• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW Z3

Tomas

Detailing guru
Tester of Bling
8 apr 2013
756
153
30
Amerongen
Inmiddels ook alweer een tijdje geleden, maar hierbij het verslag van de Full detail op een franse BMW Z3. Het was druk met kleine cabrio's de afgelopen weken :P Na behandeling van zijn Ford Mondeo, wilde de klant graag deze BMW Z3 in nieuwstaat hebben voor de bruiloft van zijn zoon. De auto is vanuit Frankrijk direct naar mij gereden voor de behandeling.

Toen zag de auto er zo uit:

SAM_1772_zpsi9ktktnl.webp

SAM_1773_zpsjeyhdut1.webp

SAM_1774_zps8joui2bf.webp

SAM_1775_zpsjafetuki.webp

SAM_1771_zpstohrgsoo.webp

SAM_1770_zpsok38i7n4.webp

SAM_1776_zpseufzslo1.webp

Ik ben begonnen met de motorruimte van deze BMW. Dit zodat er geen viezigheid vanuit de motorruimte na het wassen nog op de lak liggen. Allereerst heb ik de motorruimte ingesprayd met Autoglym Engine Cleaner. Dit ingeborsteld met verschillende soorten borstels. Dit afgespoten met de tuinslang. De kunst hierbij is om de motor te laten draaien en een hele zachte “broes” straal te gebruiken, zodat je geen elektronica van de auto beschadig. Vervolgens de motor ingespoten met Autoglym Vinyl & Rubber Care. Dit in laten werken en na een aantal uur zag je het resultaat al.

Motorruimte voor:

SAM_1778_zpsu4fxuwxd.webp

SAM_1779_zpsw4mfjqia.webp

Motorruimte na:

SAM_1798_zps9ohuynmf.webp

SAM_1797_zpsviz5r57s.webp

Vervolgens de gehele auto gefoamd en gewassen volgens de 3 emmer methode met Dodo Juice BTBM shampoo en de Monello Thick Mitt washmitt. De velgen zijn gereinigd met Bilberry Safe Wheel Cleaner, Gyeon Iron en Gyeon Tar. De lak is met deze laatste twee producten ook behandeld.

Toen de auto naar binnen gereden en gekleid. Er kwam best veel vervuiling af, je merkt dat de auto binnen heeft gestaan maar in de loop der jaren heeft zich toch een hoop vuil opgehoopt.
Dit kwam van de motorkap af:

SAM_1783_zps2uprilcc.webp

Dit kwam van de dorpels af:

SAM_1784_zpsivxwhgxk.webp

Toen de lak geïnspecteerd en een test spot uitgevoerd. Het bleek dat de BMW lak er erg slecht aan toe was. Hij was sterk verweerd en zat vol met swirls en andere diepe krassen. De swirls en het verweerde zijn er compleet af gegaan, wat hele diepe krassen zijn helaas blijven zitten. De enige optie om deze weg te krijgen is herspuiten.
Na de testspot ben ik uitgekomen op de Rupes Rotary met Scholl S3 Gold op een Scholl Sandwich Spider pad.

Dit gaf het volgende resultaat:

Motorkap voor:

2015-08-10%2010.25.47_zpswfszvpsx.webp

Motorkap na:

2015-08-12%2014.16.04_zps04p3kvoy.webp

Achterscherm voor (let op de teervlekken die met een schuurspons zijn behandeld door de eigenaar):

2015-08-11%2013.41.51_zps43spsbey.webp

Achterscherm na (de diepere krassen kreeg ik niet weg):

2015-08-12%2014.09.55_zpsiofv05wn.webp

Erg diepe krassen op het zijscherm voor:

2015-08-10%2013.45.36_zpsqydhb5ht.webp

2015-08-12%2014.16.29_zpsciwqvf6h.webp

Al met al een redelijk resultaat. Na het polijsten is het polijstwerk afgetopt met Poorboy’s Natty’s Blue wax. De banden zijn in de Wolfgang dressing gezet en de plastic delen gevoed met Autofinesse Revive.

Toen begonnen aan het interieur. Dit was slecht onderhouden. Het leer was erg glad en vies. Het leer is behandeld met de Gliptone producten. Omdat dit niet alle vervuiling weghaalde heb ik voor de Gliptone cleaner en conditioner ook nog APC 1:10 gebruikt. De ramen zijn gereinigd met Dodo Juice Clearly Menthol glasscleaner en de plastic delen zijn gevoed met Poorboy’s Natural Look.

Hier wat resultaatfoto’s van het interieur:

Voor behandeling:

SAM_1781_zpsfzyhu4sk.webp

SAM_1782_zpsmfj4qtvc.webp

Na behandeling:

SAM_1793_zpse2dfpcss.webp

SAM_1792_zpspfxlreuz.webp

SAM_1794_zpsufwfmihm.webp

Dit alles gaf het volgende eindresultaat:

SAM_1787_zpsu8ymcfwy.webp

SAM_1786_zpshzrpvndr.webp

SAM_1788_zps7x8p7lkv.webp

SAM_1789_zpsc6i7rw4s.webp

SAM_1799_zpsrpwlfucn.webp

SAM_1802_zpsgws4wza5.webp

SAM_1800_zpszxwsz9qe.webp

SAM_1801_zpsbuujpjpe.webp

SAM_1804_zpsrjrrtzgg.webp

SAM_1805_zpshmdqq7pd.webp

SAM_1809_zpsmkenqfny.webp

SAM_1810_zpsalddjkc1.webp

SAM_1811_zps3wkif2rv.webp

SAM_1812_zps9rmjijyp.webp

SAM_1790_zpsvhjrxjg0.webp

SAM_1795_zpsyt0yvugc.webp

SAM_1803_zpshnebvexj.webp

• Leuk
Reacties: Svenn21
Hey Hallo, Ik vroeg mij dit bij je vorige post ook al af; Wat is de ''3-emmer-methode''? (Ken de 2 emmer methode wel)

Opnieuw een leuke klus en die heb je netjes gedaan, pik!

Softtop is alleen ingeborsteld met APC 1:10 en afgespoten. Meer tijd had ik niet om die nog met de extractor te behandelen.

Ter verduidelijking voor mijzelf: Als je hiervoor Gyeon Fabric Coat zou gebruiken, is dat dan alleen erop nevelen en laten opdrogen voor bepaalde tijd? Of moet je dat ook nog uitpoetsen met een doek?

Dat is een kwestie van ruim er op nevelen en laten drogen. Op youtube staan genoeg filmpjes over hoe je dit moet aanbrengen.

Net resultaat, heb er laats ook één gedaan alleen crème interieur.
Knetterharde lak, en ook vol met de meeste vreselijke lakdefecten.
Kreeg deze ook niet meer 100%, deze had last van gebarsten lak overal.

Erg mooi resultaat,

zoals PeterS al zei zou ook ik de bekleding van de vloermatten even 1 kant op strijken, dat kijkt net iets strakker.

zonde van die diepe krassen die er niet meer iutgaan verder ziet de auto er weer super uit.