• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash
Veel swirls inderdaad, maar je hebt een vergevingsgezinde kleur!

Die krassen op het zwart zijn wel wat heftiger dan microkrasjes van een kwast zo te zien. Wellicht dat polijsten hier nog wat kan verbeteren, maar zoals reeds gezegd: die delen krassen al als je er naar kijkt.

Die sierstukken zul je met een metaal polijstmiddel moeten aanpakken. Gezien de temperatuur bij een uitlaat, zal dat geen plastic zijn namelijk. Ben zelf erg tevreden over de Mothers Mag&Alu polish; klein potje kost niet veel en gaat lang mee bij eigen gebruik!
 
  • Leuk
Reactions: GreyMerc
Heb je de auto eerst gewassen voordat je de Turtle Wax hebt gebruikt?

Qua lak kan er inderdaad nog behoorlijk wat winst behaald worden zoals @RoCo al aangaf, maar ik zou eerst lekker aan de gang gaan met het wassen van de auto voordat je de lak polijst of laat polijsten. Vooral in dat laatste geval, want als je zelf niet polijst dan kan je het ook niet corrigeren als je toch een keer de fout in gaat met wassen.

Die krassen in het zwarte plastic lijken mij ook wat anders dan van een doek of kwast, tenzij je heeel hard hebt geboend of je doek/borstel was vervuild. Ook dat kan je nog wel polijsten, maar dan heb je een kleine machine nodig, zoals een Flex PXE.

Ik dacht altijd dat die 'uitlaten' van plastic waren. Als ze dat niet waren dan is volgens mij het kostenvoordeel voor de fabrikanten een stuk minder. Hoe dan ook, ik zou beginnen met iets als Poorboy's Professional Polish. Als dat niks uithaalt zou ik een metalpolish pakken, en als ze eenmaal schoon zijn: direct beschermen met Gyeon Rim (in geval van metaal) of Trim (in geval van kunststof) en heel goed bijhouden qua schoonmaken.
 
@Jansen
Uiteraard. Ik heb de auto bij de dealer gehaald 7 januari. Toen een week later gewassen, gedroogd en erna met de TW in de wax gezet. Erna nog wekelijks gewassen met dodo PH neutrale shampoo.
Gisteren de auto 2 maal goed gewassen alvorens de coating spray aan te brengen. Vandaag 2 laag coating.

Ik had beter kunnen wachten tot ik de collinite 845 wax er goed op had gedaan en dan na een week de coating. Ik had die alleen nog niet besteld en ik had deze week veel tijd
Vanwaar de vraag mbt wassen?

Zou ik deze swirls niet weg krijgen met een goede wax? Wat zou het polijsten überhaupt kosten? De lak ziet er echt wonderbaarlijk goed uit, alleen als je er echt met je neus op gaat staan in bepaald licht dan is het voor de leek te zien.

De piano lak, ik doelde vooral op die hele kleine krasjes. Die grote zaten er al wel in bij de dealer. De microkrassen had ik alleen niet gezien, met bepaalde zonlicht zie je dat vreselijk goed.

De echte uitlaten zitten 10 cm ervoor op dezelfde plek. Dit zijn sierstukken en het voelt als verchroomd plastic, wellicht aluminium.
Ik zag ook dat de mothers Marine power metal polish in de aanbieding is. Zou ik die ook kunnen proberen?
Of is de andere polish beter, aangezien ik meer verchroomd plastic randen heb die ik schoon wil houden?
 
Ik vroeg het omdat het vandaag niet in je lijstje stond van dingen die je had gedaan. Omdat je hem gisteren had gewassen, maar er ook mee had gereden was ik benieuwd of je de auto vandaag opnieuw had gewassen, omdat ik dat persoonlijk altijd zou doen en aanraden. Zelfs een korte rit zal voor vervuiling zorgen, zeker als je een keer hard hebt moeten remmen bijvoorbeeld ;)

Die swirls kan je misschien voor een heel deel verhullen met iets als AutoGlym Super Resin Polish, maar polijsten is het beste en het mooiste. En ja, de lak kan er goed uit zien, maar het is mijn overtuiging dat een lak zonder (hele kleine) krassen er beter uitziet dan een lak met die krassen, ook al zie je de krassen niet direct.

Qua kosten moet je denken aan iets van 1000-3000 euro denk ik, als je het laat doen door een gerenommeerd bedrijf. Uiteraard afhankelijk van de mate van lakcorrectie en bescherming. Mijn tip: blijf voorlopig lekker je auto wassen. Als je het over tijd nog steeds leuk vindt dan is het denk ik leuker, en praktischer om zelf te leren polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: Hean en RoCo
Heb je de auto eerst gewassen voordat je de Turtle Wax hebt gebruikt?

Qua lak kan er inderdaad nog behoorlijk wat winst behaald worden zoals @RoCo al aangaf, maar ik zou eerst lekker aan de gang gaan met het wassen van de auto voordat je de lak polijst of laat polijsten. Vooral in dat laatste geval, want als je zelf niet polijst dan kan je het ook niet corrigeren als je toch een keer de fout in gaat met wassen.

Die krassen in het zwarte plastic lijken mij ook wat anders dan van een doek of kwast, tenzij je heeel hard hebt geboend of je doek/borstel was vervuild. Ook dat kan je nog wel polijsten, maar dan heb je een kleine machine nodig, zoals een Flex PXE.

Ik dacht altijd dat die 'uitlaten' van plastic waren. Als ze dat niet waren dan is volgens mij het kostenvoordeel voor de fabrikanten een stuk minder. Hoe dan ook, ik zou beginnen met iets als Poorboy's Professional Polish. Als dat niks uithaalt zou ik een metalpolish pakken, en als ze eenmaal schoon zijn: direct beschermen met Gyeon Rim (in geval van metaal) of Trim (in geval van kunststof) en heel goed bijhouden qua schoonmaken.
Gelukt!
Helemaal schoon!
Nog niet kunnen beschermen, maar dat komt nog wel. Mothers marine polish had het in 10 minuten schoon! Het gaat lekker haha, ik raak nog verslaafd aan dat poetsen.
Zie foto’s voor de geïnteresseerden
 

Bijlagen

  • 1DB51493-8837-4E02-A2BE-F77CF358BC94.jpeg
    1DB51493-8837-4E02-A2BE-F77CF358BC94.jpeg
    242,8 KB · Weergaven: 65
  • 5E78AB95-5940-4B7A-AD2B-5C0FC2491978.jpeg
    5E78AB95-5940-4B7A-AD2B-5C0FC2491978.jpeg
    220 KB · Weergaven: 70