• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Boormachinepoetser, hoe poets je met een opzetstuk en Turtle Wax?

lmazereeuw

Detailing rookie
27 aug 2009
83
0
hallo,

ik heb deze week een alfa gekocht kleur rood mooi maar je ziet er alles op.
heb veel turtel wax flacons hoop dat het ook goed spul is??
maar na ff gepoetst te hebben dacht ik hier hebben ze ook spullen voor :lol
dus naar de gamma en een schijf gekocht voor in de boormachiene met een zachte spons en een (wolle)opzet schijf
bijde met klitteband zodat je ze kunt verwisselen.
maar nu als ik met de spons ga poetsen gaat alles goed maar na een tijdje krijg je een soort gum korrel
die ook weer een soort stroperig spoor nalaten.
nu ook de ham vraag doe ik het alles wel goed??:-/ of ligt het aan de wax

b.v.d levi

Ehm, ik zie hier wel een paar verbeterpuntjes. :-b

Welke spullen heb je precies (misschien een foto ofzo)?

-Turtle Wax: mja, 't is beter dan niets, maar ik denk dat er op dit forum weinig liefhebbers van zijn te vinden. Er zijn betere spullen.
-Zo'n boormachineding klinkt niet helemaal je-van-het. En gebruik je die 'spons' (is het echt spons of meer een soort schuim) of dat wollen ding?

Zucht.... :roll

Die boormachine ding verkopen wij ook in de bouwmarkt. En die zet ik echt niet op mijn auto hoor! Brrr!

Krijg er enge ideeën bij om daar mee over een zachte rode alfa lak te gaan :-/

Mijn advies: Lees je eens heel goed in op het forum, en kijk wat er zoal te vinden is om je auto keurig "met een nette manier voor in jou ogen stappenplan" schoon te krijgen. (scheelt me een hoop ge-uitleg)

De vraag is ook wat wil je precies doen?

De wollen opzetstukken voor op de boormachine raad ik je ook niet aan. Voor je het weet zit je door je lak heen. Als je machinaal wil poetsen koop dan een echte poetsmachine (bijv DAP500).

De opzetstukken zijn ook bedoeld om mee te polijsten verwacht ik en niet om wax mee aan te brengen. Wax kun je beter met de hand aanbrengen.

Met wax kun je niet polijsten. Daar heb je bijvoorbeeld de Monello of PB SSR producten voor nodig.

Mijn advies, mik alles in de kliko, je hebt er helemaal niets aan :|~* Ga je eens goed inlezen op dit forum en dan kom je ook tot de conclusie dat je het helemaal verkeerd doet. Met alle respect, dit klinkt gewoon als een grap.... :-p

Aardige kans dat dit een 'grap' is (was wel zo ongeveer het eerste waar ik aan dacht), maar voor hetzelfde geld is het iemand die heel erg hard hulp nodig heeft. :roll
Ben benieuwd of de TS zich nog laat zien in dit topic.

goed ehh ten eerste géén grap!!

Ik heb alles eerst bij de Gamma aangeschaft met de beste bedoelingen en ook echt met de boormachine die ik wel heel langzaam kan zetten natuurlijk niet gek 8o in jullie ogen wel maar dacht dat ik het helemaal voor elkaar had??
mijn vrienden zagen mij al poetsen en de eerste opmerking was cool mag ik die ook eens van je lenen.
tuurlijk maar na een hoop gepoets nu op de helft....ja zag ik ook wel dat het niet goed(genoeg) ging/was.

maar jemig wat een snelheid qua reactie echt top!!en bedankt.
ik ging eerst kijken ff zoeken over het wel en wee en dacht dat ik er al wat van af wist tot ik hier belande
en toen ik de glans van deze site zag... wist ik natuurlijk wel beter8-()) wat een mooi resultaat overal en ja al "heel"wat gelezen doe je ook niet in een avond
wat een info.

maar heb meteen de stoute schoenen aangetrokken en op m'n werk de bedrijfs bus ,trouwens mooie poets training!lees veel krassen
gepakt en gaan poetsen lol wel een verschil werd ook aan geraden veel oefenen maar niet op die van mij beter op een bus die niet oud is maar wel onder de krassen. maar heb iemand in zeeuws vlaanderen gevonden via de site die me voor €100 wil uitleggen en wil poetsen
tijd +- 10 uur niet duur toch???

ligt eraan of dat duur is of niet..

je kan die 100 euro beter gebruiken!

koop voor die 100 euro (plus 44) een dap500 polijst machine (en dan bedoel ik het hele raffini of ccs pakket)

dan heb je EN een GOEDE machine, met PRIMA garantie e.d. waar je resultaten mee kan halen die je hier op de site ziet (zown beetje iedereen gebruikt een dergelijk apparaat)
EN heb je meteen alle pad's en polijstmiddelen die je nodig hebt om krasjes eruit te halen e.d. (want dat KAN niet met je turtle wax, omdat dit een beschermende, en dus geen schurende werking heeft)

neem daarbij het gegeven dat je met een dap500 je lak niet kan verbranden of schade mee aan kan brengen (tenzij je hem van een meter hoog op de auto smijt)

en gooi dat boormachine ding alsjeblieft weg!! want gegarandeerd dat je er mee door de lak heen gaat!

hoi ben ik weer met nog een vraag dan https://www.Carclean.com/product/Race_Glaze/Valeting_Kit_55_Paste_Wax_SSK55_101305
is dit een goede set of kan ik beter losse spullen kopen i.v.m. krassen heb gewoon een set nodig met goed spul heb ik best wel wat voor over maar wil wel dat het werkt.
heb er namelijk een hekel aan als ik duur/goekoop spul heb wat niet werkt zit je op tenduur met 100 producten die het allemaal net niet zijn:bad maar hier zijn nog wat foto's van de krassen (hoop dat de link werkt)
http://s367.photobucket.com/albums/oo114/sharonmazereeuw/

Het resultaat zit in de voorbereiding. Krassen pak je aan met een polijstmiddel en een machine niet met zo'n setje. Kijk eens naar deze, heb je veel meer aan:
https://www.Carclean.com/product/DAP/DAP500_V2_Raffini_Starterspakket_0_101595, Black Hole erbij en de Natty's Red en gaan met die banaan

Ik heb geen ervaring met RaceGlaze, maar de wax in dit pakketje is wel gelijk heel wat beter dan die Turtle. Volgens mij heeft Dibbuz deze laatst nog getest.

Overigens zou ik gaan voor bovenstaande suggestie van Dibbuz. De (rode) Natty's is goed en niet duur. Perfect om het verschil te ervaren t.o.v. de schildpad.
Fijne shampoo erbij bestellen, washmitt of microvezelspons, paar applicator pads en een lading goede microvezeldoeken. En dan gaaan.

[edit] En veel lezen hier op het forum. Hier is een schat aan informatie te vinden en daarmee kun je goed voor jezelf uitzoeken wat je allemaal aan spullen wilt hebben.

Je kan een wax kopen van 200 euro als de voorbereiding ruk is, is het resultaat ook ruk

en als je voorbereiding prima is, is het enkel een kwestie van bijhouden, en zorgen dat je geen nieuwe swirls meer maakt (al valt dat in de praktijk niet echt mee)

persoonlijk ben ik super blij met collinite 845

u roept ik zoek:
mothers klei en spray (die spray ruikt ZOOOO lekker!)
klikkie doen

trouwens, die krassen zijn wel diep als ik het zo zie (door de kleurlaag??)

mocht je het met de dap niet redden, is er vast wel iemand die er even een rotary overheen kan halen in je buurt

hoi allemaal ben nu al ehh 8-()) net was het nog 6 uur ok jullie schuld :lol moest veel lezen maar ach ja
nu nog een paar vragen 'swirls'zijn dat die krassen die je als je goed kijkt in een rondje ziet?
en die klei waar gebruik je die nu precies voor voor krassen of aleen maar omvuil te verwijderen?
o en wat is nu een goede shampoo zie door de bomen het bos niet meer

Dat zijn inderdaad swirls.
Die krasjes zitten trouwens gewoon alle kanten in, niet precies in een rondje. Je ziet ze zo op de foto's hier, omdat dat komt door de reflectie vanuit een puntlichtbron (Brinkmann Xenon lamp of simpelweg de zon).

Klei gebruik je om het vuil dat op de lak gehecht zit en niet bij het wassen verwijderd is, weg te halen. Met kleien haal je geen krassen weg. Je zou (als je onvoorzichtig te werk gaat en een grover type klei gebruikt) er zelfs kleine krasjes mee kunnen maken (marring), maar met een milde klei kan er weinig mis gaan.

Er zijn veel goede shampoo's. De Born to be Mild van Dodo Juice wordt wel als een toppertje gezien, maar ook 'mindere' shampoo's voldoen prima. Kijk eens op de Carclean website bij Exterieur->Wassen en drogen->Shampoo (even de Turtle/Valma spullen negeren dan ;) ).

zo ff kijken is dit een aanrader qua lijst??

Cobra 'The Bone' Spons
Dodo Juice Born to be Mild shampoo - 500ml
Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!

eerst goed wassen voorberijding is alles, goed begin is het halfe werk
of is het besten gewoon wassen en een dap 500 pakket kopen??

The Bone en de washmitt zijn misschien dubbelop. Shampoo is top.
Met de klei heb ik geen ervaring, maar ik heb er nog geen negatieve berichten over gelezen en is aanzienlijk goedkoper dan de Meg's.