• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bouncer's Satsuma Rock moeilijk uitpoetsen

n0sTRa

Detailing chief
7 mrt 2009
155
85
Deze morgen de auto gewassen met Monello Lavare en daarna een laagje Satsuma Rock op gedaan. Voor bewerken heb ik niet gedaan aangezien 6 dagen en zo'n 500km geleden ik een full detail gedaan had en afgewerkt met een laagje CG Pete's.

Na de swipe test gedaan te hebben beginnen poetsen en OMFG wat een werk! Poetse erg moeilijk uit, verschillende doeken geprobeerd maar geen enkel waardoor het makkelijk ging. Naar mijn idee had ik het niet overdreven dik gedaan, lekje of 2 om te starten, daarbij een half dak en daarna telken voor een ander paneel een lekje extra.

Zijn er mensen die deze ook getest hebben en iets zinnigs kunnen vertellen?

De Pete's is paneel inwrijven, paneel uitwrijven. Zou de Satsuma ook op deze manier aangebracht moeten worden?

Misschien toch te dik aangebracht?

Probeer het eens paneel voor paneel. Aanbrengen en uitwrijven.

Troost je, de Auto Finesse Temptation is net zo'n bitch....

De Temptation heb ik 1 paneeltje gebruikt, tijd laten curen (10 minuten), swipe test: niet klaar, vettig
Vervolgens moest ik weg, en het 4 (!!) uur later nog eens geprobeerd: precies hetzelfde, dus maar flink geboend...
De 2e laag heb ik toen gedaan met Dodo Rainforest Rub, totaal andere (lees gebruiksvriendelijk!) wax.

Nu heb ik de Satsuma Rock gewonnen op het Dodo forum, en het eerste wat me opviel was dat
deze wax ontzettend zacht is. Het voelt net zo dun aan als bijvoorbeeld pasta.
Ik heb het nog niet gebruikt, maar uitgaande van deze zachtheid kan ik me voorstellen dat je snel teveel
aanbrengt, en dan zou het zomaar kunnen dat deze wax zijn naam eer aandoet: rock! ;)

Ben wel erg benieuwd naar je verdere ervaringen!

Kan het met de temperatuur en de luchtvochtigheid te maken hebben?
Ik kreeg zaterdag de Migliore Frutta ook niet uitgebuft, curetijd van een half uur en niet deel voor deel maar alle horizontale delen eerst ingewaxt.

Jeroen;310428 zei:
De Temptation heb ik allang afscheid van genomen, wat een beroerde wax om mee te werken,....

Vertel eens want ik heb hem hier nu een weekje of wat staan en ben van plan van het voorjaar eens aan te brengen. Of eerder als het weer het toe laat.

Lees post 1 nog eens. dan snap je waarom ik en Jeroen em niet meer gebruiken....

De wax is zo knetrerhard als .... een rock. .... verschrikkelijk om af te nemen en dan bedoel ik echt verschrikkelijk.

Opbrengen is een fluitje van een cent, maar daarna. ... succes :-)^

nicknameless;310499 zei:
Misschien zijn het nog restanten wax die niet goed uitgepoetst zijn.
Eventueel een pufje detailerspray kan helpen om de restanten weg te krijgen.

Inderdaad, met Last touch toch moeizaam weg gekregen. Het dak heb ik opnieuw gedaan, nog dunner aan gebracht en na enkele minuten uit gebuft. Perfect resultaat :love Morgen de rest van de panelen doen.

IbizaSigno, ik ben stiekem toch benieuwd wat jouw ervaring zal zijn. Misschien doer wij het wel verkeerd, maar dat lijkt me sterk. :weetniet

Dus als je wilt, leef je uit en deel je ervaring.

Ik ben ook benieuwd naar mijn ervaring. Wat mij verbaasd is dat Auto Finesse noemt dat het "dé" wax is voor mensen die kennis willen maken met vaste waxen. Zeggen dat de hele auto gewaxed moet worden en dan uitgepoetst. Nu wil ik jullie ervaringen zeker niet in twijfel trekken, soms doen producten gewoon niet wat ze beloven. Als ik de Temptation getest heb zal ik mijn ervaring delen hier op het forum.

@nicknameless: Waarom lijkt dit je zo sterk?
Je bent in het verleden toch ook tegen problemen aangelopen waar je niks mee kon: gehele SNH en Ibrido verhaal mbt wax-hologrammen overkwam je ook spontaan,
terwijl je dit in het verleden zelf nog niet was overkomen en anderen ondervonden ook geen problemen in die ernst.
Ik lees in het antwoord van nOsTRa dat hij in dit geval gewoonweg nóg dunner heeft aangebracht + veel korter laten curen; wellicht dit al het antwoord wat je nodig hebt om er mee aan de slag te gaan :weetniet

- - - - - - - - - - - - - -

Totaal los van dit product / vraagstelling: ik krijg zelf steeds meer het idee dat met de komt van zoveel nieuwe ( soorten ) producten dat vanaf voren af aan beginnen met 'leren' je meer plezier doet
dan blindelings vertrouwen op de werkwijze die men in het verleden hanteerde:
- specifieke doeken
- korter curen
- langer curen
- afnemen met ijswater
- 100% vochtvrij laten staan
- drogen middels externe warmtebron
- etc etc

Uiteraard is het super dat er zulke sprongen vooruit worden gemaakt, mijn mening is om hier nog meer stil bij te staan en er bewust van te zijn dat goed inlezen en zelf meer ervaring opdoen
met elk product een must geworden is. Natuurlijk geld dit altijd wel voor een bepaalde hoogte, maar de ernst ligt tegenwoordig wat nadrukkelijk ( nogmaals, dit is zoals ik het interpreteer )

Als je het een fijne wax vindt, ik heb ook nog een potje die je mag overnemen ;)
(daarom had ik ook deze wax op mijn verlanglijstje staan (Temptation), maar aanbrengen is zeer eenvoudig, maar het vervolg ...)

Satsuma Rock is erg vettig in de basis, waardoor je volgens mij al snel te veel product kunt gebruiken. Ik zou zeggen nog eens proberen maar dan extreem dun :ja

Elk product heeft zen eigen manier van gebruiken, door te proberen en veel lezen vind je voor jezelf producten en werkwijzen die het beste resultaat geven.