In november 2019 (ondertussen ook alweer een jaar geleden
) had de boxer 8.135 km en was hij aan een grondige poetsbeurt toe. Ik had Blakkie ondertussen al wel een paar keer onder handen genomen, maar het herfstweer had zijn sporen achtergelaten...
De doorzichtigheid van de voorruit was verminderd...
Gelukkig kan ik er overheen kijken bij het rijden.
En het motorblok had ook zijn deel gehad.
Op deze foto's zie je trouwens de twee
fileopties die ik heb laten installeren: twee led schijnwerpers om (nog) wat beter zichtbaar te zijn vanop afstand en de claxon van de K1600GT om ook auditief de aandacht te kunnen trekken als de autobestuurders bezig zijn met e-mails beantwoorden, neuspeuteren, krant lezen, ontbijten, scheren, telefoneren, sms-en, enz.
De standaard
toeter van de RT maakt niet veel indruk en van het pruttelend geluid dat uit de einddemper komt, gaan automobilisten ook niet aan de kant.
Het was initieel mijn bedoeling om een luchthoorn van Stebel te laten installeren, maar dat zou wellicht wat
overkill zijn...
Vanop afstand zag mijn witte fiets er nog toonbaar uit, maar als je wat dichterbij kwam, werd toch duidelijk dat hij een wasbeurt nodig had.
Hieruit blijkt dat wit minder dankbaar is dan Callisto grijs (zoals de vorige.)
Ondertussen had de RT ook al wat gebruikssporen op zijn rechterbil.
Een gênant bewijs van slechte kijktechniek bij het passeren van een (gesloten) bareel voor het binnenrijden van een parking bij een klant.
Dat moet dus nog hersteld worden.
De einddemper in chroom blijft alleen maar blinken als je nooit in de regen rijdt.
Ik had dus wel al wat regen doorstaan.
Maar niet getreurd! Nadat alle materiaal van Carclean buiten gehaald was, was ik klaar voor de strijd.
Eerst het vuil wat laten weken in de
Monello Artico Magico Snow Foam. (Wie bedenkt eigenlijk die productnamen!?)
Ik gebruik tegenwoordig 200ml product in combinatie met 500ml
warm water en dat levert mooi schuim op.
Terwijl het vuil aan het weken was, begon ik al met de behandeling van de kieren met de
Valet Pro detailing brushes in combinatie met
Poorboy's World APC.
Die borstel blijft zijn werk doen!
Na het afspuiten, begonnen aan de wielen.
Het achterwiel valt nogal mee omdat je daar goed aan kunt; het voorwiel is echter gepriegel met een groot aantal borstels en ander poetsgerief.
Daarenboven zakt Blakkie blijkbaar net iets meer door zijn middenbok dan zijn voorganger waardoor het bijna niet mogelijk is om het voorwiel te draaien. Misschien moet ik op termijn toch eens investeren in een power-turn...
Na het wassen, volgde het drogen met de
Poorboy's World Waffle Weave Drying Towel. (Nog zo'n geweldige productnaam...)
Zo'n dunne droogdoek is ideaal voor een motorfiets.
Maar soms moet er toch een gewone handdoek uit de keuken bijgenomen worden.
Die opening is zelfs voor een de dunne doek van
Poorboy's te nauw.
Op deze foto zie je trouwens ook dat zo'n RT uit 2019 nog steeds een halogeen lamp heeft.
Gelukkig wordt deze bij de update in 2021 eindelijk vervangen door ledverlichting.
Om te vermijden dat Blakkie de komende dagen blijft druppelen uit alle spleten en gleuven (hmm ... dat klinkt vreemd ...), werd alles nog even drooggeblazen met de Vac 'n Blo.
De uitlaat kreeg weer de standaardbehandeling met
staalwol en
Belgom Chrome.
Dat levert altijd een goed resultaat op.
En dan was het tijd voor de
show off!
En met de koffers.
Weer klaar om de garage in te rijden...
Hij was er zich toen nog niet van bewust dat een Chinees virus hem voor lange tijd in die garage opgesloten zou houden...
Bedankt voor jullie interesse!