Afgelopen weekend en avonden, deze Z3 de benodigde behandeling mogen geven.
De eigenaar wilde eigenlijk een nieuwe auto voor zijn vrouw kopen. Maar de vrouw was het er niet mee eens omdat ze de de auto al erg lange tijd had en er nog steeds een (band) mee heeft. Via via kwam de man dus bij mij en heb ik op een middag de auto bezichtigd en de nodige lak meting gedaan om het een en ander af te spreken wat mogelijk is met de auto.
Vrijdag avond de auto alvast gewassen en gekleid. Dit om wat tijd te besparen op de Zaterdag en Zondag. Bleek later wel nodig ook. Lak was bekrast, zwaar geoxideerd, dof, swirls en ingebrande vogelpoep.
Motorruimte:
• Autoglym engine cleaner
• Autoglym vinyl and rubber care
Wassen met 2BM
• Dodojuice BTBM
• CG washmitt 2x
• Iron remover (velgen en carrosserie)
• Teerverwijderaar (velgen en carrosserie)
• EZ wheel brush
• Diverse borstels
• APC 1:10 en 1:5
Kleien:
• Autofinesse Klei (zacht)
• Meguair's Last Touch 1:1
Echter veel de vervuiling op de lak mij erg mee. Alleen de stukken onder de kieuwen roosters zeg maar, kwam vuil af en de dorpels.
Vervolgens de auto gedroogd en kenteken platen, Z3 logo en knipperlichten in de zij-schermen verwijderd. Toen de rubbers en kunststof delen afgeplakt.
Toen nog voor de zekerheid en mijn eigen duidelijkheid de lak nogmaals opgemeten.
Defecten:
Steenslag bijgewerkt.
Aangezien ik bij mij laatste CC bestelling de Scholl S3, S17 en S30 had mee besteld, besloten om deze op de BMW te gebruiken/testen.
Diverse plekken gewetsand, o.a. Ingebrande vogelpoep.
Combinatie 1 was dan ook rotary - woll - S3 meeste 2x sommige delen zelfs 3x om door de harde lak de krassen eruit te krijgen.
Combinatie 2 rotary - LC hexpad - S17. Deze combinatie vond ik niet lekker lopen. Dus toen over geschakeld op Menzerna IP2100. Deze is wat olierijker.
Combinatie 3 Flex VRG D/A - groenepolish pad - S30 en de kleinere delen met de Rupes 75 mini witte pad en Ultra fine. En in totaal veel MF doeken, heel veel MF doeken.
Fotootje tijdens
Vervolgens tape verwijderd en 2 maal de lak en het beetje kunststof ontvet met Prep. Kunstof behandeld met:
• AutoFinesse Dressle
Wax:
• Monello Ibrido
Aan het stoffen dak hoefde ik niets te doen ditmaal omdat er een nieuw achterraam in werd gezet en dit bedrijf zou zorgen voor de nodige bescherming van het dak. Deze wel even netjes gestofzuigd met de Vac N Blo.
Interieur:
• Gestofzuigd (Vac N Blo)
• Swissvax Leather cleaner
• Swissvax Leather milk
• APC 1:20
• Autofinesse Spritz
• Diverse borstels en MF doeken
En wat 50:50
Na:
Kortom een erg druk en lang weekend en door de weeks nog 2 avonden. Eigenaar was zeer verrast van het resultaat. Echter was de swirl correctie 100%, diepe krassen waren een heel eind weg. Sommigen plekken zelf weg maar bv boven de deur greep en achterklep niet alles. Dit was buiten in het licht niet eens te zien.
De eigenaar wilde eigenlijk een nieuwe auto voor zijn vrouw kopen. Maar de vrouw was het er niet mee eens omdat ze de de auto al erg lange tijd had en er nog steeds een (band) mee heeft. Via via kwam de man dus bij mij en heb ik op een middag de auto bezichtigd en de nodige lak meting gedaan om het een en ander af te spreken wat mogelijk is met de auto.
Vrijdag avond de auto alvast gewassen en gekleid. Dit om wat tijd te besparen op de Zaterdag en Zondag. Bleek later wel nodig ook. Lak was bekrast, zwaar geoxideerd, dof, swirls en ingebrande vogelpoep.
Motorruimte:
• Autoglym engine cleaner
• Autoglym vinyl and rubber care
Wassen met 2BM
• Dodojuice BTBM
• CG washmitt 2x
• Iron remover (velgen en carrosserie)
• Teerverwijderaar (velgen en carrosserie)
• EZ wheel brush
• Diverse borstels
• APC 1:10 en 1:5
Kleien:
• Autofinesse Klei (zacht)
• Meguair's Last Touch 1:1
Echter veel de vervuiling op de lak mij erg mee. Alleen de stukken onder de kieuwen roosters zeg maar, kwam vuil af en de dorpels.
Vervolgens de auto gedroogd en kenteken platen, Z3 logo en knipperlichten in de zij-schermen verwijderd. Toen de rubbers en kunststof delen afgeplakt.
Toen nog voor de zekerheid en mijn eigen duidelijkheid de lak nogmaals opgemeten.
Defecten:
Steenslag bijgewerkt.
Aangezien ik bij mij laatste CC bestelling de Scholl S3, S17 en S30 had mee besteld, besloten om deze op de BMW te gebruiken/testen.
Diverse plekken gewetsand, o.a. Ingebrande vogelpoep.
Combinatie 1 was dan ook rotary - woll - S3 meeste 2x sommige delen zelfs 3x om door de harde lak de krassen eruit te krijgen.
Combinatie 2 rotary - LC hexpad - S17. Deze combinatie vond ik niet lekker lopen. Dus toen over geschakeld op Menzerna IP2100. Deze is wat olierijker.
Combinatie 3 Flex VRG D/A - groenepolish pad - S30 en de kleinere delen met de Rupes 75 mini witte pad en Ultra fine. En in totaal veel MF doeken, heel veel MF doeken.
Fotootje tijdens
Vervolgens tape verwijderd en 2 maal de lak en het beetje kunststof ontvet met Prep. Kunstof behandeld met:
• AutoFinesse Dressle
Wax:
• Monello Ibrido
Aan het stoffen dak hoefde ik niets te doen ditmaal omdat er een nieuw achterraam in werd gezet en dit bedrijf zou zorgen voor de nodige bescherming van het dak. Deze wel even netjes gestofzuigd met de Vac N Blo.
Interieur:
• Gestofzuigd (Vac N Blo)
• Swissvax Leather cleaner
• Swissvax Leather milk
• APC 1:20
• Autofinesse Spritz
• Diverse borstels en MF doeken
En wat 50:50
Na:
Kortom een erg druk en lang weekend en door de weeks nog 2 avonden. Eigenaar was zeer verrast van het resultaat. Echter was de swirl correctie 100%, diepe krassen waren een heel eind weg. Sommigen plekken zelf weg maar bv boven de deur greep en achterklep niet alles. Dit was buiten in het licht niet eens te zien.
Bijlagen
Laatst bewerkt: