• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bob-A2 meldt zich ...

Gisteren de A3 maar weer 'ns onder handen genomen. Die remstofbruine wielen zijn toch ook geen gezicht ;)

20140730_200048.webp



Sopje met PB S&S limited, gedroogd mhbv PB Spray 'n Wipe en daarna een laagje reload gesprayed/gesmeerd.

Helaas wel wat watervlekken :(

Wielen met de mothers en meguairs wheelbrush weer netjes gekregen, banden ook weer redelijk netjes
Wel volgende keer even met APC op los gaan, kan schoner namelijk, echter zie ik dat pas nu ik sindskort nieuwe banden onder de andere auto heb, haha.


EDIT: Ik heb nog even geprobeerd mn 2e voorstelpost aan te passen, er was een foto weggevallen.
Helaas is dat niet gelukt, en is ook nog 'ns de hele opmaak in de soep gelopen :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weer even nieuws te melden! Afgelopen week bij een vriend langsgeweest en daar een "cursus" DAP gehad. Ik had al wel een keer eerder een DAP gebruikt, maar de fijne kneepjes had ik nog niet onder de knie. Blijkt toch minder moeilijk dan ik dacht, ik heb de smaak meteen wel te pakken ;) Hier mn eerste actiefoto;

conv_763.webp


Na een wasbeurtje heb ik op locatie de eerste 2 stappen (op alleen de motorkap) gedaan;
Monello Inizio op een oranje kompressor pad en Monello Mezzo op een witte kompressor pad.
Verbetering was meteen al zichtbaar (auto was tot nu toe wel goed verzorgd, maar altijd handgepoetst)

Afgelopen zaterdag ben ik thuis verder gegaan met de volgende stappen;
Monello Finale op een groen kompressor pad, en vervolgens nog een laagje PB blackhole op een zwarte kompressor pad.
(Blackhole gebruik ik al jaren, maar dit was mn eerste machinale verwerking).
Fotootje tussendoor;

conv_764.webp


Toen nog afgetopt met 2 laagjes M16 wax van Meguairs. Is een oudje, maar wel een goede (hoewel lastig verwerken, snel uitbuffen)
Potje loopt op z'n eindje, dus wordt eerdaags wel voor iets anders (beter verwerkbaar) vervangen. Hier het uiteindelijke resultaat;

conv_765.webp

conv_766.webp

conv_767.webp


Omdat ik nog maar een beginneling ben met het hele DAP gebeuren, heb ik voor mezelf maar even een geheugensteuntje gemaakt voor pads/middelen/werkwijze;

conv_768.webp


De EX-P heb ik momenteel (nog) niet, maar het is in ieder geval een handig geheugensteuntje om in de poetskist te hebben ;)
 
Hallo Bob, Zo te zien heb je lekker de smaak te pakken en staat de A3 er weer mooi bij. Wat me opvalt is dat je Mezzo op de witte pad doet en Finale op de groen pad. Volgens mij kun je nog meer resultaat boeken als je na Inizio op oranje opvolgd met Mezzo op groen en dan finale op wit. Daarna PB Blackhole op zwart (een rode pad is makkelijker want dan zie je het product). Dan heb ik het over Monello Raffini pads kan niet zien welke pads je gebruikt. Je hebt netjes het snoer over de schouder, maar dan leg je je Dap tussen de motorkap en het raam en hangt je snoer alsnog over de lak (niet negatief bedoelt).
 
Hisense;n401587 zei:
Hallo Bob, Zo te zien heb je lekker de smaak te pakken en staat de A3 er weer mooi bij. Wat me opvalt is dat je Mezzo op de witte pad doet en Finale op de groen pad. Volgens mij kun je nog meer resultaat boeken als je na Inizio op oranje opvolgd met Mezzo op groen en dan finale op wit. Daarna PB Blackhole op zwart (een rode pad is makkelijker want dan zie je het product). Dan heb ik het over Monello Raffini pads kan niet zien welke pads je gebruikt. Je hebt netjes het snoer over de schouder, maar dan leg je je Dap tussen de motorkap en het raam en hangt je snoer alsnog over de lak (niet negatief bedoelt).

Niet negatief opgevat hoor ;)
Ik gebruik kompressor pads, heb me al laten vertellen dat het qua merk inderdaad nogal eens verschilt qua kleur.
Expert heeft met geadviseerd met bovenstaand tabelletje, dus ik ga er vanuit dat het zo klopt.
Snoer over de schouder heb ik inderdaad al geleerd.
Snoer over de lak is een "rookie-mistake" volgens mij, haha.
Zal er een beetje op letten volgende keer, moet eigenlijk iets van een krukje/tafeltje erbij hebben om e.e.a. op te leggen, merkte dat ik daar nog een beetje mee zat te rotzooien.
(of mn A4 avant erbij zetten met de kofferbak open ;) )
 
Ik zie dat je een scratch shield emmer hebt, daar kan ook een deksel op en is deze te gebruiken als kruk.
 
Hisense;n401589 zei:
Ik zie dat je een scratch shield emmer hebt, daar kan ook een deksel op en is deze te gebruiken als kruk.

Haha, scherp! Maar die is niet van mij. Wel goede tip, wist niet dat dat kon, 1 van mn emmers is lek, dus deze aanschaffen bij een volgende bestelling zou niet zo'n slecht idee zijn!

EDIT: Heeft er trouwens nog iemand tips voor een goede klei? Mn huidige bars (Meguairs) zijn echt op, ik zoek nu nieuwe. De meguairs vind ik persoonlijk - maar dat kan ook aan het feit liggen dat ze al wat jaartjes oud zijn - erg hard en stug.
 
Als je een complete klei kit zoekt, kijk even bij Monello of Mothers.
Voor losse claybars ben ik erg te spreken over de Dodo Juice Basics of Bling (zachte onderhoudsklei)