Mede-strijders in de oorlog tegen smerige auto’s,
Ik heb onlangs een flink aantal producten van de Turtle-wax hybrid ceramic serie besteld en wil mijn ervaringen graag delen.
Gedachte achter deze productenlijn: keramische bescherming. Vrijwel elk product in deze lijn laat een keramische beschermlaaag achter die zorg voor bescherming en de lak hydrofoob maakt.
Het gaat om de volgende producten:
- snow foam
- wash & wax
- polish & wax
- spray coating
- wet wax
- 3in1 detailer
Omdat hier nog bar weinig van te vinden is op dit forum heb ik besloten een korte review te plaatsen van mijn ervaringen tot nu toe.
Ik heb de polish & wax toegepast op het dak en de motorkap van mijn Ford Focus MK4. Aangebracht met de DAP en een zwarte pad. 3 Kleine erwten op de pad, goed verspreiden en op stand 3 polijsten/waxen. Residu afgenomen met een droge doek en na gewreven met een klamme doek, dit zou de polymeren in de wax activeren? Geen idee of dit zo was, ik zag wel verschil voor en na de klamme doek.
Resultaat was een vermindering van swirls en een erg hydrofobe lak.
Hierna heb ik op de gehele auto de spray coating aangebracht. Ik had op internet al gevonden dat je het ontzettend dun aan moest brengen omdat je anders strepen kreeg. Toch nog te veel aangebracht op de motorkap.
Na wat proberen bleek dit voor mij een goede methode met weinig residu te zijn:
3 Sprays op een gevouwen microvezeldoek en het paneel in smeren:
Direct hierna het residu afnemen met de lange haren van een microvezel doek:
Hierna nawrijven met de korte haren:
Hier en daar bleef nog wel wat residu achter, ik heb besloten om de coating eerst uit te laten harden voordat ik daar actie op ondernam.
Een aantal uur later heb ik een goede ronde met de 3in1 detailer gedaan om al het residu af te nemen. Op sommige plaatsen moest ik toch nog flink boenen om alles weg te krijgen. Deze coating zorgde voor een diepe wetlook wat op sommige details erg goed was te zien:
Zowel de spray coating als de detailer roken verrukkelijk!
Nog even een kiekje van het resultaat, omdat de foto’s zo tof zijn geworden:
Ik heb de wash & wax uitgetest op de Toyota Aygo van mijn vrouw. De shampoo schuimt nauwelijks tot niet, ruikt ook weer erg lekker. Bij het afspoelen van de shampoo was ook weer direct een hydrofoob effect zichtbaar. Vergeten foto’s te maken, wellicht de eerstvolgende wasbeurt.
Na het wassen heb ik direct de wet wax toegepast, heel de auto bespoten met de wax en daarna voorzichtig gedroogd met een droogdoek. Ook hiervan vergeten foto’s te maken helaas.
Toen ik de volgende ochtend naar de Aygo liep zag ik dat de dauw van de voorruit naar beneden was gelopen, dat is voor mij toch meestal wel een tegen dat het met de hydrofobe eigenschappen wel snor zit.
Ik zal mijn toekomstige ervaringen weer delen om een beetje een gedegen review te krijgen.
Mochten jullie ervaringen met deze producten dan ben ik daar uuteraard
Ik heb onlangs een flink aantal producten van de Turtle-wax hybrid ceramic serie besteld en wil mijn ervaringen graag delen.
Gedachte achter deze productenlijn: keramische bescherming. Vrijwel elk product in deze lijn laat een keramische beschermlaaag achter die zorg voor bescherming en de lak hydrofoob maakt.
Het gaat om de volgende producten:
- snow foam
- wash & wax
- polish & wax
- spray coating
- wet wax
- 3in1 detailer
Omdat hier nog bar weinig van te vinden is op dit forum heb ik besloten een korte review te plaatsen van mijn ervaringen tot nu toe.
Ik heb de polish & wax toegepast op het dak en de motorkap van mijn Ford Focus MK4. Aangebracht met de DAP en een zwarte pad. 3 Kleine erwten op de pad, goed verspreiden en op stand 3 polijsten/waxen. Residu afgenomen met een droge doek en na gewreven met een klamme doek, dit zou de polymeren in de wax activeren? Geen idee of dit zo was, ik zag wel verschil voor en na de klamme doek.
Resultaat was een vermindering van swirls en een erg hydrofobe lak.
Hierna heb ik op de gehele auto de spray coating aangebracht. Ik had op internet al gevonden dat je het ontzettend dun aan moest brengen omdat je anders strepen kreeg. Toch nog te veel aangebracht op de motorkap.
Na wat proberen bleek dit voor mij een goede methode met weinig residu te zijn:
3 Sprays op een gevouwen microvezeldoek en het paneel in smeren:
Direct hierna het residu afnemen met de lange haren van een microvezel doek:
Hierna nawrijven met de korte haren:
Hier en daar bleef nog wel wat residu achter, ik heb besloten om de coating eerst uit te laten harden voordat ik daar actie op ondernam.
Een aantal uur later heb ik een goede ronde met de 3in1 detailer gedaan om al het residu af te nemen. Op sommige plaatsen moest ik toch nog flink boenen om alles weg te krijgen. Deze coating zorgde voor een diepe wetlook wat op sommige details erg goed was te zien:
Zowel de spray coating als de detailer roken verrukkelijk!
Nog even een kiekje van het resultaat, omdat de foto’s zo tof zijn geworden:
Ik heb de wash & wax uitgetest op de Toyota Aygo van mijn vrouw. De shampoo schuimt nauwelijks tot niet, ruikt ook weer erg lekker. Bij het afspoelen van de shampoo was ook weer direct een hydrofoob effect zichtbaar. Vergeten foto’s te maken, wellicht de eerstvolgende wasbeurt.
Na het wassen heb ik direct de wet wax toegepast, heel de auto bespoten met de wax en daarna voorzichtig gedroogd met een droogdoek. Ook hiervan vergeten foto’s te maken helaas.
Toen ik de volgende ochtend naar de Aygo liep zag ik dat de dauw van de voorruit naar beneden was gelopen, dat is voor mij toch meestal wel een tegen dat het met de hydrofobe eigenschappen wel snor zit.
Ik zal mijn toekomstige ervaringen weer delen om een beetje een gedegen review te krijgen.
Mochten jullie ervaringen met deze producten dan ben ik daar uuteraard
Laatst bewerkt: