• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 over Hybrid Solutions Ceramic Spray Coating

omicevic.a

Detailing rookie
13 nov 2023
3
2
Ik heb 2 weken geleden mijn auto behandeld met Hybrid Solutions Ceramic Spray Coating van turtle wax nou is mijn vraag of ik met collinite 845 er overheen kan gaan?
 
Alles kan maar is niet heel logisch.
je gaat hiermee geen langere standtijd halen omdat een wax toch wel graag een brandschone ondergrond.
 
  • Leuk
Reactions: omicevic.a
Nu ken ik dat turtle wax product niet zo goed maar wat zijn de verwachtingen qua standtijd?
Mocht je ervoor kiezen om ”af te toppen” met 845 weet dan dat daar best wat oplosmiddelen in zitten dus de eerdere laag zul je (deels) opofferen .
Geen ramp om te doen maar ik zou dat alleen doen op het moment dat de turtle wax wat tegen zou vallen.
 
  • Leuk
Reactions: omicevic.a
Vaak met dit soort dingen = wij van wc eend adviseren wc eend…
Ik ben nog geen sio2 spraytje tegen gekomen die het zomaar 6mnd vol gaat houden let alone 12…
 
  • Leuk
Reactions: omicevic.a en RoyR
+1 voor de eerdere reacties.

Als je al meerdere lagen wilt gebruiken, gebruik dan de wax (op een voorbereidde ondergrond) als basislaag en andere producten als ''boosters'' c.q. offerlaagje. Andersom zal niet bijzonder veel toevoegen of zelfs, zoals Ric3251 al aangaf, zelfs de onderliggende laag kunnen aantasten.
 
Ik ken die spray wel. Verwacht z’n 2maanden als je m niet onderhoud. Wel auto wassen, niet boosten.
Waarom zou je m niet boosten met dat spraytje zelf? Makkelijker dan waxen.
Ik ga hem nog een keer boosten en dan is het denk ik wel op, daarna wou ik graag de 845 uitproberen. Dus ik wacht nog wel even met de 845.