Hoi allemaal,
Ik ben vrij nieuw hier en hoop veel te leren. Mijn poetsspullen komen altijd van Carclean.com en ik vind dit bedrijf super! De afhandeling, bereikbaarheid, logistiek, enz verloopt vlekkeloos.
Ik kom uit Groningen en ben de eigenaar van de zwarte E92 die WixWizard nog laatst heeft gedetailed en hier een verslag van heeft gemaakt. Ben erg tevreden met het resultaat!
Vorig jaar ben ik begonnen met fatsoenlijk wassen. Dus de twee emmer methode. Nu mijn auto weer netjes is wil ik weer nieuwe producten en nieuwe methoden gebruiken. Heb al veel tips gekregen van WixWizard.
Dit is hoe ik te werk ga:
Ik was de auto 2 x per maand met de hand. Tussendoor spoel ik af om de twee dagen. Dit moet ik wel regelmatig doen omdat ik veel rijd en de velgen gauw vervuilen om maar te zwijgen van de vliegen op de bumper.
Mijn uitrusting:
De DDJ BTBM is de reguliere shampoo
De Senza ga ik uitproberen en had eerst de Delirium
De Peluche Bianco wil ik gebruiken als extra droger voor vuilere delen
De Peluche Verde is voor het drogen van de velgen
Als velgenreiniger gebruik ik de APC
Het enige Turtle product wat subliem werkt in mijn ogen is de Insect remover.
De Iron-X is voor het reinigen van de winterset
Die 4 fingermitt is ook nieuw, had hiervoor eerst de DDJ wheelmitt.
De Piccolo Nero is erg handig om binnen af te stoffen.
PBW Wheelsealant spreekt voor zich
Quick Detailer voor vogelpoep of vlekjes tussendoor
Die Carpo schapenwollen Mitt gebruik ik voor het eerst en had hiervoor de SSHWM van DDJ
Wat ik nog zoek
Een washmitt voor de onderkant van de auto, denk zelf aan een nieuwe SSHWM van DDJ
De complete Grit Guard (emmer, deksel, rooster) in tweevoud voor blauw en rood, met de stickers van DDJ!
Een stevige borstel om met de Iron-X de binnenkant van de wintervelgen goed schoon te maken.
Paardeharenborstel voor het leer binnen.
Een juiste doek om met Quick detailer tussendoor te poetsen.
Ben nog niet uit over het onderhoud van leer, welke producten daarvoor de beste zijn.
Juiste wax voor later.
Groetjes
bmwforlife
Ik ben vrij nieuw hier en hoop veel te leren. Mijn poetsspullen komen altijd van Carclean.com en ik vind dit bedrijf super! De afhandeling, bereikbaarheid, logistiek, enz verloopt vlekkeloos.
Ik kom uit Groningen en ben de eigenaar van de zwarte E92 die WixWizard nog laatst heeft gedetailed en hier een verslag van heeft gemaakt. Ben erg tevreden met het resultaat!
Vorig jaar ben ik begonnen met fatsoenlijk wassen. Dus de twee emmer methode. Nu mijn auto weer netjes is wil ik weer nieuwe producten en nieuwe methoden gebruiken. Heb al veel tips gekregen van WixWizard.
Dit is hoe ik te werk ga:
Ik was de auto 2 x per maand met de hand. Tussendoor spoel ik af om de twee dagen. Dit moet ik wel regelmatig doen omdat ik veel rijd en de velgen gauw vervuilen om maar te zwijgen van de vliegen op de bumper.
Mijn uitrusting:
De DDJ BTBM is de reguliere shampoo
De Senza ga ik uitproberen en had eerst de Delirium
De Peluche Bianco wil ik gebruiken als extra droger voor vuilere delen
De Peluche Verde is voor het drogen van de velgen
Als velgenreiniger gebruik ik de APC
Het enige Turtle product wat subliem werkt in mijn ogen is de Insect remover.
De Iron-X is voor het reinigen van de winterset
Die 4 fingermitt is ook nieuw, had hiervoor eerst de DDJ wheelmitt.
De Piccolo Nero is erg handig om binnen af te stoffen.
PBW Wheelsealant spreekt voor zich
Quick Detailer voor vogelpoep of vlekjes tussendoor
Die Carpo schapenwollen Mitt gebruik ik voor het eerst en had hiervoor de SSHWM van DDJ
Wat ik nog zoek
Een washmitt voor de onderkant van de auto, denk zelf aan een nieuwe SSHWM van DDJ
De complete Grit Guard (emmer, deksel, rooster) in tweevoud voor blauw en rood, met de stickers van DDJ!
Een stevige borstel om met de Iron-X de binnenkant van de wintervelgen goed schoon te maken.
Paardeharenborstel voor het leer binnen.
Een juiste doek om met Quick detailer tussendoor te poetsen.
Ben nog niet uit over het onderhoud van leer, welke producten daarvoor de beste zijn.
Juiste wax voor later.
Groetjes
bmwforlife