• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstelrondje

Dit zou ik graag willen verdelen over meerdere avonden, oftwel de auto eenmalig wassen en deze vervolgens binnen opslaan en elke avond een gedeelte kleien, polijsten en vervolgens coaten. Hebben jullie nog tips of aandachtspunten bij deze werkwijze?

Welkom op het forum! :)

Ik zou de auto stapsgewijs aanpakken, dus eerst in zijn geheel wassen en reinigen, polijsten en dan coaten.

Per-paneel alle stappen gaat je onnodig veel werk opleveren én meer risico. (Ontvetten, naast een gecoat paneel polijsten, uitharding, etc)

Eén-staps polijsten is een mogelijkheid, maar gebruik hiervoor dan wel een polijstmiddel welke goed afbreekt en werk deze dan ook goed door.
Ecjyer zal de hardheid van de lak gaan bepalen wat de juiste manier is. (Duitse lak kan betonhard zijn, dus dan zal je hoogstwaarschijnlijk moeten meerstaps-polijsten om zowel je correctie als finish te behalen)
 
Hoi Quantoxx,

Bedankt voor de tips, zo had ik er nog niet eerder over nagedacht.

Het reinigen en wassen zou ik op 1 dag kunnen doen. Het polijsten kan ik verdelen over meerdere dagen/avonden mocht dit nodig zijn. De auto is 2-staps gepolijst voordat hij afgeleverd werd. Ik zou met goede verlichting moeten kijken in hoeverre dit nogmaals noodzakelijk is. Als laatste stap kan ik de auto coaten. Heb ik je zo goed begrepen?

Momenteel heb ik Mazerna 400 en Mazerna 3000 in huis met diverse pads, zouden deze eventueel geschikt zijn? Dat Duitse autolakken over het algemeen hard zijn ben ik achter komen tijdens het polijsten van mijn 325i (E90) destijds.
 
Welkom en mooie beamer. Ik sluit me aan bij wat Quantox zegt. Zoals je schrijft is precies wat ik zou doen. 1 dag wassen, 1 dag, polijsten (evt in meerdere dagen) en 1 dag coaten. En waar bmw idd heel vaak hard is, is het niet per se een gegeven dus zou ik normaal beginnen met een testspot met een milde combi en dan kijken wat het doet en van daar uit verder bepalen. Als hij net goed 2 staps is gepolijst dan is een milde combi alleen genoeg om er zeker van te zijn dat de lak helemaal klaar is voor de coating.