• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bosch Aquatak 150 met Lancia 2.0 stottert

Wasstraat_FTW

Detailing trainee
9 okt 2025
54
45
Heb nu inmiddels meerdere keren een raar fenomeen gehad, snap niet helemaal wat/hoe dit komt.
Soms wel, soms niet, en gezien ik het niet goed kan beschrijven maar een filmpje.

Ik heb de HD ook al vaak gebruikt voor de tuin afspuiten en andere dingen, dan heb ik nergens last van, gebeurd alleen als de Lancia er op zit.
Iemand enig idee waarom dit zou kunnen gebeuren.
Nu met Koch Chemie spullen heb ik het, voorheen met BH Touchless ook.

Ik krijg het idee dat de wateraanvoer naar je HD onvoldoende is, waardoor deze steeds even geen druk op kan bouwen. Heb je misschien een langere slang of meer koppelingen in de slang naar de HD als je die voor de auto gebruikt? (extra slanglengte of extra koppelingen (met nauwere doorgang) hinderen de doorstroming naar de HD. Als je de Lancia er af haalt en gewoon de auto afspuit met verder identieke omstandigheden, heb je dan ook het probleem bij het afspuiten?

• Leuk
Reacties: Wasstraat_FTW
Setup is hetzelfde, soms doet het dit fenomeen, soms niet als de Lancia erop zit.
Gebruik ik het HD stuk om de auto af te spuiten heb ik dit nog nooit gehad.
Voor en achtertuin met de HD gedaan, geen probleem.
Tuinset afgespoten met de HD, geen probleem.
Lijkt zich alleen voor te doen als de Lancia aangesloten zit.

Heb een slang haspel voor de water aanvoer.
Slang gecontroleerd op knikken, die zijn er niet.
Geprobeerd om hem echt een rechte aanvoer te geven naar de HD, geen verschil.
Slang van de HD naar het 'pistool' zitten ook geen knikken in.

Dan is de wateraanvoer naar de HD dus niet de meest logische verdachte, maar lijkt het in de Lancia of de koppelingen daarvan te zitten. Je hebt waarschijnlijk geen andere HD waar je de Lancia even kan testen? Na je filmpje opnieuw een aantal keren bekijken, lijkt het er op als het foamen steeds even stopt als je bewegingssnelheid van links naar rechts of omgekeerd verandert. Zit er speling in de bevestiging van het reservoir? Of kan het de vulling zijn van het reservoir dat deze de doorstroom lijn bereikt (en er dus even geen statische onderdruk in het reservoir is).

Het reservoir zit echt strak, geen speling op het schroef gedeelte.
Vul hem nooit meer dan een liter, op het filmpje is te zien dat deze nog maar half vol zit, dus een 500ml erin.
Het filmpje is begonnen met 850 warm water en dan 75/75 KC GS/GSF, gemixed door het met een lepel te roeren, dus ook geen overmatige schuim vorming in het reservoir.