed afnemen met een doekje icm lauw water en zorg dat alle apc resten weg zijn, dit droogt het leer uit !
Om het te onderhouden bij het schoonmaken van het interieur doe ik dit ook alleen een vochtig doekje met lauw water en een keer in de zoveel tijd proces met apc water en conditioner opnieuw uitvoeren.
werkt voor mij super op nep leer :D
Succes !
Ps: gliptone is niet in de aanbieding maar absoluut niet duur werkt erg zuinig !
 
En over de plastic delen wat je zei schoonmaken met APC 1:15 en vervolgens in een dressing zetten.
Die van autofinesse is in de aanbieding vandaag.
Wat was daar niet goed aan dan in jouw ogen ?
 
849050565194628
APC + water + gliptone de onderste helft dit was op het leer van een BMW e46
 
bmw 3 reeks van 2013.
.....maar de zetels zijn nepleder denk ik.
Welke producten heb ik nog nodig buiten apc?
Vorig jaar af trim dressing hiervoor gebruikt maar was niet echt de bedoeling/succes.
Een andere aanrader?

Als het geen echt leder is en er wel een beetje uitziet als leder, is het Sensatec. Terwijl echt leder als het ouder wordt vaak meer charme krijgt, wordt Sensatec vaakmeestal wat minder mooi oud.
Gliptone heeft niet zoveel zin. Dat is bedoeld om echt leder te voeden.
Het gaat er wel wat van glimmen, naar mijn smaak wat teveel, maar je zou PB Leather Stuff kunnen overwegen. Dat is ook bedoeld voor kunstleder als Sensatec.

leather stuff.jpg
 
Voorlopig enkel de aerospace protectant besteld en nog wat andere spulletjes.
Verdere tips hiervoor zijn echter nog steeds welkom.
Van zodra ik wat meer tijd heb ga ik me terug wat bijlezen en een verlanglijstje opstellen voor kerstmis :)
 
vandaag de hide cleaner en conditioner besteld van autofinese voor het schoonmaken en voeden van mijn zwart lederen bmw bekleding.

overigens een bmw 3 serie met neplederen bekleding????
 
Je kan bij BMW "sensatec" en "dakota" leer krijgen. Sensatec is nep ;)

Even copy paste actie. Maar hier zijn de voor en nadelen:

Sensatec Pros:

- Wears better (BMW leather is notorious for wrinkling and stretching)

- Easier to clean

- Pretty much looks exactly like leather

Sensatec Cons:

- Not as soft/supple as leather

- Does not have that BMW "leather smell"

- Can get brutally hot because it doesn't breathe as well
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ik zal zou persoonlijk geen Apc gebruiken voor leer... Zeker niet voor nepleer!

Je kan beter dat beetje extra uitgeven voor een goede cleaner!
 
@Michael Lammers , thanks for info!
Zonet nagekeken, het is sensatec, nep dus.

Met welk product clean en behandel ik dit het beste?
Vorig jaar dit met zwaar verdunde apc gedaan en met af trim dressing erna.
Zoals gezegd niet echt de bedoeling/succes.
Heb het sinds vorige jaar er geen aandacht meer aan gegeven wegens drukte, maar met de SSS toch maar wat extra spulletjes besteld.
Men kan nooit genoeg droogdoeken, applicator pads en cleaning doeken hebben :p
Heb ook 303 aerospace protectant besteld voor onder motorkap en raamrubbers, ik neem aan dat dit niet gaat voor op de sensatec, of wel?
 
Had ik ook gelezen en wilde het gisteren tijdens de SSS mee bestellen, maar las toen het volgende:

"Het leer gaat glimmen, wordt erg glad en wordt ook nog eens vlekkerig.
Een dag na de behandeling is het leer ook veel stugger geworden en kraakt het ook heel erg.
Het doet dus eigenlijk alles wat ik juist niet wil dat het doet."


Gezien tijdsgebrek dan maar niet besteld.
Bedoeling nu is om mijn tijd te nemen om een verlanglijstje op te stellen van alles wat ik nog nodig heb en dan te bestellen.
En ik die een anderhalf jaar geleden toen ik er mee wou beginnen dacht met een 200€ toe te komen :joy:
 
Zoals ik al zei, ik heb het snel allemaal wat gelezen om tijdens de SSS eventueel te bestellen.
Het is dus enkel een afrader voor leer maar een aanrader voor sensatec.
(dat dit geen echt leer is snap ik ook wel, maar ging ervan uit dat dit effect ook zo zou zijn op sensatec...)
Nogmaals bedankt voor de info.