• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Brandweer rode Toyota IQ

Thunderbird

Detailing chief
Tester of Bling
1 mei 2012
528
103
53
Afgelopen maandag een slordige 50 vierkante meter tapijt gereinigd bij mijn zwager en schoonzus (als verrassing als ze thuiskomen van vakantie). Aldaar zag ik de Toyota IQ van mijn schoonzus onder de carport staan die in mijn ogen wel een full detail kon gebruiken. En aangezien ik toch vakantie heb ben ik dinsdag en woensdag nog maar even een keer afgereisd om de IQ weer in nette staat te brengen.

Het betreft een brandweer rode IQ in unilak uit 2010. De lak had redelijk veel swirls en kleine krasjes en zat onder de hars aangezien er rondom de woning veel bomen staan die regelmatig wat laten vallen. Het interieur kon een flinke stofzuigbeurt wel gebruiken maar had verder niet veel vlekken. De Hydro7000 hoefde dan ook niet in aktie te komen voor de IQ.

De volgende stappen uitgevoerd:

Exterieur:
- Velgen gereinigd met Bilberry's velgenreiniger
- Velgen gereinigd met IronX
- Velgen ingesprayed met TarX
- Wielkasten uitgegraven en daarna ingesprayed met APC 1:10 en met el cheapo afwaskwast verder gereinigd.
- Kunststofdelen wielkasten in de Meguiars Gold Class Trinrestorer gezet
- Insectenlijken verwijderrd met Bug Squash
- Auto gewassen met Monello Lavare
- Auto ingesprayed met IronX
- Auto ingesprayed met TarX
- Auto nog een keer gewassen met Lavare
- Details, zoals deurstijlen, scharnieren etc gereinigd met APC 1:10
- Motorruimte gereinigd met APC 1:5 en diverse borstels, kwasten en doekjes
- Kunststofdelen motorruimte in de Meguiars Gold Class Trimrestorer gezet.
- Gekleid met Poorboys klei en Spray and Wipe
- Testspot gemaakt en begonnen met Mezzo op wit. Dit bleek nog te weinig te zijn en uiteindelijk uitgekomen op Mezzo op oranje op rotary. Daarna Mezzo op wit op rotary, Finale op lichtgroen op de DAP en geëindigd met Finale op zwart op de DAP.
- Tussendoor lak gereinigd met Eraser
- Mothers Glaze aangebracht
- Twee lagen EX-P aangebracht
- Afgetopt met Collinite 915
- Trims gereinigd met APC 1:10 en daarna in de Auto Finesse Revive gezet
- Velgen inde Poor Boys Wheelsealant gezet
- Banden in de Meguiars Gold Class High Gloss Yre Dressing gezet. (Hoewel de meesten hier kiezen voor een matte uitstraling, viond ik een beetje glans toch eigenlijk ook wel mooi)

De Monello lijn had overigens niet echt een "klik"met deze rode unilak. Finale op lichtgroen bracht nog niet echt glans. Pas bij Finale op zwart kwam er wat glans op. Ik had de Black Hole vergeten mee te nemen en daarom de Mothers Glaze aangebracht. Ik miste toen nog steeds de "vette" wetlook. Vervolgens nog erg getwijfeld of ik de EX-P zou aan brengen of direct de Collinite 915. Er uiteindelijk toch voor gekozen om de EX-P wel aan te brengen voor een wat langere standtijd en dan af te toppen met de Collinite 915. Pas na het aanbrengen van de Collinte kwam er pas echt een fatsoenlijke glans op de auto. Een volgende keer toch maar eens óf Poor Boys óf de Meguiars lijn proberen voor het polijsten. Mogelijk dat ik er dan wel die wetlook in krijg.

Interieur:
- Gestofzuigd
- Interieur afgenomen met APC 1:10
- Interieur gevoed met Poor Boys Natural Look
- Ruiten gereinigd met Ajax glasreiniger. (Aanbrengen met MF applicator en afnemen met Watermagnet van meguiars. Sinds ik de Monello droogdoek heb gebruik ik die van Meguiars niet meer, maar hiervoor is hij uitermate geschikt. :grinning: )

Zo en dan nu de plaatjes (En weer vergeten een goede voor foto te nemen en van de details na-foto's]-0 ):

Eerst even een slordige 50 vierkante meter tapijt:
100_5208.jpg

100_5207.jpg


Dit kwam er na de derde (jawel) reinigingsbeurt nog uit het tapijt:
100_5209.jpg


De plaats delict met het te behandelen object:
100_5213a.jpg

Ik heb dit nodig om een auto te "poetsen"
100_5226.jpg


De eigenaar dit (Kon het niet laten om even in de garagekastjes te kijken). Zoek de tien verschillen:)_[] Maar eh, wel met nano-technologie! (Wat doen wij toch fout? het leven is zooooo eenvoudig:roll )
100_5228.jpg


Tja, met een gietert lukt dit niet zo goed.......
100_5231.jpg


Velg voor:
100_5216.jpg


Velg en wielkast na (Heeh, is het daar rood?)( En voor de opmerkzame kijker, links onder is het inderdaad nog niet helemaal schoon, maar daar kwam ik gewoon niet bij):
100_5257.jpg


Werk aan de winkel voor Bug Squash:
100_5214.jpg


Onder de kap voor:
100_5222.jpg


Onder de kap na:
100_5235.jpg


Interieur voor:
100_5217.jpg


Interieur na:
100_5250.jpg


De trims konden wel wat Revive gebruiken (viel op zich nog mee):
100_5233.jpg


Eh, je hebt dealer 1 die verkoopt een auto. Daar moet natuurlijk wel je nummerplaathouder op met reclame, maar die past niet op de twee gaten die er al in ztten, dus wat doe je? Jawel, gewoon vier gaten in de achterkant bij draaien. Vervolgens gaat dealer 1 failliet en moet je voor onderhoud naar dealer 2. En jawel, die wil natuurlijk een nummerplaathouder met ZIJN naam er op. Maar eh, die past dus niet op de zes gaten die er al in zitten. wat doe je dan? Juist ja, nog vier gaten bijdraaien met dit als resultaat}:)w (Ik had dit zelf dus never nooit niet gepikt!):
100_5246.jpg


Thunderbird bezig met "The Final Touch":
100_5241.jpg


En dan nog even het einresultaat uit vier hoeken:
Links voor:
100_5266.jpg


Rechts voor:
100_5248.jpg


Links achter:
100_5245.jpg


Rechts achter:
100_5255.jpg


En als de eigenaresse terug is van vakantie toch eens kijken of we dit nog kunnen verbannen en kunnen vervangen door twee "iets"grotere emmers, twee scratch shields en een mitt (of als het dan toch een spons moet zijn een Monello spons):
100_5269.jpg
 
Das een heel verschil zeg!
Hopelijk leren ze hoe ze de auto correct onderhouden..

Ze zullen wel ff raar staan te kijken als ze thuis komen :D
 
Ze mogen wel heel blij met jou zijn!! :kado

Wat een autootje he, hihi hajabusa motor erin en dikke banden en gaan :eek:)

Mooi ook geworden met die extractor (al ben ik iemand van 2 kleden max in zijn woning)
Denk dat ik ook maar overstag ga. Kan ik wel een aantal mensen blij maken ook!
 
Vooral dat tapijt is mooi :D

Knap hoor , het lijkt wel alsof de auto een "smile" heeft op 1 van de foto's (die waar jij zo ernstig kijkt )

Ik vind het wel iets hebben : glanzende banden :ja
 
mooi gedaan.

glanzende banden...tsja..als hij er net opgebracht is, is het een beetje te.
maar na 1 dag is het prima.

en smaken verschillen, gewoon doen wat jezelf mooi vindt