• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

brandgaatjes bekleding

• Topicstarter Topicstarter ciouphih
  • Startdatum Startdatum
C

ciouphih

Guest
Iemand bekend met het maken van brandgaatjes in mijn bekleding?
Zie bestuurdersstoel, klein gaatje waarvan er meer zijn.
wjatea.webp

Hey hallo,

Oeh, dat is altijd vervelend. Ik weet helaas niet hoe je dit op kan lossen.

Je mist wat stukkies stof en je kan niet zomaar de boel wat bij elkaar trekken en vastnaaien. :P
Als ik wat zou moeten verzinnen, zou ik de stoel opnieuw bekleden door de huidige bekleding los te halen van de stoel. (Of laten doen)

Dit zal wel flink wat duiten kosten, dus dan zou ik zelf de bekleding loshalen, iets onder de gaten lijmen of iets dergelijks en de bekleding weer terug zetten. Het verder scheuren zal dan beperkt zijn, maar mooi is het nog steeds niet. :D

Misschien dat andere wél iets weten. Haha!

Greetz

Heb op de sloop eens dezelfde bekleding gezocht en er een klein stukje uitgehaald.
Dit heb ik thuis heel klein geknipt net zo klein als het brandgaatje en met textiel lijm erin geplakt.
Als je het netjes doet zie je er niets meer van terug.

Heb op de sloop eens dezelfde bekleding gezocht en er een klein stukje uitgehaald.
Dit heb ik thuis heel klein geknipt net zo klein als het brandgaatje en met textiel lijm erin geplakt.
Als je het netjes doet zie je er niets meer van terug.

Mijn bekleding is niet origineel, dus kleine kans dat ik dit vind op de sloop.

Waarom niet origineel? Als ik me niet vergis is het een standaard 206 XS bekleding? Google levert ook diverse hits op met die bekleding. Goed, t zit dan wel in een 206+, maar dat mag toch niet uitmaken?

Waarom niet origineel? Als ik me niet vergis is het een standaard 206 XS bekleding? Google levert ook diverse hits op met die bekleding. Goed, t zit dan wel in een 206+, maar dat mag toch niet uitmaken?

Zou je gelijk in kunnen hebben haha! Ik ga eens opzoek.

Maar waarom dan niet gelijk t hele zitkussen over zetten?
Lijkt mij eigenlijk makkelijker en netter!
Ik vind het veel leuker om een beetje te prutsen.
En de bekleding was doorgesleten dus heb er een goed stuk uitgehaald.
Was nu voor niets klaar en Super geworden .kon het stukje zo meenemen
Omdat de stoel niet meer verkocht kon worden.

Als de zittingen gelijk zijn (links en rechts) zou ik op zoek gaan naar een rechter stoel. Daar de zitting vanaf slopen en op de linker stoel monteren. Dit omdat de rechter stoelen veel minder gebruikt zijn en de wangen/stof nog veel steviger zijn.

De stukken stof (rugleuning en zitvlak) kan je ook los bij de dealer kopen en vervolgens los vervangen. Geloof me het is een heel getrek om hem er weer omheen te krijgen maar het gaat natuurlijk wel. En je moet wel een beetje handig zijn.

Daar zou ik bij Peugeot / Citroën niet te zeker van zijn.. Voor onze C5 verkocht men ook alleen een complete stoel a 2500 euro

Daar zou ik bij Peugeot / Citroën niet te zeker van zijn.. Voor onze C5 verkocht men ook alleen een complete stoel a 2500 euro

Zo word het bij dealers ook vervangen. Evenals de stoelvulling. Maar zou het wel verwachten. Maar zeker ben ik er niet van dan, daarbij worden dealers ook wel steelers genoemd om dit soort redenen. Het is makkelijker om een complete stoel te verkopen a €2500,- ipv een stuk stof of leer natuurlijk.