• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bob´s Collectie

Bob.

Detailing rookie
22 sep 2012
13
0
Hierbij laat ik eens zien wat ik allemaal heb :-b Vorig jaar in de zomervakantie aangestoken met het virus en in de maanden die daarop volgden verschillende bestellingen de deur uit gedaan. Ondertussen is het al behoorlijk wat en vond ik het wel waard om een keer te laten zien. Ik ben steeds meer aan het ontdekken wat voor merken en types producten ik fijn vind. Foto's komen van m'n telefoon, zijn dus niet super ,^^

Meguiar's:

iyd8pj.webp

Poorboys:

fntfnb.webp

CarPro en nog wat andere merken:

23if7g6.webp

De foamlans en nog een halve fles SSF :love :

5kpwcl.webp

Gekocht met de regenactie omdat de prijs zo scherp was. Nu ben ik aan het wachten op een DAP-clinic in het weekend zodat ik weet welke pads ik moet kopen:

2gvj71l.webp

Oud spul en doeken die nog in de verpakking zitten:

2qao37p.webp

Niet op de foto staan een stapeltje microvezel doeken, wat pads en een droogdoek :-)^ Overzichtsfoto komt binnenkort!

Oja: en de auto waar het allemaal op gesmeerd wordt ,^^

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Mooie start al even. Ik mis de pads voor de machine nog. En ook voor het aanbrengen van de wax, en meer doeken. :) ach, je hebt nooit genoeg...

Alvast de eerste aanwinsten voor dit seizoen ,^^

- Iron X Soap Gel (kijken hoe dit te verdunnen is om een goedkope gewone Iron X te maken)
- Auto Finesse Citrus Power (om eens te testen, vooral voor de grote na-de-winter-beurt)
- Meg's APC (hoor er zoveel goede dingen over en het is hartstikke multifunctioneel)
- Magifoam 5L (met de inkoopactie-prijs :cool )

2mer0ao.webp

Het virus heeft in volle glorie toegeslagen hier :-)

Mooie collectie hoor.

Nette aanwinsten! Jij kon de apc dus ook niet laten staan voor dat geld?:P Zat zelf ook nog te twijfelen over de soap gel, heb wel gehoord dat deze minder krachtig is. Lijkt mij ideaal na het wassen op de lak aanbrengen en daarna nog ff kleien;)

Die iron.x soap gel zou ik zeker niet verdunnen, deze is onverdund al minder krachtig dan de "gewone", dus je zou er niets mee opschieten.
Dan zou je hem juist beter kunnen verdikken :-)

En weer's een update na een paar maanden :)

Een tijdje geleden toen ik weer voor het eerst na de winter de auto ging wassen, kwam ik erachter dat ik eigenlijk meer doeken nodig had, dus werd dat het thema van de volgende bestelling (met nog wat extra's)

2zp2yhv.webp

Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White (zat bij de eerste keer wassen van de Verdes...;-) )
C.Pro C.Quartz - Iron.X Cleaner - 500ml
Turtle Wax - ClearVue Glass Polish - 500ml
Monello - Peluche Verde Trio
Monello - Piccolo Nero - 35x35cm :kado

In het interieur-subforum heb ik een nieuw topic geopend, omdat mijn vriendin een nieuwe auto krijgt. Daarin zitten echter een paar vlekken in de bekleding en die moeten er natuurlijk uit! Tips gekregen en uiteindelijk een volgende aanschaf en een aardige aanvulling in de collectie ontvangen:

2ijoyup.webp

2wrgdo2.webp

Nog even een foto van 'de tafel':

xq00h5.webp

En ook leuk: morgen één en misschien twee nieuwe updates :jippie

IbizaSigno;328546 zei:
Mooi complete collectie! Hoe staat de Ultimate Polish van Megs tegenover de Black Hole?

Ik heb de UP nog niet zo heel veel gebruikt, maar ik heb wel het idee dat die toch wel een betere corrigerende werking heeft. Black Hole vond ik wat minder 'polijsten', maar glanzen doet hij het beste ,^^ Daarom zou ik ze zelf zeker naast elkaar gebruiken!

We kicken het topic met twee fijne aanvullingen. Eerst een van vorige week:

c2r1g.webp

Een flesje New Car Smell (ruikt wel aardig, niet super. Is eigenlijk wat te zurig), een flesje Glossworkz (lijkt een fijne shampoo, heb hem al gebruikt), twee gallon tapjes (ben nog op zoek naar een tapje voor mijn Magifoam-5L) en als :kado de drie padjes en een 'handvat'.

Vandaag kwam de volgende aanvulling binnen (eindelijk!):

346bbrm.webp

Tien sprayflessen, zeven goede sprayers en nog drie wat simpelere verstuivers. Kan ik eindelijk spul makkelijk gaan verdunnen :-)^

Schrijf je reactie...