• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Brinkmann - TuffMax Led Area Work Light

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.345
193
48
Den Haag
Brinkmann - TuffMax Led Area Work Light
Deze lamp al een tijdje geleden besteld als vervanging voor de alom bekende gewone Brinkmann..

Batterijen zijn makkelijk te bereiken, kwestie van het schroefje losdraaien en het deksel weghalen

De batterijen zitten in 2 groepjes van 4 stuks in de lamp. De “accupacks” passen maar op 1 manier erin

De lamp is op 4 standen te verstellen zodat je altijd een optimaal lichtbeeld hebt.
Het knopje indrukken en de kop verdraaien.

De lamp kun je zelfs eventueel ophangen en de kop richten.

Of zelfs neerzetten zodat je je handen vrij hebt. Dik pluspunt wordt hier gescoord ermee!

De lamp ligt goed in de hand, al had de handgreep/handvat ietsjes dikker mogen zijn. Zo heb je het gevoel “iets” in je hand te hebben. Nu knijp je als het ware je hand een beetje dicht om goed grip te hebben.

+
- stevige behuizing, met name op de kop, volledig omgeven door rubber.
- gewone batterijen.
- multi inzetbaar door kantelsysteem

-
- redelijk aan de prijs
- ?
- ?

Ik moet de lamp nog in de praktijk gaan gebruiken, tot op heden nog niet gedaan, dus kan ik er niet meer + en - punten verzinnen...

Edit:
en ja, mijn auto is smerig en zit hier en daar onder de swirls....

Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk vind ik dat de batterijen een nadeel zijn . (lopende rekening)
Heb indertijd een Brinkmann aangeschaft omdat die oplaadbaar was .

Is het bekend of je deze Brinkmann ook mag gebruiken met oplaadbare batterijen ?
De werking is iig verbeterd doordat je nu de lamp kan richten :cool

Mooie review , Patrick!

Ikzelf vind de gewone batterijen eerder een nadeel dan een voordeel tov de oudere Brinkmann maar dat mag iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk.

Vooral door het gekloot met wisselen tov gewoon de stekker insteken.

grandscenicman;308557 zei:
Is het bekend of je deze Brinkmann ook mag gebruiken met oplaadbare batterijen ?

Gewoon geen oplaadbare batterijren gebruiken.

De lamp werkt op 12 volt. Een gewone batterij is 1,5 volt, een oplaadbare batterij levert 1,2 volt.

Een klein en simpel rekensommetje leert ons:

8 x 1,5 = 12 volt
8 x 1,2 = 9,6 volt

De lamp komt dus feitelijk 2.4 volt te kort en zal dus minder lang meegaan of sneller leeg zijn....

Klein grapje mag wel he?

Doe eens gek: bestel er 25 voor in de kerstboom...;)

nicknameless;308559 zei:
Gewoon geen oplaadbare batterijren gebruiken.

De lamp werkt op 12 volt. Een gewone batterij is 1,5 volt, een oplaadbare batterij levert 1,2 volt.

Een klein en simpel rekensommetje leert ons:

8 x 1,5 = 12 volt
8 x 1,2 = 9,6 volt

De lamp komt dus feitelijk 2.4 volt te kort en zal dus minder lang meegaan of sneller leeg zijn....

dat valt best mee

die 1,5V van een gewone batterij is onbelast en zakt in voltage onder belasting al snel een stukje terug...

de 1,2V van oplaadbare batterij is onder belasting en zal pas echt terug zakken als de accu leegraakt

ik prop overal oplaadbaar in en alles doet het super!

De Brinkmann TuffMax weegt 690 gram met batterijen schoon aan de haak.

Weegschaaltje is niet helemaal oke meer ...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de prijs - want het lijkt me wel wat voor mij om te gebruken in de parkeergarage onder mijn huis. Werken met snoer is hier nogal lastig.

Mischien leuk om te testen hoe lang (uren; minuten0 de lamp het doet op volle batterijen.

Op dit ogenblik 47,99 (aanbieding)
https://www.Carclean.com/product/102352

inge;316191 zei:
Mischien leuk om te testen hoe lang (uren; minuten0 de lamp het doet op volle batterijen.
webshop zei:
In tegenstelling tot de MaxFire Dual Xenon, wordt de TuffMax niet uitgerust met een accu, maar met normale batterijen (6 AA batterijen meegeleverd (niet oplaadbaar)). Door het zuinige karakter heb je tot maar liefst 6 branduren op deze set batterijen. Doordat er geen accu in zit, wordt er geen adapter meegeleverd.

;)

en de tuffmax weegt 4xxgram toch? :)

wel een leuk detail, dat de lamp wel (stukje) zwaarder is geworden :)

mooie revieuw! dat zeker!

De Tuffmax heeft toch wel een aantal voordelen ten opzichte van de Brinkmann lees ik uit de review (bedankt weer hiervoor Patrick)
Mijn Brinkmann functioneert nog prima maar stel nu dat de accu het gaat begeven, ga ik dan voor de TuffMax of alleen even de accu vervangen door een Conrad exemplaar? Dilemma, dilemma.
Overigens zag ik in de shop wél vervangingslampjes voor de TuffMax maar niet (meer?) voor de Brinkmann, zijn die er nooit geweest of zijn die uit de collectie?

@blackpassat: de nieuwere lampen hebben LED verlichting, en die vervang je niet (zou in principe ook 50000 uur mee moeten gaan ;) )

Bedankt Dopestuff ik had het helemaal verkeerd gezien in de webshop. De reservelampjes in de webshop zijn juist voor mijn Brinkmann.

Maar nu zag ik iets anders bij de TuffMax:

In tegenstelling tot de MaxFire Dual Xenon, wordt de TuffMax niet uitgerust met een accu, maar met normale batterijen (6 AA batterijen meegeleverd (niet oplaadbaar)). Door het zuinige karakter heb je tot maar liefst 6 branduren op deze set batterijen. Doordat er geen accu in zit, wordt er geen adapter meegeleverd.
Er worden dus 6 batterijen meegeleverd terwijl er volgens deze review 8 ingaan?

Dat spreek ik ook niet tegen Patrick, wat ik vaststel is dat de tekst in de webshop een beetje raar is. (6 meegeleverde batterijen voor een apparaat met een 2*4 batterypack)