• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Boomsappen niet weg te krijgen....

beest23

Detailing addict
24 aug 2009
194
62
46
Vorige week heeft mijn auto de nacht voor vertrek onder een boom (soort onbekend) op een pakeerplaats in Italie gestaan. Vandaag heb ik hem gewassen en voelde door de washmit heen dat de lak stroef voelde. Bij nadere inspectie zag ik her en der kleine stipjes op de lak.

Ik heb geprobeerd deze weg te krijgen met de klei van PB, echter hiermee haalde ik alleen het kopje eraf en kwam er groen sap in de klei. Het stipje verdween echter niet, ook niet na meerdere malen kleien.

Tar & Glue (je probeert eens wat) hielp ook niet. Alleen heel voorzichtig met mijn nagel (onverstandig) kreeg ik ze eraf.

Zwaardere klei aanschaffen of iemand een betere oplossing?

Om eerlijk te zijn nog geen minuut.....te kort??

Auto staat binnen, dus net Tar&Gleu 5 minuten laten weken, maar helaas.....

Je zou de paarse klei van Dodo kunnen proberen. Je kan ook even proberen om de stipjes met wat wasbenzine op een doekje aan kunnen deppen of met diesel als je dat in huis hebt.

beest23 zei:
Tar & Glue (je probeert eens wat) hielp ook niet.

Dit zou ook het eerste product geweest zijn waar ik naar greep, je zou denken dat dit toch zou werken, boomsappen/hars lijken mij toch iets wat lijm-achtig is van structuur. :weetniet
Toch heb ik ook al ervaren dat dit niks deed op hars, laatst hielp bij mij enkel kleien en daarna de afdruk polijsten.

Wat je mogelijk ook nog kan proberen (als je het in je bezit hebt) is Poorboy's Bug Squash.

Hallo ,

ook ik had ff geleden een soort van harsvlekken op een autolak.(was wel van langere tijd en was keihard en bruin van kleur)

kleien hielp niet
wasbenzine ook niet
wd40 ook niet , maar jij kan dit ff proberen misschien??

laat iig weten wat wel helpt, ok?

Danny

Ik heb zojuist met een van m'n zachtste MF doeken en een klein beetje wasbenzine een groot aantal van de vlekje kunnen verwijderen. De auto zit inmiddels onder het stof, dus hem helemaal aanpakken durf ik niet. Wachten op een droge dag.....

Ooit wel eens harsverwijderaar gebruikt van Eenzet. Werkte super, alles eraf en ging nog makkelijk ook.