• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bouncer's Satsuma Rock moeilijk uitpoetsen

Inderdaad vettig (en zeeeeeer zacht, het is bijna gelijk aan de wheel sealant van PB qua substantie), en de geur....:-)^ :-)^ by far de lekkerste geur van alle waxen die ik ken

Als die zo zacht is als jullie zeggen is het dan een idee om hem in de koelkast te zetten voor een X tijd.
Ik kan me nog herinneren dat Rogier dat heeft gedaan met de Desire om hem nog dunner te kunnen smeren.

@mk-us,

Makkelijk is het hè, om vanuit je comfortabele stoel commentaar te geven op wat anderen in de praktijk doen terwijl je zelf 0,0 zelf doet. Een hoop theoretische prietpraat, meer doe je niet. Wordt het niet eens tijd om al die wijsheden van je in de praktijk te brengen en te delen met ons?

Misschien steken we daar wat van op en leren we weer wat bij :ja

Ik heb de wax al een tijdje geleden geprobeerd en wilde niet speciaal wéér een topic openen en mijn (negatieve) ervaring delen en/of mn gal spuwen.
Sommige zullen me een zeikerd vinden of trekken zich teveel aan van mijn mening...
so be it. ...

Nu er meerdere mensen zijn die problemen hebben ondervonden, geef ik ook mijn mening, alleen op een niet (te) negatieve manier.

Helaas zijn de gebruiksaanwijzingen niet erg duidelijk en zal alles dus in de praktijk ondervonden moeten worden, dus ook de negatieve dingen.

Woody;310541 zei:
Als die zo zacht is als jullie zeggen is het dan een idee om hem in de koelkast te zetten voor een X tijd.
Ik kan me nog herinneren dat Rogier dat heeft gedaan met de Desire om hem nog dunner te kunnen smeren.
De wax is echt zacht!
De post bracht het hier op de dag dat het goed koud was (-1 met harde wind), en het potje was gewoon koud!
Toen merkte ik al op dat de wax zeeeeer zacht was, na een half dagje op het aanrecht was deze nog zachter!

(koelkast niet geprobeerd, maar als de wax bij zeer lage buitentemperatuur al zeer zacht is...)

nicknameless;310542 zei:
Ik heb de wax al een tijdje geleden geprobeerd en wilde niet speciaal wéér een topic openen en mijn (negatieve) ervaring delen en/of mn gal spuwen.
Bedoel je de Bouncer Satsuma Rock of de Temptation?

@Tiemen misschien een idee om het uit te proberen? Potje een dag in de koelkast laten staan en kijken hoe dan de verwerkbaarhied is.
Ik heb hem zelf niet in de collectie en zal er voorlopig ook niet komen anders had ik het zelf uitgeprobeerd ;)

In beide gevallen Nicknameless alles wat je test is fijn als je het post op het forum, deel vooral wel je ervaringen. Daar kan een ieder iets van leren/opsteken. Mensen die je een zeikerd vinden of teveel van je mening aantrekken, tja, die interpretatie ligt bij hen denk ik. Op het forum blijkt dat je veel weet van allerlei verschillende producten en werkwijzen, dat komt het forum ten goede. Kennis delen, daar gaat het om. De manier waarop je mk-us neerzet vind ik persoonlijk niet passen bij de manier waarop je de rest van je ervaringen deelt. Dat mag wat mij betreft ook wel wat vriendelijker, als je elkaar persoonlijk aan wilt spreken, doe dat dan ook persoonlijk en niet publiekelijk. Dit alles is met vriendelijke toon geschreven en bedoeld.

on-topic: Tiemen; ik denk dat Nicknameless de Temptation bedoeld.

@nicknameless: heeft niks met makkelijk commentaar geven te maken hoor !
Je bent zelf degene die de stelling doet dat het jou heel sterk lijkt dat jij en Jeroen het verkeerd doen, om die reden mijn stukje dat je in het verleden eerder 'gefopt' bent en daarna je stappenplan hebt aangepast.
Je geeft zelf aan niet wéér een topic met of negativiteit en/of gal spuwerij te plaatsen .... aan de andere kant schroom je er ook voor geen milimeter voor om er zelf naar te refereren' of dit nu om een doek, wax of werkwijze gaat

Weet niet waar je vandaan haalt dat ik zelf 0,0 doe, is een totale onzin die kant nog wal slaat.
Heb je er eerder op gewezen dat ik geen fotomateriaal plaats .... voor jou klaarblijkelijk wederom de onzinnige en niet correcte aanname dat ik dan maar niks doe.
Klaarblijkelijk moet ik je dit vele malen vertellen omdat je het tóch elke keer naar voren moet halen. ( met welk idee erachter mag je mij zelf vertellen, krijg zelf in elk geval het gevoel dat het in elk geval niet positief is )

Mijn praktijkervaring zet ik om in hetgeen ik hier neerzet als zijnde ervaring met als verschil dat ik geen show-off of specifieke review plaats maar er voor kies om hetgeen aan te vullen waar er om gevraagd is.
Ik geloof dat ik zelden prietpraat verkondig en als ik het verkeerd heb gedaan of iets verkeerd interpreteer dan ben ik zeker niet te beroerd om mijzelf te corrigeren.

Ik geef zelf overzicht van dingen welk mij de laatste maanden bezig hebben gehouden en die hopelijk worden opgepakt als zijnde nadenkertje, niet alleen voor mijzelf maar hopelijk ook voor anderen.
Wat dat betreft is leesvoer die mij bezighoud en langzaam wordt omgezet in de praktijk .... en die zet ik dan weer weg als ( hopelijk ) nuttige info voor anderen.
Als ik iets zelf niet heb gebruikt dan vermeld ik dit specifiek of verwoord ik het dusdanig dat dit wel duidelijk is

Dat de gebruiksaanwijzing niet 100% juist is, dat is iets wat vaker voorkomt en we met zijn alleen over kunnen gaan brainstormen zodat er bruikbare info komt voor de volgende gebruiker van het middel.
Klein voorbeeldje gaf ik al middels het stukje van n0sTRa, deze wordt aangevuld door SkyBuMp en Woody.

In mijn geval gaat het er me niet om dat ik je een zeikerd vind of teveel aantrek van je mening, maar als je ergens op gewezen wordt dan hoef je niet meteen weer je kleuterachtige gedrag te vertonen.
Is mij namelijk al eerder opgevallen dat indien bepaalde personen iets te melden hebben en/of tegen jouw woorden ingaan je deze wijze van gedrag vertoond;
als bv Dibbuz met je stelling of aanname niet eens is en er wat van zegt dan kom je ook niet aan met dit soort stomzinnige geleuter

Zo, heel de wagen is na gelopen op wax resten en opnieuw een laagje Satsuma Rock. Paneeltje per paneeltje aangepakt, telkens paar minuutjes laten curen en dan uitbuffen. Werkt voorlopig het best. Ik ben benieuwd hoe de anderen het zullen aanpakken.

Kwa verwerken is het voor mij voorlopig geen topper, maar kwa looks is het wel netjes.

Wat ik wel opgemerkt heb is dat door het zwoegen er op de zachte Alfa lak wat krassen gekomen zijn, deze ga ik wanneer er wat meer tijd is met Monello Finale er wel uit krijgen.

Vanmiddag even snel een gedeelte van de achterdeur van mijn vrouw's Aygo.
Snel gewassen en gedroogd, verder niets gedaan.

Heeeeeeel dun opgebracht, ff laten curen en uitbuffen.
Ging prima, hoe dit zal gaan op een hele auto geen idee, maar dit kleine stukje ging prima.
Ik denk wel dat het zaak is deze wax heeeeeel dun aan te brengen

Hoelang ongeveer heb je het laten curen? Gewacht tot de swipetest voldoening gaf of wanneer het nog wat vettig was afgenomen?

nicknameless;310518 zei:
IbizaSigno, ik ben stiekem toch benieuwd wat jouw ervaring zal zijn. Misschien doer wij het wel verkeerd, maar dat lijkt me sterk. :weetniet

Dus als je wilt, leef je uit en deel je ervaring.

Even een schopje onder dit topic. Gisteren heb ik voor het eerst de Auto Finesse Temptation wax gebruikt. Wat een eitje is deze wax! Makkelijk aanbrengen, heerlijk uitpoetsen. Nadien nog alles eens opgebuft met een Mega Plush doek van PBW. De buitentemperatuur was ongeveer 5 graden, bewolkt en de luchtvochtigheid heb ik geen idee van. Aanstaande maandag/dinsdag ga ik mijn eigen Ibiza voorzien van een laagje Temptation. Het schijnt dan wat warmer te worden, dus ben benieuwd.

De Temptation heb ik zeker op mijn Ibiza gebruikt, meerdere keren zelfs. ;) Gemakkelijk aan te brengen en goed af te nemen. Op de verpakking staat dat je de hele auto in de wax kunt zetten en dan uit kunt buffen. Dat is wel afhankelijk van de temperatuur, als het warm is cured de wax sneller. De wax van is ongeveer net zo hard als de harde waxen van Dodo Juice. De glans is mooi en de standtijd is redelijk goed te noemen, zo'n twee maanden. Zal er eens een review van schrijven binnenkort.

Ik zie uit naar je verslag ben erg benieuwd.

Temptation staat op mijn verlanglijsje - en van de DJ rainforest heb ik een panelpot (nog niet op de auto geprobeerd) - alsof ik nu nog niet genoeg waxen heb (hihi) - met al die nieuwe panelpotjes in aantocht)