• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstelrondje

Gasfabriek24

Detailing trainee
13 feb 2024
6
25
Goedemiddag allemaal,

Na de aanschaf van mijn eerste eigen auto, een BMW 523i uit 1997, ben ik begonnen met het hobbymatig poetsen en netjes houden van mijn auto. Zodoende ontdekte ik CarClean.com en het bijbehorende forum. Dit was het moment dat er 2 virussen ontstonden bij mij, het BMW-virus en het detail-virus. Inmiddels een paar auto's en jaren verder leek mij het leuk om hier een account aan te maken.

Mijn naam is Gijs, 22 jaar oud en momenteel woonachtig in Gelderland. Ik heb al diverse zakelijke leaseauto's gehad en rij momenteel in een Golf 8 1.5 R-line uit 2022.
Ik heb naast mijn zakelijke leaseauto altijd nog een BMW gehad voor de privé- en funkilometers. Na de 523i kwam er een 325i uit 2008 en daarna een 328i uit 2014. Inmiddels heb ik één van mijn dromen werkelijkheid kunnen maken en ben ik +/- 1 jaar de eigenaar van een BMW M4 uit 2014. Toen ook de keuze gemaakt om mijn leaseauto in te zetten voor de privékilometers en de BMW grotendeels voor de funkilometers. Wellicht maak ik nog een topic aan voor mijn auto, voor nu lees en praat ik graag met jullie mee op dit forum. :)
 
Bedankt voor de leuke reacties allemaal, ik zal straks een aantal foto's plaatsen.

De leaseauto wordt niet zo goed onderhouden als de M4, sterker nog, eigenlijk veel te weinig. De voorloper van mijn huidige VW was een Ford Fiesta 1.0 ST-line uit 2022. Deze was nieuw en heb ik zelf mogen samenstellen. Nadat ik de Ford ophaalde uit de showroom heb ik de auto gecoat met Gyeon One en hierna ook altijd netjes onderhouden. Vanwege personele wijzigingen zijn alle auto's opgeschoven en kreeg ik de VW van mijn (oud) collega, ondanks het een fijne auto is heb ik hier niet echt een band mee. Het nodigt mij daarom niet uit om zo veel tijd en moeite in deze auto te stoppen vergeleken met de M4.
 
Hierbij een tweetal foto's van de M4!

1000007878.jpg
1000018935.JPEG
 
De kleur is inderdaad Yas Marina Blue. In direct zonlicht wordt de kleur een stuk lichter en valt deze heel erg op. De auto is verder rijk uitgerust en onder andere uitgevoerd met de keramische remmen af fabriek en een heleboel M-Performance onderdelen.

Het plan is om de auto binnenkort aan te pakken wanneer er wat minder regen valt en de temperaturen iets hoger zijn. Ik zou de auto graag 1-staps willen polijsten en daarna de Gyeon Mohs coating aanbrengen. Dit zou ik graag willen verdelen over meerdere avonden, oftwel de auto eenmalig wassen en deze vervolgens binnen opslaan en elke avond een gedeelte kleien, polijsten en vervolgens coaten. Hebben jullie nog tips of aandachtspunten bij deze werkwijze?
 
  • Leuk
Reactions: Smotske