• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

bosch pex 400ae

jolluh1975

Detailing rookie
11 feb 2012
19
0
Hallo

heb dus een pex 400 gekregen en tja een gegeven paard...

nu wil ik deze gaan gebruiken voor het detailen van onze auto.

maar hoe zit het met de snelheden zijn die een beetje vergelijkbaar met de DAP
of zijn ze compleet anders?

https://forum.Carclean.com/cc_postst58/Alle-excentermachines-op-een-rij.aspx

Daar staat alles wat je wilt weten.

Dat topic had ik inderdaad gezien, en was blij dat me een pex 400 werd aan geboden ( die stond daar gelukkig tussen)

maar wat ik me af vroeg is dat de snelheden over een komen, dus voor product x stand 3 op de DAP is dat dan ook stand 3 op de PEX.
maar zie net dat het toerental hoger is van de PEX dan die van de DAP.

welke standen kan ik dan het best gebruiken voor PEX, per product ?

Ik zou de standen gewoon aanhouden welk voor de DAP gelden en dan in de gaten houden dat indien je 'kracht' zet de pad wel gewoon blijft draaien bij de lagere standen.
Ken de stelknop er van niet ( of met cijfertjes gaat of meer op je gevoel ): stel dat de PEX tot 10 gaat dan staat 10 gelijk aan 6, 5 aan 3 etcetc en met die kennis gaan pielemuizen.
Zou er niet al té druk over maken en zoals ik aangaf de DAP-waardes gebruiken.
Hij is wel wat minder sterk begrijp ik er uit, dus wellicht iets meer toeren en/of passes om een net resultaat te behalen.
Hoe dan ook staat ie in het rijtje en kan je er stiekem wel vanuit gaan dat je straks ons gaat verblijden met een superdeluxe resultaat !

Snelheden wijken aanzienlijk af, dus in de laagste stand beginnen
Doorschakelen met de machine op het oppervlak (en ook terug) vergt gewenning ...

De electronische versie is effectiever dan de gewone maar kan wel langzamer starten
Dat scheelt zoveel dat die electronische meer het resulaat geeft van een rotary

Thanks
zal dus een beetje de snelheden van de DAP aan houden als richtlijn.

kan met de PEX mooi even kijken hoe het machinaal gaat, en in de toekomst wel een DAP
die zat er kwa budget nog niet in.

@ jitzzzze ik zie nu net dat jij ook op BMWfan zit :)