• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Brinkmann snel leeg?

Leon1987

Detailing addict
21 okt 2008
394
62
37
Vandaag tijdens DetailDay 1 van de C1 de brinkmann veelvuldig gebruikt.

Wat een genot....

Absoluut, dat ik zonder kon....

Maar nu valt het me wel op, de accuduur lijkt mij enorm kort (ongeveer na een zijkant, uiteraard niet constant gebruikt)
+-/ 60 seconden per panel....

Is dit normaal?

Is de accu gewoon slecht?

Zijn er bekenden met die probleem?

Als het ouderdom is ( heb de brinkmann 2e hands gekocht), waarneer komt den ieuwe versie (met stelbare lampen) ??

Zonder gaat niet meer, echt niet......

De accu is gewoon te vervangen, is zelfs een topic over. [ ff zoeken/gevonden op Detailingworld ].
Leeftijd van de accu is (bij elke accu tenzij lithium) sterk afhankelijk van het gebruik.

Hans

Ik heb ook deze "reparatie" uitgevoerd, volgens staat deze nog op het forum ergens met het bestelnummer van het accupack bij conrad.nl. Er kleeft 1 nadeel aan deze reparatie, het laadcircuit gaat niet meer vanzelf uit als de pack vol is... dus na x uur laden afkoppelen is aanbevolen!

waarschijnlijk zal zoals de voorgangers al melden dat e accu slecht is...

een accu kan maar een aantal (1000) x opgeladen worden...

de grootste fout die gemaakt wordt is, dat men continu de accu's oplaad..
voor een langere levensduur na de laadtijd meteen afkopellen.

Even de handleiding napluizen: Er staat duidelijk dat hij niet langer dan 5 uur aan de lader mag. Verder is het een loodaccu: Deze mogen niet leeg raken (net als je auto: Lichten laten branden en accu leeg: Einde oefening) Je kunt ze dus het beste opgeladen wegleggen.
Leuk hè? Doe je dat met je accutol (NiCD), dan gaat die juist weer hard achteruit......