• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Boormachinepoetser, hoe poets je met een opzetstuk en Turtle Wax?

Stappen zijn als volgt.

Wassen met het 2 emmer systeem met de bone of met de wasmit.
Kleien, let wel op dat de detail spray die in het pakketje zit wel eens te weinig kan zijn voor een hele auto dus raad ik je aan of de bilthammer klei te nemen, die heeft alleen water als lubericate nodig of nog een galon spray and wipe van poorboys er bij te nemen.

Na het kleien kan je met het dap pakket aan de slag dus polijsten.

Na het polijsten ga je de lak "voeden" met een glaze het zij Lime Prime lite van dodo of black hole van poorboy's

Na het voeden ga je de lak sealen het zijn met ex-p van poorboys of met de collinite 845 dit is een sealer en een wax tegelijk.

Gebruik je de ex-p dan moet je er nog een wax boven op leggen, bv natty's

Thats it

Verder raad ik je aan de mirricale dryer van chemical guys als droog doek voor je auto.

Succes :-)^

mocht je tegen een hele grote uitgaven op zien (heb ik ook gehad!)
kan je eventuele glaze later aanschaffen

de klei van mothers is prima, heb hem zelf ook!
alleen de detailerspray is na 2 auto's wel op!, daarna kan je bijvoorbeeld een navul dodo born slippy nemen van dodojuice!

verder zoals thabird zegt!!

voor / na / tijdens en 50/50 foto's maken, en hier in de showoff zetten, kan op deze manier niet misgaan!:love

Even een kleine toevoeging:

Na het gebruik van een sealant (synthetisch verkregen wax) hoef je niet perse te toppen met een carnauba wax. Veel mensen hier doen het wel, maar het hoeft in principe niet. Het geeft wel een wat betere standtijd en iets mooiere looks dan alleen een sealant, alhoewel de looks bij sommige goede sealants ook al prima is. Kortom: sommigen gebruiken enkel een sealant, anderen alleen een carnauba wax en weer en andere groep combineert deze.

Chemical Guys koopt hun 'Miracle Dryer' gewoon in bij andere partijen en geeft deze dan die naam. Het kan dus weleens zijn dat de ene Miracle Dryer niet hetzelfde is als de andere. Waar ik naartoe wil: de Miracle Dryer die ik heb, is volgens zeggen exact hetzelfde als de Carrand droogdoek. Deze is een euro goedkoper :-b (prima doekie trouwens).

De meeste detailer sprays kun je voor het kleien 1:1 aanlengen met water. Of dat met de spray in de Mother's kit ook kan, zou je even na moeten vragen, maar in dat geval heb je twee keer zoveel product.

zal eens 1 keer moeite doen om een heel pakket te maken.. zodat je ALLES heb om je auto een hele beurt te doen, alles wirls, en lichte krasjes er uit kan halen, en hem een hele mooie glans kan geven, tevens die ik er een wax bij, die het hele zooitje ook nog eens prima beschermt!

wassen: klik voor shampoo
hulpmiddel wassen: klik washmit
drogen: klik voor drogen

kleien,
klik voor claykit
gewoon lekker in 1 keer klaar, hele kit, en die klei is prima!! (gebruik hem zelf ook)

polijsten / voorbereiden
dap 500 raffini kit

voeden:
glaze voor donkere lakken
glaze voor lichte auto's

waxen
mooi allround waxje

nu kan je in principe alles, je hebt alleen nodig:
2 emmers, water en stroom

de wax kan je ook aanbrengen met de machine, alleen vind ik dat niet echt super handig, ik neem liever een handpad
en dan wel deze:klikkie doen

wat je dan nog moet hebben is een stuk of 5 tot 10 microvezel doeken, deze moet je zelf even uitzoeken, aangezien dat allemaalsmaak gevoelig is.. (neem in ieder geval een dodo fantastic fur om wax mee uit te poetsen!!)

zo ben je ongeveer compleet (in basis)
met de shampoo kan je ongeveer 15 tot 20 keer je auto wassen, dus daar heb je voorlopig half jaar genoeg aan (ik tenminste wel)
die wax krijg je ook niet op binnen die tijd (deze kan en moet je echt HEEEEEEL dun aanbrengen)

zeker moet alleen dit weekend gaan verfen alle(en dat zijn er nog al veel:lol) krasjes aantippen met een saté stokje overspuiten was €4000,- 8-()) poetsen en bijwerken toch goedkoper :lol

zo nu ben ik er klaar voor:-)^ moet aleen nog een wax en ssr3 hebben voor grofe cutting voor de diepe krassen!maar eerst wassen
04092009276.webp
ps toch duurder dan ik verwacht had licht ff voor 300,-8-()) ach ja niet zeuren maar poetsen hahaha

na de resultaten , ben je die heeeel snel vergeten,
er komt nu een dag dat je zal moeten gaan poetsen, en dan ben je wel ff een dagje zoet,

pas als je ernaast zit, met een lekker ijskoud biertje, zal je zeggen... JA!!!! dit is HET!!

alleen nog ff een waxje scoren, en je bent in principe al vrij compleet

(tot je NOG verder wilt, en monello's koopt, en een brinkmann lamp, en nog een waxje, en een glaze (of 2) ):lol

ja er zit ook schuurpapier bij8-o
28082009249.webp

28082009253.webp

de krassen zijn diep en moeten bijgewerkt worden vorige eigenaar dak steunen er op gezet maar zonder bescherming
en dat op en zachte lak (alfa).
maar hier veel lezen over spot en krassen repair dus nu nog maar hopen dat ik alles weg krijg!
maar veel foto's maken en ervaring delen:-b

word idd vullen en schuren

als ik jou was.. en niet om je weer op kosten te jagen,

zou ik hle99 even een berichtje sturen, dan kan je bij hem een abralon sanding disc kopen,
zo kan je met de dap 500 ook wetsanden, machinaal laat je een veel mooier schuur patroon achter.

ik moet er ook nog steeds 1 of 2 hebben, mijn auto is ge-keyed

8-()) 8-()) je hebt meteen goed ingeslagen zeg :-b

Wees a.u.b wel heel voorzichtig met het wetsanden, je zit zo door de lak.

advies haal op de sloop/schadebedrijf een alfa paneel en boots jou situatie na op dat paneel en ga aan de gang voor je op de bella donna gaat rossen.
Echt ga je geen spijt van krijgen;)

ik denk dat ik gewoon met de hand ga wetsanden en ja ik weet dat de lak van alfa en fiat erg kwetsbaar zijn
heb op m'n werk al een fiat busje aleen met comandant 4 gepoetsten al een deel ven de lak weg gepoetst
28082009243.webp
dus ik weet dat de lakken erg snel weg zijn
maar zal ff kijen wat zo iets kost.... een motor kap of zo ps je ziet het grijs er door heen komen aan de rechterkant midden

Paneel kan je gewoon gratis halen bij je schadeboer hoor, als je het lief vraagt ;)